Dynamisk generering af PDF
Fra : Esben Bach

Dato : 13-02-06 21:14

Hej Gruppe

Nogle der er bekendt med fornuftige libraries til serverside generering
af PDF filer som kan tilgåes fra ASP (.net eller classic er ligemeget).

Jeg har selv stødt på nogle løsninger flere af dem har været jævnt
pebret samt ret tvivlsomme i funktionalitet (er svært at bedømme uden en
trial/demo site). Dvs. at det gerne må være gratis (om det er open eller
closed source er mig et fedt).

Hvis der ikke findes nogle gode gratis alternativer, er Adobe's egen PDF
SDK så værd at begive sig i kast med?

Lidt om andvendelsen for referencens skyld:
Der skal genereres udskriftsvenlige cross platform lister med
forskelligt indhold valgt af brugeren blandt en række predefinerede
moduler, som hver især dog kan have forskellige mængder af tegn.
Så lidt en slags stamblads udskrift for hver enkelt bruger.

Håber nogen kan hjælpe.

--
Esben

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 14-02-06 00:17

> [...]
> pebret samt ret tvivlsomme i funktionalitet (er svært at bedømme uden en
> trial/demo site). Dvs. at det gerne må være gratis (om det er open eller

Jeg kender ikke lige nogen til asp, men hvis du ikke finder andet kan du
porte FPDF, som er skrevet til PHP, til asp (http://www.fpdf.org/)

Martin Kaltoft

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-02-06 09:23

On Tue, 14 Feb 2006 00:17:06 +0100, Martin Kaltoft <kaltoft@gmail.com>
wrote:

>Jeg kender ikke lige nogen til asp, men hvis du ikke finder andet kan du
>porte FPDF, som er skrevet til PHP, til asp (http://www.fpdf.org/)

FPDF er heldigvis allerede porteret.

For et par uger siden skrev jeg som svar på et lignende spørgsmål:

----------
Tag et kig på:
<url: http://www.aspxnet.it/public/default.asp>
- som godt nok er på italiensk, men der er link til en
oversættelsesservice, og det eneste du skal på dette site er at
downloade zip-filen med FPDF til ASP.
FPDF er nemlig oprindeligt en PHP-ting, og al dokumentationen findes
hos:
<url: http://www.fpdf.org/>
----------

Se desuden tråden:
Subject: Brug af javascript sammen med VBscript
Date: 29 Jan 2006 14:45:49 GMT
- hvor et par spørgsmål omkring den bliver vendt.

Jeg har brugt den, og den fungerer udmærket, når man lige vænner sig
til, at det ikke er HTML, men målfast layout, man skal udskrive til.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj