Lus???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 13-02-06 13:15

Hej

Hvad gør man mod lus der tilsyneladende er blevet Prioderm resistente?

Vores datter har nu haft lus i over et halvt år, vi har kæmmet med en
fin lussekam, suget med en Lussesnapper, og behandlet med
Prioderm....

Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

Mvh Henrik

Fra : Sabina H.

Dato : 13-02-06 21:12

Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
> Prioderm....
>
> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

den eneste sikre metode er kæmning.... og kæmning og kæmning... og de er
ikke kun jeres datter der skal kæmmes, det skal hele familien.... lusene
kommer jo et sted fra....

prøv at læse følgende artikel om lus:
http://www.dkshadowfax.dk/haardoktor/lus.html

især nederst står der en liste over ting der kan ødelægge behandlingen, prøv
at bemærke om der er noget der der gør sig gældende.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Ditte

Dato : 13-02-06 21:18

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Prioderm....
>
> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

Kæm, kæm og kæm.
Jeg ved ikke, om der er noget alternativ til Prioderm, men spørg på
apoteket.
Kæm med balsam, det lukker lusenes åndesystem. Men der skal kæmmes meget.

Hilsen Ditte

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 13-02-06 22:05

"Ditte" <dittehansen@---tamuin.dk> skrev i en meddelelse

> "Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en
> meddelelse news:43f0e57a$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

Hej Henrik,

Vores ældste døjede også i en periode med lus da hun var yngre, så jeg
kender godt til problemet.
Og kæmning er vejen frem, det er nemmest i nyklippet og velpasset hår, evt.
med balsam i.
Jeg plejede desuden at fjerne æggene også. Dvs. at jeg med neglene trak dem
af håret som en anden abemor, dog uden at spise dem *GG*
Det er omstændeligt og det tager tid, men det gør det mere overskueligt på
sigt, da man på den måde kan holde øje med om der kommer flere lus til

Held og lykke med det,

vh Pernille

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-02-06 22:01

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

Googling på balsammetoden:

"Kilde: Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri

Statens Skadedyrlaboratorium.

Behandlingsmetode:

Start med en lusekur/behandling - den købes på apoteket eller i Matas.

HUSK! At skifte og vaske sengetøj og huer m.m.

MEN TRO IKKE DET ER NOK!

Balsammetoden:

Køb kæmmekamme på apoteket + almindeligt balsam.

1. Gør håret vådt og gnid en stor mængde balsam i håret (må ikke skylles
ud!)

2. Kæm håret grundigt igennem ca. 15-20 minutter. Kæm lusene ud af håret.

3. Skyl håret grundigt

4. Behandlingen skal gentages hver 3. dag i 14 dage.

Har barnet ikke lus, kan meget forbygges med denne behandling en gang om
ugen. Måske

hver fredag, mens I ser Disney Sjov i fjernsynet."

Hilsen Inger

Fra : Holst

Dato : 13-02-06 22:47

Henrik (Silkeborg) wrote:

> [...]
> Prioderm....
>
> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

Sørg for at skifte (vaske) sengetøj, håndklæder, huer, hætten på jakken,
så en gennemkæmmet pige ikke får gamle lus tilbage op i håret igen.

Og så kæm, kæm og kæm igen dagen efter. Skift igen sengetøj ...

Og næste dag igen.

Det skulle dog være lovligt at springe et par dage over mellem
kæmningerne, så man kun kæmmer hver tredje dag, men det skader ikke at
gøre det hver dag.

Så burde I være fri for dem i løbet af en uges tid, men fortsæt i endnu
en uge eller to eller tre for at være sikker på, at eventuelle æg er
udklækket.

Men ... hvor får hun dem fra? Er der andre i skole, SFO eller andre
steder, der har håret fuld af lus, så er det næsten umuligt for jer at
slippe af med dem. Indsatsen skal derfor lige så meget være i hendes
omgangskreds (og familien) som hende selv.

Alernativt: er lusene blevet resistente, så prøv et andet produkt.

Eller alternativt: klip hende helt kort, altså rigtig kort. Lus er ikke
særlig glade for helt kort hår, og er det mindre end 5 mm, er du næsten
helt sikker på, at de ikke synes om det. Kort hår gør også kæmningen
rigtig meget nemmere.

Fra : Brian k

Dato : 14-02-06 01:05

Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
> Prioderm....
>
> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

Går i svømmehallen regelmæssigt.

Når i nu har lus - så tage i svømmehallen 4 - 5 dage i træk (et par timer af
gangen og gerne masser af klorvand i håret)

mvh
brian

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-06 06:17

"Brian k" <brian@nospam.com> wrote in message

> Går i svømmehallen regelmæssigt.
>
> Når i nu har lus - så tage i svømmehallen 4 - 5 dage i træk (et par
> timer af gangen og gerne masser af klorvand i håret)

Klorvand har været kendt i århundreder og havde det effekt i
svømmehallens ikke ætsende 0,05 % fortynding, ville dette være
velkendt, men der er dybe uforståede sammenhænge med immunforsvar dvs
kræftforsvar så det eneste kemiske der har extrem virkning er det som
smadrer dybt i T-celle&makrofag-systemerne, dvs man bør frygte sådant
pga bivirkningsrisiko

Der var aldrig luseplage på Vestfronten men altid på Østfronten. Øst
for Elben havde der været livegenskab, folk var underdanige
fæstebønder, dyriske som muslimer der tror på en ideologi der direkte
hedder UNDERKASTELSE(Islam)
Krumbøjet livsholdning er dog ikke eneste livret for lus, det er som
sagt EXTREMT KOMPLICERET

Hårlus er harmløse, modsat de tyfusspredende i kz-lejre (især i øst,
igen)
Ligesom børneorm måske er gavnlige og bestemt ikke skadelige andet end
overkommelig kløe en gang om måneden visse år, andre år ingen effekt.
"Sekundær immunitet" altså at parasit nr 1 giver modstandskraft imod
dræbersygdom-2 er ulandsforskere mere og mere bevidste om. Lissom at
invaliderende allergi skyldes for ringe frekvens af de banale
salmonella-diarreer.

KROPS lus gjorde soldater og andre tabere lousy , dødsmærket
depressive - men de idealistiske zyklonB-korsfarere i Himmlers stab
havde næppe held med at nedbringe fangernes ´plage nr 1 via gasning af
tøj - eller krematorier der sikrede drikkevand uden
ligsmitstofnedsivning. De havde gode intentioner, især - ikke alle -
men videnskab er og var sløj.
Slap af og fjern de værste lus i al hyggelighed med kam og svømmesjov
og diverse håndskøbsshampooer og vent at det går over af sig selv -

Havde jeg ladet mine børn gå med børneorm og ikke ta en lortet
ormekur, var de nok blevet tvangsfjernet. Ville jeg have sex med deres
mor, skulle jeg ringe efter vagtlægen pga en forkølelse - så var jeg
en god far og fortjente et luderknald(ville Lone Dybkjær ha straffet
mig?). Da moderen lod dem få fjernet mandler/polypper sagde jeg til
lægen på Riget at Ugeskrift for Læger netop i lederartikel havde
sammenlignet disse fjernelser med omskæring - altså tomt ritual. Ja,
men moderen er boss, krøb den unge reservelæge.
Da moderen så "petechier" ved højlys dag, hvor jeg og vagtlægen ingen
kunne se, bævede moderens overlæbe skuespilleragtigt så min stakkels
søn sku på Hvidovre(vagtlægen var kvinde, turde ikke andet) og få
kanyler ind i rygmarven mens han skreg i dødsangst efter sin far, for
mor indså han dengang var hans fjende. Hele familien fik ritacilin så
vi pissede orange i uger. Tsk tsk. Overlægen fortalte mig siden at der
selvfølgelig ikke havde været den ringeneste meningitis-risiko.
"Nogle kvinder har behov for lykkelige og respekterede børn, andre
behøver ulykkelige børn, for ellers kan de ikke demonstrere deres
godhed som mødre".Nietzsche

Velfærdsstat er om jobskabelse, og når der ikke er nok danske børn
dertil, må vi importere nydanske børn som 10 gange oftere kan
indlægges for multihandicap og retardering, der lyves
fætterkusineindavlsskabt.

Fra : Workingmom

Dato : 13-02-06 21:30

Henrik (Silkeborg) skrev:
> [...]
> Prioderm....
>
> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

De kamme, der hedder BugBuster fra apoteket, er de bedste

De kan faktisk tage det i løbet af 14 dage, men man skal kæmme helst
hver anden dag. Og man skal ikke bare rede igennem. De samme steder skal
kæmmes mange gange. Hvis hun har langt hår, så afsæt en time - ellers
tager det lidt kortere tid.

Og husk at kæmme hele familien - også far!

Og gør klassen/børnehaven opmærksom på det. Få evt en lusepatrulje, der
kæmmer alle en gang om ugen. Så kan man finde kilden - måske.

Hvis I kæmmer hver anden dag, så får hun i al fald ikke endnu flere lus.

Hvis I har kæmmet meget, og hun stadig har lus, er der flere muligheder:

- Det var en af apotekets almindelige lusekamme til 10-20 kr - de kan
ikke tage de små lus - kun de store.
- I kæmmede ikke omhyggeligt nok. Der skal kæmmes en del ad gangen. Det
man ikke har kæmmet skal holdes for sig selv med spænder, så det ikke
'blandes' med det kæmmede.
- I kæmmede ikke hyppigt nok.
- Det er lettere i vådt hår. En våd lus sidder stille og lukker sine
åndehuller. Hvis man skal holde håret vådt længe, er balsam, man ikke
skyller ud, en god ide. Bagefter skal det selvfølgelig skylles ud.

Det er kun store lus, der smitter. Små lus (nymfer) holder sig tæt til
hovedbunden, for de skal have mad hyppigt. De tager ikke på strejfture
til enden af hovedet og dermed til andre hoveder. Og de små lægger
heller ikke æg, så hvis man får taget dem, før de bliver kønsmodne, så
kan man slippe af med dem.

Tine

Fra : Workingmom

Dato : 13-02-06 21:32

Henrik (Silkeborg) skrev:
> [...]
> Prioderm....
>
> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

.....og hold venligst op med at skrive om det.

Nu klør det i hovedbunden på mig bare for det

Tine

Fra : Holst

Dato : 14-02-06 08:04

Workingmom wrote:

> .....og hold venligst op med at skrive om det.
>
> Nu klør det i hovedbunden på mig bare for det

Hehe ... da jeg skrev mit indlæg i går aftes, begyndte jeg også at sidde
og klø mig i hovedbunden

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-06 10:25

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> wrote in message

> Hehe ... da jeg skrev mit indlæg i går aftes, begyndte jeg også at
> sidde og klø mig i hovedbunden

Denne overspringsbevægelse "at klø sig i nakken" er uhyre almindelig
også uden skæl eller parasitter.

Det der er flugt fra et problem, man ikke kan løse - går det i
selvsving? Går der muhamedtegning i rutinen? . Jeg klør mig hundred
gange så ofte som andre tænder sig en cigaret, hvorfor mon? Klør
rygere sig også i nakken?

" Hjemmet er et sted , hvor du kan kradse dig, overalt hvor
det klør. Henry Ainsley

"At klø sig er en af naturens største nydelser, og den der er tættest
ved hånden. Michel de Montaigne

Fra : Holst

Dato : 14-02-06 10:54

Bo Warming wrote:

> Det der er flugt fra et problem, man ikke kan løse - går det i
> selvsving? Går der muhamedtegning i rutinen? . Jeg klør mig hundred
> gange så ofte som andre tænder sig en cigaret, hvorfor mon?

Det er vel fordi du ikke vasker dig.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-06 16:00

> Det er vel fordi du ikke vasker dig.

Længe før eksperterne fastslog at hårvask for ofte er skadeligt, og at
een gang brug af shámpoo er rigeligt, skar jeg ned på dette pjat til
en gang om ugen og det er måske grunden til at jeg i mit 59 årige liv
aldrig har haft lus

Både når man har lus og ellers, er kløe nok oftest en
overspringsbevægelse der giver en slags pseudoindhold i livet og havde
man travlt med noget væsentligt, ville man ikke gøre det.

Hvorfor skulle mennesker have brug for at vaske hår, når dyr ikke
har.?
Min kones katte soignerer pels i det uendelige, fordi de får mad og
ikke skal jage.

Fra : sdsf

Dato : 14-02-06 21:37

Bo Warming skrev:
> [...]
> een gang brug af shámpoo er rigeligt, skar jeg ned på dette pjat til en
> gang om ugen og det er måske grunden til at jeg i mit 59 årige liv
Så du mener at grunden til at du ikke har fået lus er at du kun
bruger shampo en gang om ugen?

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-06 21:53

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> wrote in message

> Så du mener at grunden til at du ikke har fået lus er at du kun
> bruger shampo en gang om ugen?

Havde du læst tidligere dele af tråden ville du vide at har man en
fast mening om sådant, er man uden videnskabelig sans
De kloge ved intet.
Men immunforsvar er vigtigt og jeg vil gætte at selvtillid er årsag
til at lus, tropesygdomme, forkølelse, influenxa, tarminfektion,
kredsløbssygdom, kræft osv osv osvv osv ikke bider på mig

Det man på din mellemteknikeruddannelse eksaminerer i, er ikke
sandheder men halvfordøjede forenklinger, der er lette at lave tests
om, så man kan sortere de studerende. Sjældent har de såkaldte facts
gjort gav mht at helbrede eller foreb ygge.
Min søster fik gulsot da hun besøgte mig i Afghanistan. Intet kunne
den dygtige tyske læge gøre andet end at teste i sin garages
laboratorium. Og hepatitis-pjatsygdommen var så betydningsløs, som
hvis du i din barndom havde fået kønsvorter ved et spejderritual
(eller fadervoldtægt) Læger lever af at gøre småproblemer til dramaer

Fra : sdsf

Dato : 14-02-06 23:18

Bo Warming skrev:
> [...]
> at lus, tropesygdomme, forkølelse, influenxa, tarminfektion,
> kredsløbssygdom, kræft osv osv osvv osv ikke bider på mig
Så du siger altså at det er dit immunforsvar de holder lusene væk?
Har du tænkt på at publicere denne banebrydende opdagelse?

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-06 07:55

> Så du siger altså at det er dit immunforsvar de holder lusene væk?
> Har du tænkt på at publicere denne banebrydende opdagelse?

Jeg taler ofte med meningsfæller på universitetet fx cand.scient
lektor Knud Erik Heller, der har skrevet en populær dansk bog om
Stress og sygdom.

Der er intet jeg skriver om psykosomatik, der ikke er tærsket langhalm
på i samtlige relevante lægevidenskabelige tidsskrifter i årtier, og
med større og større vægt, men det forsvinder i mediestøjen og
MEDICINALFABRIKKERNE kan styre hvad politikerne tager hensyn til, og
jeg har næppe megen fanklub blandt indenfor denne magtfulde mafia

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 08:42

Bo Warming skrev:
> [...]
> MEDICINALFABRIKKERNE kan styre hvad politikerne tager hensyn til, og jeg
> har næppe megen fanklub blandt indenfor denne magtfulde mafia

Men du undlader jo helt at svare på mine spørgsmål!

I stedet skriver du en lille historie om noget helt andet.
Hvorfor gør du dog det?

Så nu er der 3 ubesvarede spørgsmål der venter på dig.

Fra : Bo Warming

Dato : 16-02-06 08:59

> Men du undlader jo helt at svare på mine spørgsmål!
>
> I stedet skriver du en lille historie om noget helt andet.
> Hvorfor gør du dog det?
>
> Så nu er der 3 ubesvarede spørgsmål der venter på dig.

JEg ser to spørgsmålstegn i tråden, kun
At jeg ikke publicerer hvad andre har skevet, overstået
At jeg tror proteinkemi medvirker til at jeg ikke har haft lus,
besvarer det andet.
Men du siger der er 3 ? Skriv forståeligt

HEr lidt klar tale om at mindreværdsfølelse skaber sygdom - evt med
mikrober som dråben der får bægeret til at flyde over

" Tilfredshed beskytter én mod forkølelse. Er en kvinde, som
ved, at hun er velklædt, nogensinde blevet forkølet? Nietzsche

A sad soul can kill quicker than a germ.
John Steinbeck - der beskriver en myrdende pædofil ulykkesfugl i "Mus
og mænd

The worst diseases of mankind have arisen form the struggle against
diseases. Nietzsche

Usynlig harmoni er stærkere end synlig Heraklit

Sygdommen og lidelsen giver os en trang til at opgive
livsviljen - en
længsel væk fra al skin, forandring, tilblivelse, død, ønske, selv fra
længsel - alt dette betyder en vilje til intet, en modvilje mod
livet, nihilisme. Nietzsche

If you be sick, your own thoughts make you sick. Ben
Jonson

The diseases of the mind are more destructive than those of the body.
Marcus Tullius Cicero

Fra : sdsf

Dato : 16-02-06 10:48

Bo Warming skrev:
> [...]
> det andet.
> Men du siger der er 3 ? Skriv forståeligt
Det er dig der skriver uforståeligt.
Antal ?=antal spørgsmål

Her kommer de 3 så:
1. Så du siger altså at det er dit immunforsvar de holder lusene væk?
2. Har du tænkt på at publicere denne banebrydende opdagelse?

Men du undlader jo helt at svare på mine spørgsmål!
I stedet skriver du en lille historie om noget helt andet.
3. Hvorfor gør du dog det?

Du har stadig ikke givet klare svar, det er dig der skriver uforståelig.

Nu kommer det 4. spørgsmål:
Beskytter din selvtillid og immunforsvar dig også mod myg?

”Men immunforsvar er vigtigt og jeg vil gætte at selvtillid er årsag
til at lus, tropesygdomme, forkølelse, influenxa, tarminfektion,
kredsløbssygdom, kræft osv osv osvv osv ikke bider på mig” Bo Warming

” Min have ville om sommeren være mere paradisisk hvis de skide myg,
fluer, hvepse, myrer var uddøde.” Bo Warming

"Jeg søger at være dybt logisk, men hvis
irrationelt spinoff bidrager til sandhedssøgning,
så er jeg på rette spor." Bo Warming

Fra : dk

Dato : 02-03-06 12:58

> [...]
> diseases. Nietzsche
>
> Usynlig harmoni er stærkere end synlig Heraklit

Hvad ville der ske om lus slet ikke blev fjernet? Findes der slet ikke nye
ideer til fjernelse af lus?

Fra : Bo Warming

Dato : 02-03-06 13:02

"dk" <zarh@ofir.dk> wrote in message

> Hvad ville der ske om lus slet ikke blev fjernet? Findes der slet
> ikke nye ideer til fjernelse af lus?

Kropslus spreder tyfus blandt polakker

Hovedlus kan danskere trygt ignorere og vænne sig til og være fri af
ekspertfordomme og b live selvtillidsglad hvad lus dør af

Fra : Workingmom

Dato : 14-02-06 19:13

Holst skrev:

> Hehe ... da jeg skrev mit indlæg i går aftes, begyndte jeg også at sidde
> og klø mig i hovedbunden

Faktisk kan det jo være dig, der smitter din datter, hvis du også har
lus, men ikke kommer af med dem. Det er lidt svært at kæmme sig selv.

Har du overvejet en crew cut?

Tine

Fra : marlene

Dato : 16-02-06 16:19

> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???
>
> Mvh Henrik
>når det ækle kryb dukker op hos os, hos mig selv (38 år) i mandags. arvet
>fra min lille niece.
så går vi helt amok og det hjælper ) at være lidt på mærkerne.

start med at vaske håret i luseshampoo, vi bruger nix fra apoteket.
den skylles ud og jeg vasker ikke hår i det følgende 1 1/2 døgn.
men gør håret vådt morgen og aften tilsætter lidt balsam for at kunne kæmme
let.
derefter bliver håret kæmmet 3 x daglig, lyder måske overdrevet, men ingen
lus slippeer forbi.
alt sengetøj skiftes, hovedpudebetæk hver dag, håndklæder bruges kun af den
pågældende person og kun en dag.
kamme o.lign koges. huer, pandebånd, tørklæder o.a. vaskes.
gælder det børn, så bliver div. krammedyr lagt i fryseren.

faktisk tager det kun 4 dage, så er de væk.når man går agressivt til værks.

derudover kæmmes alle tre børn hver anden søndag. så kan de tages i opløbet.

Fra : Workingmom

Dato : 16-02-06 16:42

marlene skrev:

> [...]
>
> derudover kæmmes alle tre børn hver anden søndag. så kan de tages i opløbet.

De fire dage holder kun, hvis kræene ikke har nået at lægge æg. De
klækker på 10 dage, og så kan man tage en tur til.

Tine

Fra : marlene

Dato : 22-02-06 20:21

> De fire dage holder kun, hvis kræene ikke har nået at lægge æg. De klækker
> på 10 dage, og så kan man tage en tur til.
>
> Tine

det kan du have ret, men vi har måske været heldige, ???
mange æg kæmmes ud og vi har ikke haft dem igen. tætte kammen tager mange og
nix kvæler vel æggene.
vores frisør kunne engang se at en af drengene havde haft lus og der ikke
var mere liv i æggene, da de der var hvide, ellers er de
brunlige, da vi er ret mørke.
vi har været angrebet fordelt på 4 pers. ialt 8 x på 3 1/2 år, men er er
rigeligt.

Fra : Snasse

Dato : 19-02-06 10:51

> [...]
> Prioderm....
>
> Men der er flere lus end nogensinde før, hvad dælen gør vi nu???

Hej Henrik

Lav en blanding af ½ eddike og ½ sprit og sprøjt det ud i din datters hår,
så det er godt vådt. Sæt en plastikpose godt rundt om håret så det lukker
tæt, samt et håndklæde, hvis det skulle dryppe lidt. Lad blandingen sidde i
håret 1-2 timer alt efter hvor langt håret er, skyl det ud og vask så håret.
Kæm derefter håret grundigt for at få alle døde lus ud.

Blandingen dræber både de levende lus samt æggene. Skulle det ske der
overlever nogle enkelte lus gentages behandlingen.
Jeg har brugt denne behandling i flere år og jeg har kun 1 gang måtte
gentage behandlingen
Det er en ganske ufarlig behandling og lusene bliver ikke resistente, men
blandingen kan dog godt svie lidt hvis man har sår i hovedbunden.

Håber i snart slipper for husdyrene.

--
Susanne
www.millepigen.dk

Fra : Holst

Dato : 19-02-06 11:05

Snasse wrote:

> Lav en blanding af ½ eddike og ½ sprit og sprøjt det ud i din datters hår,

[...]

> Det er en ganske ufarlig behandling [...]

Nok knap så ufarlig, hvis far eller mor lige får lyst til et smøg, mens
behandlingen foregår ...

Fra : marlene

Dato : 22-02-06 20:23

Det er en ganske ufarlig behandling [...]
> Nok knap så ufarlig, hvis far eller mor lige får lyst til et smøg, mens
> behandlingen foregår ...

det er et barsk liv at være barn, hvis man først er angrebet af lus og
samtidig har forældre der ryger.
kan børn vælge, så er der måske en grund til at der er så mange lus.....

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 01-03-06 16:55

"marlene" <rod@nya.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samtidig har forældre der ryger.
> kan børn vælge, så er der måske en grund til at der er så mange lus.....

Aner ikke hvad du snakker om, der er INGEN her der ryger....

Henrik