5 volts simkort - Hvor ???
Fra : Brian S Jensen

Dato : 12-02-06 18:31

Hej

Til BMW'ens originale GSM telefon (Siemens, tror jeg) mangler jeg
et simkort - det skal efter sigende være et 5 volts

Nogen som ved hvem man kan få det hos ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : BamBam

Dato : 12-02-06 18:53

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Til BMW'ens originale GSM telefon (Siemens, tror jeg) mangler jeg
> et simkort - det skal efter sigende være et 5 volts
>
> Nogen som ved hvem man kan få det hos ?

Laves ikke mere.

Fra : Peter

Dato : 13-02-06 14:20

> Laves ikke mere.

Spørgsmålet er så også bare om det er nødvendigt ??
- jeg ved det ikke.....

Men jeg kan sige at jeg i længere tid (ca. 14 dage), har kørt med mit nye
sim-kort i en meget gammel telefon, som jeg formoder var 5v (Ericsson S868),
uden at det gav problemer overhovedet..... (Jeg var ellers også lidt
skeptisk)
Så måske kan de nyere 3V kort fint bruges i de gamle telefoner.....
(Det må næsten stå i en standard for kortene et eller andet sted...)

Mvh.
Peter

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-02-06 18:52

"Peter" <pshdo@remove.me.pleace.tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så måske kan de nyere 3V kort fint bruges i de gamle telefoner.....
> (Det må næsten stå i en standard for kortene et eller andet sted...)

Hej Peter

Jeg har prøvet et nyt TDC taletid i BMW's telefon (528i, E39) - men den
skriver
bare "Simkarte Prufen" - hvilket jo må betyde at den ikke kan bruge det

Det gælder forøvrigt både ved brug af simkortlæser i telefonkonsol samt
kortlæser i styreboks i bagagerum

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-02-06 19:44

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Nå, nu har jeg lige prøvet mit gamle simkort (så gammelt at der står
TeleDanmark på det)
- jeg bruger det til daglig i min 6230i, men det klistret over på et stort
simkort - og vupti,
så virker det i BMW'en

Så skal jeg ned og snakke med TDC i morgen og høre om de kan hjælpe så

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : BamBam

Dato : 13-02-06 21:11

> [...]
> Så måske kan de nyere 3V kort fint bruges i de gamle telefoner.....
> (Det må næsten stå i en standard for kortene et eller andet sted...)

3V kort brænder af i en 5V telefon, om din telefon så er 5V ved jeg ikke,
men det kan tyde på den ikke er, ellers vil dit 3V kort sikkert brænde af på
et tidspunkt.

Fra : Peter

Dato : 14-02-06 08:09

Hej.

> 3V kort brænder af i en 5V telefon, om din telefon så er 5V ved jeg ikke,
> men det kan tyde på den ikke er, ellers vil dit 3V kort sikkert brænde af
> på et tidspunkt.

Ok, tak for info....

Jeg tror at en S868 er så gammel at den køre med 5V kort, den er vel ca. 5
år +.......

Jeg spurgte på et tidspunkt her i NG, men jeg fik intet svar ang 3V/5V kort,
så jeg tænkte hey jeg prøver da bare.... og det fungerede i den telefon, men
jeg var da heller ikke sikker på om det ville brænde af på et tidspunkt, og
om jeg måske bare var heldig.....

Fra : BamBam

Dato : 14-02-06 18:26

> [...]
> tidspunkt, og om jeg måske bare var heldig.....
>
> Derfor skrev jeg også:
>
> "Spørgsmålet er så også bare om det er nødvendigt ??

Jeg kender ikke din telefon, men man havet også 3V telefoner for 5 år siden