PCRE - ÆØÅ?
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-02-06 16:42

Hej,

Nu sidder jeg og har bøvlet længe med mine reg exps - men det virker
bare ikke.

Jeg vil gerne gå ind og finde alle symboler i et ord som ikke er
bogstaver. :) Kort sagt. Hvis der f.eks. står "Ja?" skal den returnere
"Ja". Osv osv. Desuden ligger der en del flere ting i det - men for at
forsimple det lidt - så kunne det se sådan ud:

<?php
$foo = "æble";
$bar = "Ja?";
echo preg_replace('/\W*/', '\1', $foo); //returner ble
echo preg_replace('/\W*/', '\1', $bar); //returner Ja
?>

er der ikke en måde at læse det på? php default encoding er iso-8859-1 -
så det er ikke der den ligger.

Det hjælper ikke noget blot at tilføje ÆØÅ manuelt - da jeg ikke gider
holde styr på når koden skal porteres til svensk, tysk, fransk osv...

Nogle der kan hjælpe om der findes et fix-around så æøå (og andre
"nationale" karakterer) opfattes om bogstaver?

:)

Mvh
Johan