Tak til jer alle + endnu et par spørgsmål ~
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 11:14

Kære NG

JEg vil lige sige tak for alle de gode råd I har give mig i forbindelse med
at jeg er blevet katte-mor for første gang. Selvom jeg kendte Buster i
forvejen, da jeg fik ham fra en veninde, har der været en del spørgsmål som
I tålmodigt har svaret på de sidste 5 uger..

Der hvor Buster og jeg er kommet til lige nu er at Buster skal til at omme
lidt ud..
Som I måske har læst kam han ud første gang i fredags, med mig i hælene,
gennem budskas mm, og igår prøvede vi igen, denne gang i sele.
Han var ikke så slem at få i selen, men var dybt utilfreds over at han ikke
måtte kravle igennem hække, under plankeværket mm.

Som I kan mærke er jeg ret bange for at lukke Buster ud på egen hånd, han er
jo min øjesten.
Men jeg fornemmer også at der stresser ham at jeg hele tiden er lige i
hælene på ham udenfor. Han er jo vant til at rende ude da han var hos min
veninde.

Man siger at bare man lader katten selv stikke snuden udenfor, uden at
mennesket går forrest, så skulle katten kunne finde hjem igen.

Så jeg tænker om jeg skal prøve bare at åbne havedøren og lade ham gå ud
uden at jeg går med? Eller er det bedst at jeg er lige bag ham hele tiden?

JEg undgår nemlig også helst flere ture gennem budskadser mm. Men jeg vil
dog under hele hans tur have døren stående åben og være hjemme... Og han vil
naturligvis også bære sit halsbånd med navn, adresse og telefonnummer..
Jeg skal ikke risikerer at Buster kommer lidt for langt væk og ender hos en
dyrlæge de rikke ka finde ud af at tjekke hans øretatovering...

JEg ved jeg har spurgt før, men spørger nu igen, for jeg ved virkelig ikke
hvad jeg skal gøre.. Vil virkelig gerne have at Buster kommer ud igen, kan
mærke at han virkelig savner det.

Håber virkelig at I endnu engang vil hjælpe mig og Buster, vi sætter mtor
pris påat kunne spørge til råds herinde..

Mange søndagshilsener fra Lousie og Buster

Fra : Hanne Engermann

Dato : 12-02-06 11:41

> [...]
> pris påat kunne spørge til råds herinde..
>
> Mange søndagshilsener fra Lousie og Buster

Louise, som jeg skrev til dig i starten af tråden: Nu hvor vejret er så
flot, så lad blot døren stå lidt åben og lad ham selv om at finde ud og
ind. Bliv selv hjemme denne gang og lad være med at udspionere ham. Du
skal heller ikke begynde at lede efter ham, når han har været væk ½
time. Han skal nok komme hjem.
Katte vil gerne mange gange i løbet af en dag lige ud og inspicere
området og så hjem igen.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 11:50

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> time. Han skal nok komme hjem.
> Katte vil gerne mange gange i løbet af en dag lige ud og inspicere

Kære Hanne

Tusind tak for dit svar..

Tror jeg vil liste ud og give ham halsbåndet på og så åbne terassedøren,

han kan komme lidt ud. Og så udnytte lejligheden til at få støvsuget, det
bryder han sig nemlig ikke om...

Og skulle det gå helt galt så har han halsbåndet på, med elastik i....

Mange hilsener fra Louise

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 14:59

BUster kom ud ca kvart over tolv i middags, så han har snart været ude i
tre
timer.

På et tidspunkt så jeg ham ved fodboldbanen lige udenfor haven, sammen
med
naboens kat.
Naboens kat har efterfølgende været inde hos mig, men uden BUster.
JEg kan ikke se Buster nogen steder... Jeg ved fra min veninde at han har
tendens til at følge med alle der går forbi, bare de udviser den mindste
interesse for ham.

JEg vil helst have ham hjem og ind i varmen inden det bliver helt mørkt,
og
der e rjo heldigvis nogle timer til endnu..

Men hvor længe synes I at jeg skal lade ham gå får jeg går ud og leder
efter
ham?

Der e rjo trods alt den første tur på egen hånd siden han flyttede ud til
mig....

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-06 15:16

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham?
>
> Der e rjo trods alt den første tur på egen hånd siden han flyttede ud til

Nå, Buster er kommet hjem for denne gang. JEg så han var på en tennisbane
lige uden for haven (der er både fodbold- og tennisbane), og hentede ham
ind.
Et stykke af vejen fulgte han mig bare, det sidste stykke var på armen af
mig..
Så nu er han hjemme igen efter en god tur i det fri...

Nu går der så desværre et par dage før han får lov at komme ud igen, for jeg
er meget lidt hjemme de næste par dage..

MEn jeg vil stadig gerne høre jeres mening om hvor længe han bør være ude
før jeg giver mig til at lede efter ham???

Louise, og en glad Buster

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 12-02-06 17:43

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

> MEn jeg vil stadig gerne høre jeres mening om hvor længe han bør være ude
> før jeg giver mig til at lede efter ham???
>
> Louise, og en glad Buster

Hej Louise

det er nok et temperamentsspørgsmål, tror jeg. Jeg har altid holdt øje med
mine katte, når de var ude, og hvis jeg ikke lige kunne få øje på dem, har
jeg gået ud over markerne, kaldende deres navn og raslende med et bæger med
tørfoder - højst sandsynligt til stor morskab for naboerne, der holdt katte
på en mere afslappet måde end min. Jeg har også altid sørget for, at de var
indendørs om natten, mest af hensyn til min egen nattesøvn!
Held og lykke med Busters udeliv.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 12-02-06 21:37

Hej
Jeg tror nu også jeg er en' af den bekymrede slags. Da jeg engang havde
en kastreret huskat, Georg, der selvfølgelig også skulle have lov at gå
ude, var jeg også nervøs de første gange den fik lov. Vi boede i et
byggeri, hvor den forsvandt et helt døgn, og en psykisk syg fra
bebyggelsen havde taget den til sig som sin. HJÆLP.
Jeg fik Georg tilbage, og i lang tid havde han så sele på, og blev bare
luftet på terrassen. Da så faren mentalt var gået over, fik han langsom
lov til at gå frit igen, men altid kom han ind om aftenen.
Det du skal passe på med, er at der er frostgrader nu om natten, og
ellers er nattelivet farligt for katten. Katten er jæger, det er den
naturligvis i det vilde liv i Utopia, men den Virkelige verden er ikke
indrettet på kattens betingelser.
Held og lykke for dig og Buster.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen