Billigste inkasso?
Fra : Kim Jensen

Dato : 12-02-06 14:43

Hej!

Jeg har (heldigvis) ikke den store erfaring med dårlige betalere, men er
nu havnet i en situation, hvor en kunde ikke kan/vil betale sin regning
- betalingsfrist overskredet med mere end 2 måneder.

Hvad har jeg af muligheder for at øge "presset" - både advokat og
inkasso er jo næppe billigt (det drejer sig om et beløb på ca. 4500
inkl. moms)?

Skal jeg lade en advokat håndtere sagen? - så bliver der næppe mange
penge til mig alligevel efter honorar til denne? - hvad koster det
typisk at overlade sagen til et inkasso-bureau - og hvilke af disse kan
anbefales? Kan jeg begære skyldneren konkurs?

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-02-06 14:59

On Sun, 12 Feb 2006 14:43:10 +0100
Kim Jensen <kim@_NOSPAM_litewerx.dk> wrote:

> [...]
> typisk at overlade sagen til et inkasso-bureau - og hvilke af disse
> kan anbefales? Kan jeg begære skyldneren konkurs?

prøv evt. at kigge på den forenklede inkasso process.
http://www.domstol.dk/page17215.aspx#s52519

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 12-02-06 15:38

Kim Schulz wrote:

> prøv evt. at kigge på den forenklede inkasso process.
> http://www.domstol.dk/page17215.aspx#s52519

Forinden skal almindelige rykkerkrav fremsendes. Der kan evt, anvendes
fortrykte blanketter til det (1., 2. og 3. rykker)
Karsten H. Jensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-02-06 19:23

Enig - hvis man er lidt fortrolig med jura og økonomi, kan man godt selv
klare arbejdet - ellers er en advokat nok stadig at anbefale.

Karsten H. Jensen wrote:
> Forinden skal almindelige rykkerkrav fremsendes. Der kan evt, anvendes
> fortrykte blanketter til det (1., 2. og 3. rykker)

Et enkelt betalingspåkrav med 10 dages betalingsfrist er nok, inden man
går i gang med inkasso.

Se evt.
http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/8b1900bd6d9d28d0

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 21-02-06 00:46

Jonathan Stein wrote:

> Et enkelt betalingspåkrav med 10 dages betalingsfrist er nok, inden
> man går i gang med inkasso.
>
> Se evt.
> http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/8b1900bd6d9d28d0
>
> M.v.h.
>
> Jonathan
>
> --
> Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
> Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
> POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
> http://www.jsp-hotel.dk/

Taget ad notam.
Karsten H. Jensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-02-06 17:38

Kim Schulz wrote:
> prøv evt. at kigge på den forenklede inkasso process.
> http://www.domstol.dk/page17215.aspx#s52519

Tak! Det ser ud til, at det lige er noget for mig.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-02-06 15:46

Prøv at check http://www.online-inkasso.dk/