Browser
stl_s 3840
arlet 2470
æøå i Browser
Fra : pjl

Dato : 14-02-06 09:13

Hej..

Ved gennemgang af dagens aviser konstaterer jeg at at æøå er forsvundet når
jeg læser dem i min browser IE.
Det er ikke alle danske aviser. !
Jeg er ikke helt sikker på om det er browseren eller mit system der er
problemet fordi jeg kan se at nogle applikationer
på min maskine ligeledes mangler de danske karakterer.

Er der nogen som kan hjælpe her ?

mit sytem er WindowsXP

Fra : Holst

Dato : 14-02-06 09:22

pjl wrote:

> [...]
> problemet fordi jeg kan se at nogle applikationer
> på min maskine ligeledes mangler de danske karakterer.

Måske skulle du uddybe din forklaring med: Hvilken browser, hvilke
aviser og lignende ...

Fra : Erik Thisted

Dato : 14-02-06 09:30

pjl skrev:
> [...]
> problemet fordi jeg kan se at nogle applikationer
> på min maskine ligeledes mangler de danske karakterer.

Under Vis -> Tegnsæt er der sikkert valgt et forkert tegnsæt.

Erik Thisted

Fra : pjl

Dato : 14-02-06 09:47

Hej
Tak for hurtigt svar

Browser IE 6.0.2

Har prøvet at ændre til flere forskellige tegnsæt som ikke giver resultat.
Ekstrabladet og BT er ok hvorimod Politikken og JP mangler de danske
karakterer !
Som skrevet før er ligeledes et par af mine system apl. på maskinen uden æøå

mvh pjl

Fra : pjl

Dato : 14-02-06 13:13

Tak for hjælpen.

Problemet var "Arial normal" font som var blevet udskiftet af et andet
program på min maskine.

mvh pjl