Campingvognforhandler i Nordtyskland
Fra : Henry

Dato : 12-02-06 10:37

Er der nogen der kan anbefale campingvognforhandler i Nordtyskland (ca. max
200 km fra grændsen) gerne som taler dansk eller engelsk og med et godt
udvalg brugte vogne. knaus, hobby, burstner, adria eller lign.
vi søger en med en total vægt på 1450 kg fra ca. år 2000.
Vi regner med at vi skal lidt ned i landet for at finde en til den rette
pris, og så vi vil gerne kunne ligge nogle adresser ind på vores GPS.

Mvh
Henry

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-06 15:00

"Henry" <henryjorgensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vi regner med at vi skal lidt ned i landet for at finde en til den rette
> pris, og så vi vil gerne kunne ligge nogle adresser ind på vores GPS.

Gå ind på f.eks. www.knaus.de og find forhandlernavne. Det skulle ikke undre
mig om de andre mærker har tilsvarende sider. Der er formentlig også
mulighed for at se deres brugtvognsudvalg.

--
Per, Esbjerg

Fra : KHH

Dato : 12-02-06 21:07

Hvis du tager en forhandler lige syd for grænsen, skulle det undre mig om de
ikke skulle have en der taler dansk i firmaet.

Vi Sønderjyder bruger jo den del af grænselandet i stor udstrækning for at
spare på vore daglige bugdet.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-06 08:16

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de ikke skulle have en der taler dansk i firmaet.
>
> Vi Sønderjyder bruger jo den del af grænselandet i stor udstrækning for at

Jeg købte campingvogn i 1997 efter Henry´s koncept - og det var min erfaring
at de er billigere længere væk fra grænsen. Campingforhandlerne tæt på ved
nok at danskerne sparer, - de behøver jo ikke at spare for meget (set fra
campingforhandlerens synspunkt).

--
Per, Esbjerg

Fra : Henry

Dato : 13-02-06 16:19

> [...]
> tæt på ved nok at danskerne sparer, - de behøver jo ikke at spare for
> meget (set fra campingforhandlerens synspunkt).

Det var også det der var min ide, at der var lidt fidus i at køre lidt
længerer ned.
og derfor vil jeg gerne lige høre om der var nogen der kunne anbefale nogle,
gerne med godt udvalg i nyerere brugte, og hvor man evt. også kan gøre sig
lidt forståelig på engelsk eller dansk.
hvis det kniber lidt med de tyske fagudtryk

Og til Per tak men hvor lige ?

mvh
Henry

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-06 20:01

> Og til Per tak men hvor lige ?

Jeg smed et stykke papir hos alle Knausforhandlere med en historie om
hvilken campingvogn vi ville have med hvilket udstyr hos alle forhandlere
nord for HH. Desuden stod der kontaktmuligheder - tlf, mail, adresse.

Vær opmærksom på at dansk og tysk udstyr ikke nødvendigvis er det samme -
f.eks. var det dengang i Tyskland standard med et 80 liters køleskab mens
det i DK var standard med 100+ liter. Det var en Knaus MTK 530 det drejede
sig om dengang.

Jeg endte med at købe i Kiel.
--
Per, Esbjerg

Fra : SB

Dato : 18-02-06 12:02

> [...]
> det i DK var standard med 100+ liter. Det var en Knaus MTK 530 det drejede

DU kan søge på CV her
http://www.mobile.de/

og så kan du selv vælge hvilket område i tyskland det skal begrænses til

Søren

Fra : Per Rasmussen

Dato : 13-02-06 10:20

> [...]
> Vi regner med at vi skal lidt ned i landet for at finde en til den rette
> pris, og så vi vil gerne kunne ligge nogle adresser ind på vores GPS.

Hej
Der er nogle stykker her

--
Venlig Hilsen