Ny mobil - 3G eller almindelig?
Fra : Johnny

Dato : 11-02-06 18:46

Hej

Jeg overvejer at købe en ny mobil. Spørgsmålet er så bare om det skal være
en 3G eller en almindelig. Hvor langt fremme er 3G egentlig kommet?

Hvad vil i anbefale?

Johnny

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-02-06 00:06

Johnny skrev den 11-02-2006 18:45:
> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en ny mobil. Spørgsmålet er så bare om det skal være
> en 3G eller en almindelig. Hvor langt fremme er 3G egentlig kommet?
>
> Hvad vil i anbefale?

to/tre basale spørgsmål før man kan rådgive dig:

Hvad er dit behov ?
- erhverv / privat
- tale / sms / email / internet
- kamera / MP3-afspiller + diverse?

Hvordan er 3G-dækningen i dit lokalområde hhv. hvor i landet kommer du
til at bruge telefonen mest?

mvh

Carsten

Fra : Johnny

Dato : 12-02-06 12:20

> [...]
> - kamera / MP3-afspiller + diverse?
>
> Hvordan er 3G-dækningen i dit lokalområde hhv. hvor i landet kommer du til

Den skal anvendes privat. Jeg bruger den primært til at sende sms'er, så den
skal være hurtig til det og have plads til mange. Herudover må den godt have
en masse gejl - har tænkt på SE w801i. Nogle erfaringer med den? Jeg kan
ikke se om den kan optage video med lyd?

Men efter at have overvejet SE w801i kom jeg til at tænke på at den jo ikke
er en 3G telefon. Jeg bor i Silkeborg. Såvidt jeg ved er der endnu ingen 3G
sendemaster her, men ved ikke hvornår de kommer.

Johnny

Fra : Nicolai

Dato : 12-02-06 15:36

"Johnny" <js@juice.dk> wrote in message

> [...]
> godt have en masse gejl - har tænkt på SE w801i. Nogle erfaringer med den?
> Jeg kan ikke se om den kan optage video med lyd?

Så er spørgsmålet, om du mener w800i eller w810i? w810i er jo ikke kommet
endnu. Men w800i optager fin video med god lyd.

> Men efter at have overvejet SE w801i kom jeg til at tænke på at den jo
> ikke er en 3G telefon. Jeg bor i Silkeborg. Såvidt jeg ved er der endnu
> ingen 3G sendemaster her, men ved ikke hvornår de kommer.

Altså, nu ved jeg ikke hvor længe du normalt beholder dine tlf, men jeg
regner ikke med at beholde mine tlf flere år ad gangen, og så længe du ikke
engang har dækning for 3g nu, så er der vel ingen grund til at købe sådan en
tlf.

> Johnny

Nicolai

Fra : Johnny

Dato : 12-02-06 16:41

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "Johnny" <js@juice.dk> wrote in message

> Så er spørgsmålet, om du mener w800i eller w810i? w810i er jo ikke kommet
> endnu. Men w800i optager fin video med god lyd.

Mente w800i

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-02-06 09:51

Johnny skrev den 12-02-2006 12:19:

> [...]
> er en 3G telefon. Jeg bor i Silkeborg. Såvidt jeg ved er der endnu ingen 3G
> sendemaster her, men ved ikke hvornår de kommer.

Ud fra hvad du beskriver, så er 2G rigeligt. tilgengæld bør du nok
gå over i den nævnte w800i eller næste generation som kommer til
foråret. Se sonyericson.dk for yderligere info.

mvh

Carsten