Provider (0x80004005) Uspecificeret fejl
Fra : Adam Ellesøe

Dato : 13-02-06 20:14

Min kode:
<%
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("../db/ofnetdk.mdb")

sql = "SELECT TOC.Navn, Indhold.Tekst, Indhold.billedtekst FROM TOC, Indhold
WHERE TOC.ID=Indhold.tekst_billedID AND TOC.ID = 4"
set db = conn.execute (SQL)

response.Write(db("Navn"))
response.Write(db("billedtekst"))
response.Write(db("Tekst"))

Set db = Nothing
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Giver følgende fejl:

Error Type:
Provider (0x80004005)
Uspecificeret fejl
/ofnet/join.asp, line 4

Hvorfor???

--
MVH
Adam G. Ellesøe

Fra : Jan Vinten

Dato : 14-02-06 09:23

Hej Adam,

Der er nogle småting i din kode som ser "underlig" ud:

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("../db/ofnetdk.mdb")

Du mangler =-tegn efter DRIVER og DBQ.

Ydermere - når du sætter variablen SQL mangler du et =-tegn:

sql = "SELECT TOC.Navn, Indhold.Tekst, Indhold.billedtekst FROM TOC,
Indhold WHERE TOC.IDIndhold.tekst_billedID AND TOC.ID 4"

Det samme er tilfældet her:
set db = conn.execute(SQL)

Prøv at sætte nogle lighedstegn ind - så virker det sikkert!

/ Jan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-02-06 09:57

On 14 Feb 2006 00:22:31 -0800, "Jan Vinten" <jan.vinten@gmail.com>
wrote:

>Der er nogle småting i din kode som ser "underlig" ud:

>Prøv at sætte nogle lighedstegn ind - så virker det sikkert!

Jeg tror det er din nyhedslæser, der snyder dig. Hos mig ser de OK ud.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-02-06 10:05

On Mon, 13 Feb 2006 20:14:25 +0100, "Adam Ellesøe"
<adam_ellesoe@hotmail.com> wrote:

Hvis du vil slå fejlkoder op, så brug:
<url: http://www.aspfaq.com/>
og skriv fx 80004005 ind i søgefeltet.

Det giver dig fx:
<url: http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2009>
- vor der er en (lang) række forslag
> [...]
>Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
>Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &

Hvis det er en Access, der er nyere end Access 97, tror jeg du skal
bruge:

strDsn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.MapPath("../db/ofnetdk.mdb")
Conn.Open strDsn

(Jeg foretrækker at definere den som en variabel, men smag og behag
....)

<snip>

Hvad er linie 4?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Adam Ellesøe

Dato : 14-02-06 20:52

Jeg fandt svaret her:
http://forums.aspfree.com/asp-development-5/provider-0x80004005-unspecified-error-18145.html
Open the .mdb in access. Go to Tools->Options->Advanced. Deselect the "Open
databases using record-level locking" option. Press "OK" Close Access.
Undskyld ulejligheden, havde kun googlet den på dansk...
Men det lader dog til at der er flere løsninger på problemet...
--
MVH
Adam G. Ellesøe

Fra : Jan Vinten

Dato : 14-02-06 13:23

Hej Jørn,

Underligt. Sidder på jobbet og bruger Google Groups - der plejer ikke
at være problemer! Jeg kan sagtens se lighedstegn i min egen post, men
ikke hos Adam eller hos dig.

Ja ja ... sådan er der jo så meget!

/ Jan