Spørgsmål om told
Fra : Engrospriser

Dato : 12-02-06 16:27

Hej

His jeg køber en vare i Hong kong og sælger den i og uden for Eu (ikke
danmark).
Skal jeg så betale told af varen?

Hilsen Finn
salg[snabel-a]engrospriser.dk

Fra : Nico de Jong

Dato : 12-02-06 23:12

"Engrospriser" <salg@engrospriser.dk> skrev i en meddelelse
> His jeg køber en vare i Hong kong og sælger den i og uden for Eu (ikke
> danmark).
> Skal jeg så betale told af varen?

Ja. Toldsatsen er dog yderst forskellig fra varegruppe til varegruppe.
Derudover skal der betales told af fragt og forsikring. Og så skal der
betales moms af det hele, hvis du ikke er momsregistreret.

Nico

Fra : Tim Christensen

Dato : 21-02-06 12:26

Engrospriser wrote:
> Hej
>
> His jeg køber en vare i Hong kong og sælger den i og uden for Eu (ikke
> danmark).
> Skal jeg så betale told af varen?

Ja du skal betale told når du importerer (du skal også huske at blive
import-registreret før du imponerer noget som virksomhed).

Mvh

Tim

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-02-06 12:51

Tim Christensen wrote:

> Ja du skal betale told når du importerer (du skal også huske at blive
> import-registreret før du imponerer noget som virksomhed).

Så mit bud er at hvis du har dit lager i Hong Kong, og du sælger til
et ikke eu land, så få den sendt direkte, da du ellers skal betale
import moms og evt. told ved importeringen. Import momsen får du vidst
nok igen når du exporterer varen, meeen det koster administration.
Tolden ved jeg ikke om du har tabt.

Når du så skal sælge det i et EU land, så overvej hvilket EU land du
skal importere varen i, der er forskel på satserne.

JonB

Fra : Michael Rode

Dato : 22-02-06 10:21

Jon Bendtsen wrote:

> [...]
> import moms og evt. told ved importeringen. Import momsen får du vidst
> nok igen når du exporterer varen, meeen det koster administration.

Svaret er vel: Toldoplag.

> Når du så skal sælge det i et EU land, så overvej hvilket EU land du
> skal importere varen i, der er forskel på satserne.

Det har jeg meget svært ved at forestille mig er rigtigt. Meningen med
EU var vel en harmonisering af (bl.a.) told.

> JonB

mvh
michael

Fra : Engrospriser