Pas på paracetamol
Fra : Lyrik

Dato : 13-02-06 23:07

Kendt som Pinex, Panodil og andre.
Den dødelige dosis er ikke ret høj. 20-30 tabletter. Og det opleves af
plejepersonale som den absolut VÆRSTE død et menneske kan opleve.

Efter at have taget dem kommer man til sig selv og fortryder forsøget. Så
håber man på helbredelse mens modgift gives og håbet er lysegrønt.
Men så kommer det.................

Det varer en uge inden man dør. Man dør skrigende under de frygteligste
smerter. Ingen morfin gives da leveren og nyrene er ødelagte.
Smerterne er så voldsomme at man bliver holdt fast af flere medarbejdere som
holder fast i arme og ben.

Bare 10 tabletter på en dag kan give leverskader.

Jeg synes bare at alle skal vide det.

Hilsen
Jens

Fra : Peter

Dato : 14-02-06 01:08

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som holder fast i arme og ben.
>
> Bare 10 tabletter på en dag kan give leverskader.

Al medicin er farligt, hvis man ikke holder angivne doser, men mage til
overdreven vrøvl, skal man da lede længere efter.
Ovennævnte smertestillende tabletter, har nævnte bivirkninger, at de
ødelægger lever og nyre, hvis man tager dem i meget store mængder, men kunne
du ikke lige bringe lidt dokumentation, på dine noget overdrevne påstande.

Peter

Peter

Fra : LH

Dato : 14-02-06 09:46

Det er faktisk rigtigt. Jeg kender desværre til et par stykker personligt
der ahr begået selvmord med dette. Og det er altså en forfærdelig måde at
gøre det på, fordi man ikke dør af det med det samme, men lever og nyre
ødelægges uopretteligt. Og man skal virkelig ikke overskride dosis for der
skal ikke meget til at man kan få skader af dem. Jeg selv bruger dem dog,
men er meget påpasselig, og kun når det er absolut nødvendigt.
At "døden" så er udpenslet ret kraftigt er så en anden historie, det
forløber vel ikke ens for person til person. Og jeg kender da også én der
er blevet reddet af at komme i behandling i tide.
Desværre tror mange unge at panodiler er vejen til selvmord og tager en
overdosis og bliver i stedet hundesyg af det.

LH.

Fra : Angina

Dato : 14-02-06 18:31

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kunne
> du ikke lige bringe lidt dokumentation, på dine noget overdrevne påstande.

Prøv at søge på "paracetamolforgiftning" på Google, så skal du få
dokumentation.

Mvh. R.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-02-06 18:38

> Prøv at søge på "paracetamolforgiftning" på Google, så skal du få
> dokumentation.

På at man dør, ja, men da ikke på at man ikke bliver smertestillet. Man kan
i øvrigt dø af næsten alt medicin, hvis man gør sig umage.

Mvh Maria

Fra : Angina

Dato : 14-02-06 19:11

> På at man dør, ja, men da ikke på at man ikke bliver smertestillet. Man
kan
> i øvrigt dø af næsten alt medicin, hvis man gør sig umage.
>
> Mvh Maria

Jeg er skam enig med dig, men hvis du læser det jeg svarer på, så vil du se
at "Peter" beder om dokumentation for den skadelige virkning af paracetamol.

Fra : Lyrik

Dato : 14-02-06 21:25

> På at man dør, ja, men da ikke på at man ikke bliver smertestillet. Man
> kan i øvrigt dø af næsten alt medicin, hvis man gør sig umage.
>
> Mvh Maria
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Du skal passe på med at Disneyficere forløbet. Ser du, man håber at
patienten overlever krisen hele tiden.
Patientens lever og nyrer er belastet til bristepunktet. Man véd ikke om pt.
klarer det.
Man véd derimod at tilføjer man ekstra medicin som smertestillende, så
bliver det dråben der får bægeret til at flyde over. Så dræber man
patienten.
Hvad tror du man vælger selv om pt. skriger af smerte?
Hvad siger "Walt Disney?"

Hilsen
Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-02-06 22:53

> Hvad tror du man vælger selv om pt. skriger af smerte?

Man smertestiller. Du tror måske at man sætter 3 sygeplejerske på maven af
patienterne for at holde fast? Så kommer du ikke meget på medicinske
afdelinger.

Mvh Maria

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-06 12:26

> Man smertestiller. Du tror måske at man sætter 3 sygeplejerske på maven af
> patienterne for at holde fast? Så kommer du ikke meget på medicinske
> afdelinger.
>
> Mvh Maria

Hvorfor, vil du give en patient, som allerede er forgiftet af
smertestillende medicin mere ... Man ville ikke give patienten mere
smertestillende, det kan jeg ikke forestille mig, men mit gæt er, at man vil
lægge patienten i coma, og prøve at udvaske så meget man kan, ved at tappe
noget af patientens eget blod fra, og tilføre noget donorblod, uden
paratacemol. Det er og bliver et " Long shot " men der er et liv at vinde,
og intet at tabe.

M.V.H....Benny..

Fra : Peter

Dato : 15-02-06 03:27

> [...]
> patienten.
> Hvad tror du man vælger selv om pt. skriger af smerte?

Og nu skal du lille Jens passe på ikke at overdrive og overdramatisere.
Til dem der er i tvivl, ved jeg særdeles udmærket hvordan bivirkninger er på
Pamomol og lignende præparater, samt kender deres bivirkninger.
Det jeg udbad mig en dokumentation på, var lille Jens's overdramatiserede
vrøvl.

Jeg har set patienter der har konsumeret op til 30-40 piller uden at tage
nævneværdig skade. Eksempelvis blev en 16 års knægt (tror han var
efterskole elev et eller andet sted) indlagt med pamol forgiftning pga.
tandpine. Først to han to piller - de virkede ikke indenfor en ½ time, så
snuppede han 4 mere - de virkede heller ikke. Derefter indtog han en
håndfuld, senere vurderet til 15-25 tabletter, alt sammen inden for et
forløb på under to timer. Den sidste dosis fik ham alligevel godt nok til
at gå i gulvet, og nogen fik ham på skadestuen til udpumpning. Derefter gik
han med drop, af en eller anden form i 24 timer og så blev han udskrevet
uden men.

Alligevel skal man holde sig til de doser, der er angivet på den pågældende
medicin. Skulle man ved en fejl glemme, at man har allerede taget sin
daglige dosis, så man får en dobbeltdosis, sker der normalt ikke noget ved
det, da der er taget højde for den slags, allerede når doseringen bliver
fastsat, ellers ville alt for mange ende på sygehuset med medicin
forgiftning.

Til alle de, der går rundt og er træt af livet. Lad være med at bruge Pamol
og lignende præparater. De løser ikke jeres problemer, men gør dem blot
endnu større, når i vågner op på sygehuset, med et eller flere organsvigt.
De fleste overlever, men bliver aldrig raske igen, og vil opleve en verden,
endnu mere elendig, end den de oplevede før selvmordsforsøget.

Peter

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-02-06 10:40

On Wed, 15 Feb 2006 03:26:48 +0100, "Peter"
<doc_069X@hotmail.com> wrote:
klip
> [...]
>De fleste overlever, men bliver aldrig raske igen, og vil opleve en verden,
>endnu mere elendig, end den de oplevede før selvmordsforsøget.

Hvad kan du så anbefale ? udover Nørreport Station
mvh Ebbe
NB: Det er seriøs nysgerrighed

Fra : Peter

Dato : 15-02-06 23:34

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad kan du så anbefale ? udover Nørreport Station
> mvh Ebbe
> NB: Det er seriøs nysgerrighed

Randers Reb

Peter

Fra : Lyrik

Dato : 15-02-06 11:03

> [...]
> ødelægger lever og nyre, hvis man tager dem i meget store mængder, men
> kunne du ikke lige bringe lidt dokumentation, på dine noget overdrevne

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Du kan ikke bringe dokumentation om dine medborgeres konkrete sygehistorier
med navn og adresse. Det er ulovligt og strafbart. Så det kan du godt
glemme.
Men baggrundshistorien er en datter som fortæller mig om sin mors selvmord.
Hun kommer og ser at de har fat i arme og ben på hendes mor mens denne
skriger sig ind i døden!
Det ligger nogle år tilbage, ca. 5-8 år.

Jens

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-02-06 20:00

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote:

>Al medicin er farligt, hvis man ikke holder angivne doser, men mage til
>overdreven vrøvl, skal man da lede længere efter.

Nope, det er desværre ikke overdrevet vrøvl...

> [...]
>du ikke lige bringe lidt dokumentation, på dine noget overdrevne påstande.

Paracetamol er, i modsætning til alle andre smertestillende præparater,
stort set uden bivirkninger så længe mange holder sig til den
rekommanderede dosis.

Men bare 20 - 30 tabletter er nok til at give leversvigt der slår
patienten ihjel. Der er desværre hvert år et antal mennesker der dør på
den baggrund....

<mlr>

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-02-06 15:33

> [...]
>
> Men bare 20 - 30 tabletter er nok til at give leversvigt der slår
> patienten ihjel. Der er desværre hvert år et antal mennesker der dør på

Hvilket jo også skabte en vis bekymring, da håndkøbsmedicin, skulle frigives
til supermarkeder.... Det endte vist, med at de kun sælger små pakninger, så
apotekerne får mulighed for at advare stort indkøbene kunder.

M.V.H....Benny..

Fra : Workingmom

Dato : 13-02-06 23:15

Lyrik skrev:
> [...]
> holder fast i arme og ben.
>
> Bare 10 tabletter på en dag kan give leverskader.

Til gengæld er de rigtigt gode, hvis man ikke dummer sig og tager for mange.

Ideel dosis for de fleste voksne er 750 mg (1,5 tablet).

Det kan man uden problemer gøre 3-4 gange om dagen, hvis man vejer over
50 kg.

Tine

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-06 12:03

> [...]
som
> holder fast i arme og ben.
>
> Bare 10 tabletter på en dag kan give leverskader.

Puha dog, sig Panodil, og jeg løber skrigende væk... Dem får jeg Sct. Føj
feber af, så hellere have ondt, end spise Panodil.

M.V.H....Benny..
Og jeg har ingen aktuelle planer om selvmord ..