Tilslutning af usb port?
Fra : MRN

Dato : 13-02-06 23:52

Hejsa gruppe(r)!

Foran på mit kabinet er der to usb-porte, men de ligger bare løst inde i
computeren. Kan man finde et diagram nogen steder over hvordan man
tilslutter dem til bundkortet? Der er bare en masse løse ledninger med
påskrifter som "Power+" og "Power-" osv. Men det er ikke de samme symboler
der er på bundkortet, hvor man kan tilslutte usb-porte...
Jeg har kigget i manualen til bundkortet, men her kan jeg ikke finde
noget...

Kan man brænde bundkortet af, ved at prøve sig frem med at sætte dem til, og
så prøve det af med en tom usb-pen?

Bundkortet er et Asus A7V Via-KT133

Og kabinettet er et Thermaltake Xaser II 5000

Håber der er nogen der kan hjælpe mig

Mvh
MRN

(Ps. Er postet i både dk.edb.hardware og dk.edb.hardware.bundkort)

Fra : Peter Jensen

Dato : 14-02-06 08:35

"MRN" <hvadtrorduselv@haha.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget i manualen til bundkortet, men her kan jeg ikke finde
> noget...

Side 39 i denne her er der hjælp at hente
http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/socka/kt133/a7v/a7v-104.pdf

Hvor mange kabler har du fra kabinettet der skal forbindes?

--
Peter J

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 14-02-06 08:40

> [...]
> der er på bundkortet, hvor man kan tilslutte usb-porte...
> Jeg har kigget i manualen til bundkortet, men her kan jeg ikke finde

A7V findes i en frygtelig masse udgaver, men mon ikke at det skal tilsluttes
nederst på bundkortet
på et 8(9) benet stik der er mærket USB2/3

Rækkefølgen er: 5V, Data-, Data+ , Gnd.

Hvilke betegnelser TT har brugt ved jeg ikke.
5V kan også være markeret VCC, PWR, 5V+ eller lign.
Det to dataforbindelse kan blot være mærker + og -

Det skulle ud fra mærkningen været til at finde ud af.
Ellers søg tilbage i gruppen, det er MANGE der har spurgt om det samme som
dig.

Henrik Nielsen
henrik@configdata.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --