CSS forskel mellem IE og Firefox 1.5 (a:vi~
Fra : Lars Christensen

Dato : 14-02-06 01:50

Link til hjemmesiden:
http://buccaneers.maddenzonen.dk/feed.php

Link til CSS filen:
http:///buccaneers.maddenzonen.dk/style/feed.css

Her er udraget af området hvor der er forskel mellem IE og
Firefox:

rss_item a {
   text-decoration: none;
}
a:hover {
   text-decoration: underline;
}
a:visited {
   text-decoration: line-through;
}

I IE virker alle tre ting fint, men i Firefox 1.5 virker det
sidste punkt ikke. Når jeg har klikket på linket kommer der ikke
en streg igennem det. Hvorfor?

På forhånd tak.
Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-02-06 01:54

Lars Christensen wrote:

> I IE virker alle tre ting fint, men i Firefox 1.5 virker det
> sidste punkt ikke. Når jeg har klikket på linket kommer der ikke
> en streg igennem det. Hvorfor?

Fordi IE ikke følger standarden. Rækkefølgen skal være:
link, visited, hover, active

--
Benny Nissen

Fra : Lars Christensen

Dato : 14-02-06 02:49

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Fordi IE ikke følger standarden. Rækkefølgen skal være:
> link, visited, hover, active

Nu har jeg ændre CSS filen til følgende. Virker fortsat ikke. Hvad
gør jeg galt?

rss_item {
   list-style: none;
   text-align: justify;
   padding-bottom: 10px;
}
rss_item a:link {
   text-decoration: none;
}
a:visited {
   text-decoration: line-through;
}
a:hover {
   text-decoration: underline;
}
a:active {
}

Fra : Jacob Ask

Dato : 14-02-06 03:41

Lars Christensen wrote:

> Nu har jeg ændre CSS filen til følgende. Virker fortsat ikke. Hvad
> gør jeg galt?

Det virker fint her (FF 1.5.0.1).

Mvh
Jacob Ask

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-06 08:27

Lars Christensen skrev:

> Nu har jeg ændre CSS filen til følgende. Virker fortsat ikke.

Mon ikke din cache snyder dig. Prøv at tvinge en genhentning.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-02-06 16:21

Lars Christensen wrote:

> rss_item {
>    list-style: none;
>    text-align: justify;
>    padding-bottom: 10px;
> }
> rss_item a:link {
>    text-decoration: none;
> }
> a:visited {
>    text-decoration: line-through;
> }
> a:hover {
>    text-decoration: underline;
> }
> a:active {
> }

Kan det være et spørgsnål om forkert syntaks?
Det må da være

#rss_item eller
..rss_item

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Thomas JP

Dato : 14-02-06 17:34

On Tue, 14 Feb 2006 16:21:22 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Kan det være et spørgsnål om forkert syntaks?
>Det må da være

Jeps.

Det virker sådan her:

..rss_item {
   list-style: none;
   text-align: justify;
   padding-bottom: 10px;
}
..rss_item a:link {
   text-decoration: none;
}
..rss_item a:visited {
   text-decoration: line-through;
}
..rss_item a:hover {
   text-decoration: underline;
}

--
Thomas

Fra : Lars Christensen

Dato : 14-02-06 20:37

Thomas JP wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> On Tue, 14 Feb 2006 16:21:22 +0100, Jørgen Farum Jensen
> [...]

Jeg har prøvet at copy/paste dit forslag ind i min css fil uden
hjælp. Jeg har rydet cachen i Firefox, lukket browseren og
derefter forsøge at loade siden og se om det virkede. Det virker
i hvert fald ikke hos mig uvist af hvilken årsag.

Her kan i se hvor jeg har fået generet scriptet og hvilke css
klasser det består hvis i stadig har mod på at hjælpe mig.

http://jade.mcli.dist.maricopa.edu/feed/index.php?s=style

Mhv.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 14-02-06 18:31

Lars Christensen wrote:
> a:visited {
> text-decoration: line-through;
> }

Det er nu ingen god ide at bruge gennemstregning af et link. Fordi
gennemstregning af en tekst indikerer, at den er slettet eller er ugyldig og
det gælder i alle former for tekstbehandlingen, heunder også HTML. Så du
fortæller altså brugeren, at dette link ikke gælder mere

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-02-06 16:55

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Kan det være et spørgsnål om forkert syntaks?

Sandsynligvis.

> #rss_item eller
> .rss_item

Enig. Som den står nu, matcher den det ikke-eksisterende html-
element <rss_item> (og <rss_item>...<a>).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-02-06 22:31

Lars Christensen skrev:

> Jeg har prøvet at copy/paste dit forslag ind i min css fil uden
> hjælp.

Jeg ved ikke om det bare er i usenetindlægget, men der er kommet
for mange punktummer i dine klasseangivelser.

> Her kan i se hvor jeg har fået generet scriptet og hvilke css
> klasser det består hvis i stadig har mod på at hjælpe mig.

Jeg vil hellere se et link til din egen side - er det stadig den
her: <http://buccaneers.maddenzonen.dk/feed.php> ?

Hvis ja, så skal du starte med at kigge på valideringen - der er
fejl i såvel html som css.

--
Jens Gyldenkærne Clausen