linieskift i JavaScript, hvordan??
Fra : Tidemann

Dato : 12-02-06 11:54

Hvordan laver man linieskift (<br />) i et JavaScript som dette?
http://www.html.dk/scripts/javascript/00004/

den skulle gerne skrive som denne (virker kun i IE):

http://www.dhejne.dk/in-index.html

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 12-02-06 13:23

Tidemann wrote:
> Hvordan laver man linieskift (<br />) i et JavaScript som dette?
> http://www.html.dk/scripts/javascript/00004/
>

> den skulle gerne skrive som denne (virker kun i IE):
>
> http://www.dhejne.dk/in-index.html

Du skal være opmærksom på at tekster der bliver skrevet ind i dokument vil
få skærmlæsere til at starte forfra hver gang der skrives et bogstav.
Ligeledes kan tekster der skrives ind på den måde fremkalde photoepileptiske
anfald det sidste, er der ingen mulighed for at forudse, for det er knyttet
dels til skærmens frekvens og til tekstens hastighed.

Du bruger "hård" orddeling og det kan give et noget afvigende resultat

http://80.62.61.212/test/dhejne.jpg

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-06 15:13

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

Nej, virker ikke, har du selv prøvet det, før du svarer?
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-06 13:51

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

>Hvordan laver man linieskift (<br />) i et JavaScript som dette?
>http://www.html.dk/scripts/javascript/00004/

Kan man tilsyneladende ikke, den normale måde er med \n, men det
virker ikke.

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex10/text5.htm findes et
lign. script, her kan du heller ikke lave linjeskift, men man kan
smide det i en <div> med en angiven width, hvor der så vil komme
linjeskift, når der ikke er mere plads.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-06 22:51

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Kan man tilsyneladende ikke, den normale måde er med \n, men det
> virker ikke.

Det virker da fint her:
<http://gyros.dk/usenet/temp/skrivemaskine.html>

Testet i IE7 (beta), FF og Opera.

Glemte du at skifte input til textarea?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-06 23:19

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

>Glemte du at skifte input til textarea?

Jep.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Tidemann

Dato : 13-02-06 00:55

> Det virker da fint her:
> <http://gyros.dk/usenet/temp/skrivemaskine.html>
>
> Testet i IE7 (beta), FF og Opera.

Hvordan fjerner jeg så scrollbaren??

Og hvorfor smider den første linie væk hvis jeg indsætter kalenderen??

Fra : Tidemann

Dato : 13-02-06 11:36

"Tidemann" skrev

> Hvordan fjerner jeg så scrollbaren??
>
> Og hvorfor smider den første linie væk hvis jeg indsætter kalenderen??
> http://www.dhejne.dk/in-index.html

Det er ligemeget! Jeg holder mig til det gamle og tager fejlene med.
Tak for hjælpen ellers