Andet multimedie
bentjuul 3670
Luftfoto
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 12-02-06 18:12

Håber ikke, jeg er helt OT.

Jeg vil meget gerne have et stort luftfoto af Frederiksberg, og jeg er
da også villig til at betale en smule penge for det. Men slet ikke de
beløb, som eksempelvis COWI vil have for det.

Derfor har jeg tænkt lidt på, at det måske var en mulighed for at
producere et billede selv i en opløsning, som man så kunne få
printet, så det så godt ud hos en professionel.

Jeg har prøvet at sammestykke noget fra netborger.dk i photoshop, men
synes ikke helt, det ser godt nok ud.

Og Google Earth har desværre ikke den helt høje opløsning over
Danmark, som de har over eksempelvis amerikanske byer. Det havde jo
ellers være oplagt.

Er der nogen her i gruppen, der kunne give mig et tip - jeg er ikke
helt en haj i Photoshop, men kan da finde ud af lidt og er lærenem

Med venlig hilsen

Kasper Hyllested

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 12-02-06 19:22

Kasper Hyllested wrote:
> Og Google Earth har desværre ikke den helt høje opløsning over
> Danmark, som de har over eksempelvis amerikanske byer. Det havde jo
> ellers være oplagt.

Prøv Home Skyline. Måske det kan bruges - opløsningen er ihvertfald noget
højere.

http://130.228.229.80/HomeSkyLinePilot/loadSky.aspx?sager=148F2002,148F2003,148F2004,148F2001,148F2005,148F2006,148F2007,148F2008,148F2014,148F2010&visalle=0

Installer de nødvendige ActiveX komponenter, og fjerne alle flueben i
fanebladet "faciliteter i lokalområder" så kortet er uden ekstra symboler.
Brug en høj skærm-opløsning, så kan du lave nogle gode kortudsnit.

Hvis linket ovenfor ikke virker, så gå ind på www.home.dk og søg på
Frederiksberg - vælg en bolig - og derefter Kort og skyline - Skyline. I
skyline vinduet vælges "Skyline udvidet version" så får man et større vindue
der kan forstørres til fuld skærm.

--
/Lars

Community for Digitale Video Recordere & TV
http://www.recordere.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-02-06 20:18

Kasper Hyllested wrote:

> Jeg har prøvet at sammestykke noget fra netborger.dk i photoshop,
> men synes ikke helt, det ser godt nok ud.

Er det pga. sammensætningen eller råmaterialet? Hvis det er
sammensætningen der er problemet, så højreklik på en side med kort og
tilføj til bogmærker. Gå derefter ind på bogmærker, så du får URLen at
se. Zoom ud til niveau 2 og sæt
map_size=1200+1200&imgsize=1200+1200&mapwidth=1200
i URLen på rette sted. Det giver dig et kortudsnit på 1200x1200 pixels.

Man kan sikkert lave det endnu større, ved at gå til niveau 3 og sætte
størrelsen til 2400. Men jeg har kun eksperimenteret et par minutter,
så jeg ved det ikke. Jeg tvivler umiddelbart på at serveren vil levere
plakatstørrelse til væggen derhjemme.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/