Siden vises ikke optimalt
Fra : Line Bertelsen

Dato : 13-02-06 11:17

Hej allesammen

Engang imellem vises min side uden 'designet'.
Sådan at der kun er tekst, som er centreret.
Jeg ved ikke hvad der er galt :(
Håber at i kan hjælpe mig.
www.linebertelsen.frac.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 13-02-06 18:49

"Line Bertelsen" <fis@etellerandet.dk> wrote in message
> Hej allesammen
>
> Engang imellem vises min side uden 'designet'.
> Sådan at der kun er tekst, som er centreret.
> Jeg ved ikke hvad der er galt :(
> Håber at i kan hjælpe mig.
> www.linebertelsen.frac.dk

Hej Line

Jeg har lige kigget på det, og det ser ud som om
siden ikke får fat i: styles/table-less-1.css

Tror det er en forkert sti du har angivet.
Jeg får en fejl, når jeg skriver
http://www.linebertelsen.frac.dk/styles/table-less-1.css
i adressefeltet.

Hilsen Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-06 22:28

Martin Ploug skrev:

>Jeg får en fejl, når jeg skriver
>http://www.linebertelsen.frac.dk/styles/table-less-1.css
>i adressefeltet.

Adressen er god nok, det er IE, der fejler.

Men desværre har Line udelukket sig fra hjælp, da hun ikke
overholder gældende netikette vedr. svarteknik.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-02-06 22:31

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Adressen er god nok, det er IE, der fejler.

Ja, og siden ser rigtig nok ud i en rigtig browser.

> Men desværre har Line udelukket sig fra hjælp, da hun ikke
> overholder gældende netikette vedr. svarteknik.

Det er da ikke noget du bestemmer.

--
Benny Nissen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-06 23:04

Benny Nissen skrev:

>Det er da ikke noget du bestemmer.

Undskyld, så min hjælp.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-02-06 23:19

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Undskyld, så min hjælp.

Ja, jeg ved godt, hvad du mener, og jeg glemte en smiley. Den får du her

--
Benny Nissen

Fra : Christian Hansen

Dato : 13-02-06 23:43

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Men desværre har Line udelukket sig fra hjælp, da hun ikke
> overholder gældende netikette vedr. svarteknik.

Med overhængende fare for at lyde dum; hvad gjorde hun galt? Er det ikke
en lidt brysk måde at fare frem på?

Nogle mennesker har brug for lidt hjælp til at lære tingene - især hvis
de er nybegyndere. Så kan man jo godt fare ( 3. gang jeg bruger det ord
) lidt med lempe i starten :)

Mvh Christian, som (oftest) går mere op i venlighed end etikette.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-06 00:06

Christian Hansen skrev:

>Med overhængende fare for at lyde dum; hvad gjorde hun galt?

Det kan du se i
news:43f05c4d$0$107$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, hvor hun
stiller et spørgsmål til noget kode fra en af mine (få) sider.

Link til denne side, har hun fået som svar på et indlæg i en
anden og har dermed haft mulighed for at læse min signatur.

Hun kan jo f.eks. jo også se, hvordan Marianne citerer korrekt.

>Er det ikke
>en lidt brysk måde at fare frem på?

Det må vel være op til mig selv.

Iøvrigt er hun ikke helt nybegynder iflg. Google groups, omend
det ikke er den store mængde af indlæg.

Og så misbruger Line også en andens domæne i sin mailadresse, så
hun slipper for spam, hvilket medfører at en anden får den spam,
der var tiltænkt hende.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Christian Hansen

Dato : 14-02-06 10:20

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Christian Hansen skrev:
> Det kan du se i
> news:43f05c4d$0$107$edfadb0f@dread16.news.tele.dk, hvor hun
> stiller et spørgsmål til noget kode fra en af mine (få) sider.

Jeps.

> Link til denne side, har hun fået som svar på et indlæg i en
> anden og har dermed haft mulighed for at læse min signatur.

Min nyhedslæser gør signaturen grå. Jeg læser dem stort set aldrig, da
de oftest indeholder intetsigende citater af døde mennesker. Jeg tror
mange er signaturblinde på samme måde, som mange er bannerblinde.

> Hun kan jo f.eks. jo også se, hvordan Marianne citerer korrekt.

Det er jo ikke sikkert, at hun lægger mærke til det. Hvis hun ikke er
klar over problemstillingen er sandsynligheden for, at hun med fortsæt
fremture i dårlig citering ret lille.

> Det må vel være op til mig selv.

Ja :)

> [...]
>
> Og så misbruger Line også en andens domæne i sin mailadresse, så
> hun slipper for spam, hvilket medfører at en anden får den spam,

Så indgående havde jeg ikke undersøgt sagen - indrømmet.

Dog mener jeg stadig at man måske skulle gøre hende opmærksom på
problemet på en mindre konfrontationssøgende måde - men som sagt - det
er jo helt op til dig selv.

mvh Christian

Fra : Line Bertelsen

Dato : 14-02-06 14:28

Jeg forstår ikke helt hva du siger Knud.
Du skrev:
Men desværre har Line udelukket sig fra hjælp, da hun ikke
overholder gældende netikette vedr. svarteknik
Hva har jeg gjort forkert? :S
Og hvad er det for noget med google?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-06 17:50

Line Bertelsen skrev:

>Jeg forstår ikke helt hva du siger Knud.

Læs min signatur som normalt ser sådan ud:

»Topposter du svar, dvs. skriver dit svar over det citerede,
så ryger du på min ignoreringsliste.
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html «

Og stop med at misbruge andre folks domæner, domænet
etellerandet.dk er et optaget domæne og tilhører en anden person.

Så en person modtager en masse spam, fordi du bruger den i din
afsenderadresse,

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-06 17:46

Christian Hansen skrev:

>Min nyhedslæser gør signaturen grå. Jeg læser dem stort set aldrig, da
>de oftest indeholder intetsigende citater af døde mennesker. Jeg tror
>mange er signaturblinde på samme måde, som mange er bannerblinde.

Måske, men da Line bruger Outlook Express, så er det næppe
tilfældet, at den bliver farvet grå eller evt. fjernet.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 13-02-06 23:00

On Mon, 13 Feb 2006 11:17:22 +0100, Line Bertelsen <fis@etellerandet.dk>
wrote:

> Engang imellem vises min side uden 'designet'.
> Sådan at der kun er tekst, som er centreret.
> Jeg ved ikke hvad der er galt :(
> Håber at i kan hjælpe mig.
> www.linebertelsen.frac.dk

Problemet ligger hos frac, så der er ikke noget du kan gøre ved det, -
andet end at finde en anden udbyder.
<url:http://groups.google.com/group/dk.edb.internet.webdesign.html/browse_thread/thread/7e7edf37ac9c3857/7012e042e49610aa?q=side+uden+css&>

--
Ryan Kristensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-02-06 00:17

Ryan Kristensen wrote:

> Problemet ligger hos frac, så der er ikke noget du kan gøre ved det, -
> andet end at finde en anden udbyder.

Er der ikke noget med, at problemet kan løses ved at lægge css i roden på
serveren (og selvfølgelig rette i linket til css)?

De sider, jeg har (og har haft) liggende hos frac.dk, har aldrig lavet den
slags ballade. Men jeg har også altid haft css liggende i roden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 14-02-06 02:18

On Tue, 14 Feb 2006 00:17:10 +0100, Erik Ginnerskov
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

> Er der ikke noget med, at problemet kan løses ved at lægge css i roden på
> serveren (og selvfølgelig rette i linket til css)?

Det ser stadig ud til, at der er et problem.
http://ryankristensen.frac.dk/

Når siden er hentet, prøv så at markere adresselinien og slet den sidste
"/", når siden så bliver hentet igen, så er der ikke nogen style med.

> De sider, jeg har (og har haft) liggende hos frac.dk, har aldrig lavet
> den
> slags ballade. Men jeg har også altid haft css liggende i roden.

Det er heller ikke noget jeg ville bemærke, for det sker kun i IE

--
Ryan Kristensen

Fra : Line Bertelsen

Dato : 14-02-06 14:31

Til alle:
Hvad kan jeg så gøre for at undgå at den vises uden design?
news.s4xu82n3xxz6q7@news.inet.tele.dk...

Fra : Tidemann

Dato : 14-02-06 14:56

"Line Bertelsen" skrev

> Til alle:
> Hvad kan jeg så gøre for at undgå at den vises uden design?

Prøv at sætte det direkte ind på siden, og se om det hjælper............
hvis det kun er den ene, må du måske leve med at have det på siden.

ps. prøv at svare/spørge under det afsnit du refererer til, det gør det lidt
nemmere for både dig og os.
Og slet det du ikke svarer på, lige som jeg har gjort her........
Hvis du har 10 spørgsmål svarer vi også under hvert spørgsmål, ellers er det
ikke til at finde rundt i

Netetikette = (overholde gældende netikette vedr. svarteknik

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Line Bertelsen

Dato : 14-02-06 20:39

> Prøv at sætte det direkte ind på siden, og se om det hjælper............
> hvis det kun er den ene, må du måske leve med at have det på siden.

Hvad mener du med at sætte det direkte ind på siden?
Kan vi evt. skrive sammen på msn?

Er det sådan her du mener? :)

Fra : Tidemann

Dato : 14-02-06 21:48

"Line Bertelsen" skrev

> Hvad mener du med at sætte det direkte ind på siden?

Sæt alt fra dit css ark ind i head
sæt dit css indhold her
</head>

> Kan vi evt. skrive sammen på msn?

Nej jeg kan sende dig en mail, hvis du giver mig en mailadresse........

Jaeh............ <) klap, klap!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-02-06 22:29

"Tidemann" skrev:

>Nej jeg kan sende dig en mail, hvis du giver mig en mailadresse........

Det gør Line jo også, men den tilhører jo blot en anden person -
noget svineri og derfor har hun ikke fortjent at få hjælp før det
bliver rettet.

Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis behøver at være en valid
adresse, det kan jo camoufleres på flere måder, f.eks. som jeg
gør.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Line Bertelsen

Dato : 01-03-06 16:35

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> [...]
>
> Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis behøver at være en valid
> adresse, det kan jo camoufleres på flere måder, f.eks. som jeg
Hva i al verden snakker du om?

Fra : Benny Nissen

Dato : 01-03-06 16:46

Line Bertelsen wrote:

> Hva i al verden snakker du om?

At du har angivet en emailadresse på et domæne, som du ikke ejer.

Når spam robotterne finder den emailadresse sender de spam til Torsten
Arendrup, og det er din skyld !

Skynd dig at ændre det til .invalid istedet for .dk ... eller brug din
rigtige adresse, så man kan komme i kontakt med dig på den måde.

--
Benny

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-03-06 17:53

Benny Nissen skrev:

>Skynd dig at ændre det til .invalid istedet for .dk

Men det bør nok ikke være med etellerandet som domænenavn, enten
noget som ikke eksisterer eller bedre, bruge en Hotmail-, Ofir-,
Yahooadresse eller lign.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 14-02-06 21:41

Line Bertelsen wrote:

> Hvad mener du med at sætte det direkte ind på siden?
> Kan vi evt. skrive sammen på msn?

Sæt indholdet af dit stylesheet ind i head lige før </head>

Ved at sætte det inde i en sådan blok her:

dine styles

Styrken ved nyhedsgrupper er at alle kan lære af hinanden, de fejl som du og
jeg begår kan hjælpe andre til ikke at gøre de samme fejl. Derfor
foretrækker de fleste af os at kommunikere alene i grupperne. Der er er der
også størst chance for et hurtigt svar. for der er langt flere øjne der ser
et spørgsmål.

> Er det sådan her du mener? :)

Lige præcist og hvis man efterlader navnet i toppen som her, er det
nemmere i meget lange tråde, at se hvem der siger hvad

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg
--
Det er brugeren der bestemmer