FIC VB-601-V BIOS Upgrade
Fra : Nisor

Dato : 11-02-06 10:41

Jeg har er FIC VB-601-V bundbort, der har kørt fint med Windows ME. Nu
prøver jeg at opgradere til Windows XP. Det er ikke gået godt. Har været på
FIC's hjemmeside og der er nyere BIOS versioner, men jeg er i tvivl om, om
de passer til mit kort.

Kortet bruger VIA Apollo Pro+ chipset, altså ikke Intel's chipset.

Mit kort er et version 1.3 kort med BIOS version QC617.
Der er tre nyere versioner af BIOS, hvor FIC indikerer PCB Version 1.4.
Disse versioner er : QF4129, QF611 og QF612

Jeg er i tvivl om BIOS'er released til PCB 1.4 også fungerer med med PCB 1.3

Er der nogen, der har erfaring med BIOS QF4129, QF611 eller QF612 på et FCB
1.3 bundkort med Windows XP.

Hilsen

Nis Sørensen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-02-06 21:50

Nisor wrote:

> Er der nogen, der har erfaring med BIOS QF4129, QF611 eller QF612 på et
> FCB 1.3 bundkort med Windows XP.

Nej, men min generelle erfaring med at bruge ROM på systemer, hvor den ikke
hører til er at medmindre du er sikker på havd du gør, skal du lade være.
Hvis FIC skriver den er til rev. 1.4 har de nok en grund til det. Et
eksempel kunne være at de to boards bruger forskellige spændingsregulatorer
til CPU'en og at den forkerte BIOS vil sætte spændingen forkert og i værste
fald for højt.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Nisor

Dato : 16-02-06 20:13

Hej Lasse,

Du har nok ret. Lidt mærkeligt, at FIC ikke svarer på mine spørgsmål. De
er måske træt af at svare spørgsmål vedrørende et budnkprt med den alder.