indsæt tekst i et text-felt
Fra : Lars Larsen

Dato : 13-02-06 15:39

Hejsa.

Hvordan inputter man tekst i et text-felt når man kender felt
navnet ? Det skal gerne være i php script -:=) Det er jo gruppen
ikk?

MVH

Lars Larsen
http://www.vblars.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 13-02-06 15:42

Lars Larsen skrev:
> Hejsa.
>
> Hvordan inputter man tekst i et text-felt når man kender felt
> navnet ? Det skal gerne være i php script -:=) Det er jo gruppen
> ikk?

echo "<input type=\"text\" name=\"mitFelt\" value=\"".$minVar."\" />";

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Dan Storm

Dato : 13-02-06 20:03

Erlend Klakegg Bergheim skrev:
> echo "<input type=\"text\" name=\"mitFelt\" value=\"".$minVar."\" />";

Jeg kan godt lide hvis man prøver at undgå alle de escapes for så vidt
muligt, så mit bud er:

echo '<input type="text" name="mitFelt" value="'.$minVar.'" />';

Det samme som før, bare lidt anderledes syntaks.
Det skal dog pointeres at min metode ikke er mere korrekt and Erlends!

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Simon Rasch 9640

Dato : 13-02-06 21:37

> echo '<input type="text" name="mitFelt" value="'.$minVar.'" />';

Jeg plejer at bruge enkelt og dobbelt anførselstegn lige modsat. Så kører
det bedre med variablerne, dvs man får automatisk indholdet af variablen.
Sådan her:
echo "<input type='text' name='mitFelt' value='$minVar' />";

Simon Rasch

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-06 23:05

Simon Rasch 9640 skrev:

> [...]
> Sådan her:
> echo "<input type='text' name='mitFelt' value='$minVar' />";

Ditto.

--
Bertel

Fra : Dan Storm

Dato : 14-02-06 07:54

Simon Rasch 9640 skrev:
> [...]
> Sådan her:
> echo "<input type='text' name='mitFelt' value='$minVar' />";

Det er jo også en mulighed. Min egen måde at skrive html på gør blot at
jeg bruger anferselstegn i HTML elementerne i stedet.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-02-06 08:31

Dan Storm skrev:

> Det er jo også en mulighed. Min egen måde at skrive html på gør blot at
> jeg bruger anferselstegn i HTML elementerne i stedet.

Det forstår jeg ikke, men det er ligemeget i HTML om man bruger "
eller '. Jeg er f.eks. gået helt over til at bruge ' fordi det så
automatisk passer med det output jeg får fra PHP. Det ser pænere
ud.

Hvad funktionen angår, er det helt ligegyldigt. Dertil kræves kun
at start- og sluttegn er ens inden for en linje.

--
Bertel

Fra : Dan Storm

Dato : 14-02-06 11:08

Bertel Lund Hansen skrev:
> [...]
> eller '. Jeg er f.eks. gået helt over til at bruge ' fordi det så
> automatisk passer med det output jeg får fra PHP. Det ser pænere

Netop fordi det er ligegyldigt om man bruger " eller ' til HTML
variablerne er det jo en smagssag. Personligt, så benytter jeg kun " til
HTML fordi det har jeg altid gjort, ergo synes jeg det ser pænest ud.

Personligt synes jeg at echo "<div class=\"element\">"; ser grimt ud!
Ligeledes echo "<div class='element'>"; bryder jeg mig heller ikke om
alene af den grund at jeg har siden tidernes morgen altid brugt
anførselstegnene.

Samtidig, efter min mening, giver det en pænere syntaks hvis man lukker
alle variablerne uden for anførselstegnene/apostrofferne uanset om man
bruger den ene eller den anden metode:

echo "<div class='element'>".$varibel."</div>";

echo '<div class="element">'.$varibel.'</div>';

Men stadigvæk, den ene metode er ikke mere rigtig end den anden. Men
personligt så yder jeg ikke hjælp/support til noget der ikke er skrevet
i relativ pæn syntaks! Dermed ikke sagt at fordi folk bruger ' i HTML,
så får de ikke hjælp med en god gang slamkode som denne:

<?

if(isset($_POST["tt"])) {
echo "<div class=\"element\"><a href=\"#\"
title=\"Hj&ae;lp\">Hj&ae;lp</a></div>";
}else{
echo "<div class=\"element\">Fejl</div>";
};

?>

Personligt ville jeg omskrive det således:

<?php

if(isset($_POST['tt']))
{
   echo '   <div class="element">
}
else
{
   echo '<div class="element">Fejl</div>';
}

?>

Her vil jeg gerne referere til <url:
http://www.cprogramming.com/tutorial/style.html>

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Christian Hansen

Dato : 14-02-06 12:10

Nu er der altså forskel på om man bruger " eller ' i php. Hvis man
bruger " oversættes variable i tekststrengen - det gør de ikke ved brug af '

Test eksempelvis med nedenstående script:

<?php
$var = "tada";

print "var = $var";
print 'var = $var';
?>

Derfor er det også spild at skrive "var = " . $var, hvorimod 'var = ' .
$var er korrekt.

Mvh Christian

Fra : Leif Neland

Dato : 14-02-06 12:19

Christian Hansen wrote:
> Nu er der altså forskel på om man bruger " eller ' i php. Hvis man
> bruger " oversættes variable i tekststrengen - det gør de ikke ved
> brug af '
Så hvis man skal optimere noget php, der kører meget, så skal man bruge '

Men det giver ikke meget.

Leif