HD størelse
Fra : kim ell

Dato : 11-02-06 14:59

hej er der en i ng som kan fortælle mig hvad den største hardisk mit
motherboard understøtter MB er et asus p4pe uden sata men understøtter ata
100/133

--
venligst kim ell
som kører mitsubishi pajero 3,0 v6

Fra : Madsen

Dato : 11-02-06 20:11

kim ell wrote:
> hej er der en i ng som kan fortælle mig hvad den største hardisk mit
> motherboard understøtter MB er et asus p4pe uden sata men
> understøtter ata 100/133

Da kortet kun understøtter 28 bit LBA må max størrelse være 137GB.
Kilde:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Side 4-14
--
Hilsen Madsen

Fra : kim ell

Dato : 12-02-06 10:26

Da kortet kun understøtter 28 bit LBA må max størrelse være 137GB.
> [...]
glemte lige at sige jeg har på nuværende en hd på 160gb
og kan ikke komme ind på asus side den skriver fejl hver gang jeg prøver

Fra : Madsen

Dato : 12-02-06 12:33

kim ell wrote:
> Da kortet kun understøtter 28 bit LBA må max størrelse være 137GB.
Var også et forkert link

> og kan ikke komme ind på asus side den skriver fejl hver gang jeg
> prøver
Der har igennem en periode været problemer på deres sider.

Dette er det rigtige link
http://dlsvr01.asus.com/pub/ASUS/mb/sock478/p4pe/e1110_p4pe.pdf
Side 4-14

Så er det ikke helt korrekte oplysninger som jeg fandt i Manualen(intet nyt
i at der kan være fejl i en manual).

http://support.asus.com/technicaldocuments/technicaldocuments.aspx?no=501&SLanguage=en-us

> glemte lige at sige jeg har på nuværende en hd på 160gb

men hvis dit MB ikke har problemer med 160GB så er der ikke på nuværende
tidspunkt begrænsning med de hd som fås i dag,
men hvor den næste begrænsning vil opstå kan kun designer af MB/BIOS/OS
svare på, men tror ikke det sker de første 5 år(uha det er farligt at
gætte).

På denne side er beskrevet hvilke modeller og BIOS versioner der supportere
48bit LBA:

Fra : kim ell

Dato : 12-02-06 21:03

> [...]
> gætte).
>
> På denne side er beskrevet hvilke modeller og BIOS versioner der

det var bare det jeg vil vide inden jeg investere i en 400gb hd havede ikke
selv kunnet finde noget i manuelen som jeg kunne bruge så takker mange gange
for hjælpen