ADSL2 i Danmark
Fra : artigmus

Dato : 11-02-06 01:06

<raserianfald>

Skal vi endnu engang være sidst - selv efter samtlige Østlande - med den
'nyeste' generation af bredbånd?
Stort set alle, jeg kender i Holland, Tyskland, Frankrig, UK, Italien,
Schweiz, Polen kan få/har i dag ADSL2.

Jeg er klar over, at mindre firmaer tilbyder det hehjemme, ja.
Men jeg har da intet set hos de store; TDC, CC, Tele2.
Ikke andet end TDC's absolut kriminelle forsøg på at lokke folk på en
forbrugsafregnet 8mbit ADSL linje.

Det er ligesom, at vi bare *skal* igennem dét, vi var igennem, da TDC kørte
kampagner på deres ISDN, mens de samtidig tilbød ADSL allerede hver gang vi
skal op en generation af bredbånd.

</raserianfald>

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-02-06 07:33

artigmus wrote:

> <raserianfald>
>
> Skal vi endnu engang være sidst - selv efter samtlige Østlande - med den
> 'nyeste' generation af bredbånd?

Det skyldes jo nok at det er svært for andre end TDC at tjene
penge på at være internetudbyder. Så de er ikke så motiveret til
at indkøbe nyt udstyr.

TDC har jo sagt at hurtige forbindelser kommer i år, så de andre
bliver nødt til at følge efter hvis de vil være i markedet.

Telia skriver i deres blad at hastigheder på optil 100 Mbit/s via
Stofa Kabel-TV, kommer i 2007.

Martin.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-02-06 09:45

"artigmus" <dfghjkREMOVE@hym.net> crashed Echelon writing

> [...]
> Men jeg har da intet set hos de store; TDC, CC, Tele2.
> Ikke andet end TDC's absolut kriminelle forsøg på at lokke folk på en

Mange af de mindre firmaer er gået i luften i Danmark med ADSL2/ADSL2+ fra
start.

De store firmaer har jo stadig kæmpe afskrivninger på det "gamle" ADSL
udstyr, og de vil vel gerne have dækket den investering bare lidt ind inden
de skal udskifte det hele igen igen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-02-06 11:48

Bjarke Andersen wrote:

> De store firmaer har jo stadig kæmpe afskrivninger på det "gamle" ADSL
> udstyr, og de vil vel gerne have dækket den investering bare lidt ind
> inden de skal udskifte det hele igen igen.

Det er ikke sådan det fungerer i praksis, med mindre de store virksomheder
har aftalt det sig imellem. Hvis en stor aktør tilbyder et bedre produkt end
de andre, bliver de andre nødt til at investere i nyt udstyr, uanset om de
vil eller ej. Ellers taber de jo kunder..

Martin.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-02-06 12:10

Martin Andersen <andersen.martin@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> et bedre produkt end de andre, bliver de andre nødt til at investere i
> nyt udstyr, uanset om de vil eller ej. Ellers taber de jo kunder.

Jamn så nævn en stor aktør der tilbyder ADSL2(+), og du mener altså TDC,
CC, Tele2 osv. er villige til at udskifte deres udstyr med tab?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Andersen

Dato : 11-02-06 12:26

Bjarke Andersen wrote:

> Jamn så nævn en stor aktør der tilbyder ADSL2(+), og du mener altså TDC,
> CC, Tele2 osv. er villige til at udskifte deres udstyr med tab?

Så vidt jeg ved er der ikke en stor udbyder med ADSL2 endnu.
Ja de er villige til at udskifte deres udstyr med tab. Hvad er
alternativet ? At de beholder det gamle udstyr og ser at deres
kunder gradvist forlader dem ?
TDC har meldt ud at de kommer med ADSL2 i år. Det gør de fordi
de føler et stigende pres fra elselskabernes fiberforretning. TDC
kan godt se at hvis de gør intet, vil deres kunder sive over til
konkurrenterne. Så kan TDC sidde der med gammelt udstyr og få kunder,
det er der næppe penge i.

Martin.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-06 14:23

http://om.tdc.dk/artikel.php?id=75535&dogtag=tdc_o_presse_presse

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-06 14:27

> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
>
> http://om.tdc.dk/artikel.php?id=75535&dogtag=tdc_o_presse_presse

ja tdc er gode til at bruge nye teknologier til at at tjene kassen. Istedet
for at give mere båndbredde, bruger man istedet den bedre båndbredde til at
lægge flere tjenester man kan tjene penge på over adsl forbindelsen.. smart
forretnings strategi, men måske ikke det bedste for dem der selv vil
bestemme hvad de vil bruge deres båndbredde til.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-06 14:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> ja tdc er gode til at bruge nye teknologier til at at tjene kassen.

Det tror jeg såmænd TDC's ledelse er helt tilfredse med at have siddende på
sig

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-06 14:43

> Det tror jeg såmænd TDC's ledelse er helt tilfredse med at have siddende
> på sig

nej det kan være rigtigt, men nu hvor der sikkert er mange der har solgt
deres TDC aktiver, kan det da være at folkt mere er imod TDC og deres enorme
penge puger forretning.

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 14:29

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> http://om.tdc.dk/artikel.php?id=75535&dogtag=tdc_o_presse_presse

I mellemtiden er TDC blevet købt af folk der ikke har interesse i at
bruge penge på langsigtede investeringer. De ville gladeligt likvidere
firmaet, hvis det gav dem større profit.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-06 14:30

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse
> I mellemtiden er TDC blevet købt af folk der ikke har interesse i at bruge
> penge på langsigtede investeringer. De ville gladeligt likvidere firmaet,
> hvis det gav dem større profit.

Kilde?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 15:32

> Kilde?

Migselv. Det er jo sådan den type firmaer opererer.

De er allerede ved at sælge de udenlandske datterselvskaber, selv om de
kunne tjene mere på at vente.

Kilde: TV nyhederne.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 15:35

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

KLIP

> Migselv.

Så må det være af ypperste kvalitet.

> Det er jo sådan den type firmaer opererer.

Javel ja.

> De er allerede ved at sælge de udenlandske datterselvskaber, selv om de
> kunne tjene mere på at vente.

Hvad har et frasalg af europæiske aktiviteter at gøre med selskabets
aktiviteter i Danmark/Skandinavien..?

Tror man lukker TDC i Danmark, så 80% af os, skal stå at råbe ud af
vinduerne for at kommunikere med hinanden..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 15:37

> [...]

> kunne tjene mere på at vente.

Hvad har et frasalg af europæiske aktiviteter at gøre med selskabets

Tror du, man lukker TDC i Danmark, så 80% af os skal stå at råbe ud af

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 16:19

BJ wrote:
> "8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse
>

> Hvad har et frasalg af europæiske aktiviteter at gøre med selskabets
> aktiviteter i Danmark/Skandinavien..?

Forhåbentlig intet.

> Tror du, man lukker TDC i Danmark, så 80% af os skal stå at råbe ud af
> vinduerne for at kommunikere med hinanden..?

Ikke så længe der er penge i det. Desuden ville det være næsten umuligt
i praksis.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 16:23

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

KLIP

> Desuden ville det være næsten umuligt i praksis.

Det er umuligt, dertil har vi også diverse "overvågere og lovgivere" til at
forhindre dette.

Kald mig Mads, når investorerne har trimmet selskabet, så kommer det tilbage
på danske investorer hænder.

Jeg vil skyde på efter en 5 til maks. 10 år.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 18:36

BJ wrote:
> "8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det er umuligt, dertil har vi også diverse "overvågere og lovgivere" til at
> forhindre dette.

Nemlig

> Kald mig Mads, når investorerne har trimmet selskabet, så kommer det tilbage
> på danske investorer hænder.
>
> Jeg vil skyde på efter en 5 til maks. 10 år.

Helt enig.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-06 15:37

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse
> Migselv. Det er jo sådan den type firmaer opererer.

Hvor stort er dit erfaringsgrundlag?

> De er allerede ved at sælge de udenlandske datterselvskaber, selv om de
> kunne tjene mere på at vente.
> Kilde: TV nyhederne.

Sagde "TV nyhederne" at de kunne tjene mere på at vente?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 16:21

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Hvor stort er dit erfaringsgrundlag?

Stort nok.

> Sagde "TV nyhederne" at de kunne tjene mere på at vente?

Ja.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-06 16:59

> Stort nok.

Hvilke firmaer sammenligner du med?

> Ja.

Og hvad kan vi så udlede om deres danske forretning på den baggrund

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 18:41

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

> Hvilke firmaer sammenligner du med?

Stort set alle multinationale firmaer, især de amerikanske. De har ingen
etik, ingen social ansvarlighed, og bryder loven hvis der er penge i det
og de kan slippe afsted med det. Det eneste der betyder noget for dem,
er tallene på kvartalsregnskabet.

?

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-06 18:57

> Stort set alle multinationale firmaer, især de amerikanske.

Jeg mener; hvilke firmaer, overtaget af kapitalfondene der har overtaget
TDC, er det du kender til?

> De har ingen etik, ingen social ansvarlighed, og bryder loven hvis der er
> penge i det og de kan slippe afsted med det. Det eneste der betyder noget
> for dem, er tallene på kvartalsregnskabet.

Ja, sådan er aktieselskaber.. Hvis det får dig til at sove bedre at tro at
danske aktieselskaber sætter eitk og moral over indtjening så fint med mig.
I virkeligheden er de etiske og moralske fordi det betaler sig (heldigvis)

> ?

Dit dommedagsscenarie omkring den danske forretning mangler stadig
underbyggelse

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 19:12

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

> Jeg mener; hvilke firmaer, overtaget af kapitalfondene der har overtaget
> TDC, er det du kender til?

Intet specifikt, bortset fra at kapitalfonde ikke har kunder der kan
reagere imod dem, hvis de opfører sig uetisk.

> Ja, sådan er aktieselskaber.. Hvis det får dig til at sove bedre at tro at
> danske aktieselskaber sætter eitk og moral over indtjening så fint med mig.

Det tror jeg sandelig heller ikke.

> I virkeligheden er de etiske og moralske fordi det betaler sig (heldigvis)

Nemlig.

> Dit dommedagsscenarie omkring den danske forretning mangler stadig
> underbyggelse

Forlanger du at jeg skal bevise en forudsigelse om fremtiden? I så fald
overvurderer du mig

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 19:34

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

KLIP

> Intet specifikt, bortset fra at kapitalfonde ikke har kunder der kan
> reagere imod dem, hvis de opfører sig uetisk.

Det er jo noget sludder.

Hvis kunderne forlader selskabet, kan ejeren (kapitalfonden) ikke få
forrentet sin investering.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 23:18

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Det er jo noget sludder.
>
> Hvis kunderne forlader selskabet, kan ejeren (kapitalfonden) ikke få

Forskellen er at kapitalfonde tjener penge til deres kunder ikke
omvendt, derfor vil de kun reagere hvis der er noget *meget* alvorligt galt.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 23:27

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

KLIP

> Forskellen er at kapitalfonde tjener penge til deres kunder ikke omvendt,
> derfor vil de kun reagere hvis der er noget *meget* alvorligt galt.

Tjener et børsnoteret aktieselskab ikke penge til deres "kunder" =
aktionærer da..?

Jeg kan altså ikke se nogen forskel i delingen af profitten, måske blot i
antallet af "profitmodtagere".

Aktien søges endda afnoteret, således den nye ejer ikke kan kapitalisere på
en evt. stigning i aktiekursen.

Den nye ejer løber så at sige hele risikoen også overfor banker osv.

Det "skjulte" spørgsmål er nok retteligen, hvor mange flere arbejdspladser,
der skal nedlægges, for at gøre virksomheden konkurrencedygtig på det
fremtidige danske marked.

Koncernen har jo ikke en række investorer i ryggen som blot kan pålægge et
evt. underskud på el-kunderne..

I øvrigt spændende snart at læse, hvor stor en andel el-selskaberne har
opnået af "fiberkunder" i den forgangne tid.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : 8270

Dato : 12-02-06 13:35

BJ wrote:

> Tjener et børsnoteret aktieselskab ikke penge til deres "kunder" =
> aktionærer da..?

Firmaer der sælger produkter eller services har brug for nogen køber
disse, så aktionærernekan få et overskud. Kapitalfonde sælger ingenting,
og skal kun bekymre sig om at tjene penge.

> [...]
> antallet af "profitmodtagere".
>
> Aktien søges endda afnoteret, således den nye ejer ikke kan kapitalisere på

Eller så de ikke behøver at retfærdigøre sig overfor socialt anvarlige
investorer....

> [...]
>
> Det "skjulte" spørgsmål er nok retteligen, hvor mange flere arbejdspladser,
> der skal nedlægges, for at gøre virksomheden konkurrencedygtig på det

De tjener jo milliarder hjem allerede.

> Koncernen har jo ikke en række investorer i ryggen som blot kan pålægge et
> evt. underskud på el-kunderne..

Sandt nok.

> I øvrigt spændende snart at læse, hvor stor en andel el-selskaberne har
> opnået af "fiberkunder" i den forgangne tid.

Mon ikke!

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : BJ

Dato : 12-02-06 13:54

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

KLIP

> Firmaer der sælger produkter eller services har brug for nogen køber
> disse, så aktionærerne kan få et overskud. Kapitalfonde sælger ingenting,
> og skal kun bekymre sig om at tjene penge.

Du mener altså, når en ejer er en kapitalfond, så kan de tjene penge på ikke
at bekymre sig.?

Heri er jeg dybt uenig med dig.

> Eller så de ikke behøver at retfærdiggøre sig overfor socialt ansvarlige
> investorer....

Socialt ansvarlige investorer er opstået fra et pres som kommer fra
forbrugerne.

Hvis ikke forbrugerne øvede det moralske pres, ville investorer ikke bekymre
sig en pind om sociale forhold.

En kapitalfond har også "forbrugere". Alle de som er medejer af fonden.

> De tjener jo milliarder hjem allerede.

Hvordan har de allerede det..?

Mig bekendt kommer kapitalfonden til at betale i omegnen af 100 milliarder
kroner for herligheden.

Herefter skal disse skillinger hentes hjem før der kan være tale om noget
overskud.

PS: Det er ikke forbudt at tjene penge. Det er det, der driver samfundet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : 8270

Dato : 12-02-06 15:31

BJ wrote:
> [...]
>
> KLIP

> Du mener altså, når en ejer er en kapitalfond, så kan de tjene penge på ikke

Jeg forstår ikke hvad du mener?

> Socialt ansvarlige investorer er opstået fra et pres som kommer fra
> forbrugerne.

Ja.

> Hvis ikke forbrugerne øvede det moralske pres, ville investorer ikke bekymre
> sig en pind om sociale forhold.

Delvis enig. Institutionelle investorer er lidt anderledes.

> En kapitalfond har også "forbrugere". Alle de som er medejer af fonden.

> Hvordan har de allerede det..?

Jeg mener TDC.

> [...]
> overskud.
>
> PS: Det er ikke forbudt at tjene penge. Det er det, der driver samfundet.

Jeg er helt og aldeles enig, problemet er bare at der er en udvikling i
gang hen imod amerikanske tilstande. Der er en grund til at vi i europa
har en stærk lovmæssig regulering af selskaber.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : BJ

Dato : 12-02-06 16:02

> Jeg forstår ikke hvad du mener?

En kaoitalfond er da lige så bekymret, ellers kan de ikke tjene penge.

Jeg har vist tidligere skrevt noget lignende i tråden.

> Ja.

> Delvis enig. Institutionelle investorer er lidt anderledes.

> Jeg mener TDC.

Derfor er virksomheden også interessant at sælge og kan sælges for denne
enorm store sum penge.

Nu er det så op til de nye ejere at "forældre" virksomhenden og sælge den
igen.

> Jeg er helt og aldeles enig, problemet er bare at der er en udvikling i
> gang hen imod amerikanske tilstande. Der er en grund til at vi i europa
> har en stærk lovmæssig regulering af selskaber.

Jeg synes ikke vi har amerikanske tilstande i så henseende.

Kan du give eksempler på det i Danmark.?

Sammenligner man TDC med andre operatører i Europa, er der stor forskel i
ressourceforbruget for at udføre de samme ting.

At TDC har været en social virksomhed i mange, mange år, har den jo også
fået på hattepulden for ifbm. med høje priser (iht. forbrugerne og
"overvågerne").

Det er måske denne sociale indstilling som igen skal tages under lup, men
blot ikke af danske ejere.

Det er vist set før....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 12-02-06 16:11

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg forstår ikke hvad du mener?

En kapitalfond er da lige så bekymret, ellers kan de ikke tjene penge.

Jeg har vist tidligere skrevet noget lignende i tråden.

> [...]
>
> Jeg mener TDC.

Derfor er virksomheden også interessant at sælge og kan sælges for denne

Nu er det så op til de nye ejere at "forædle" virksomheden og sælge den
igen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-06 17:07

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse
> Intet specifikt, bortset fra at kapitalfonde ikke har kunder der kan
> reagere imod dem, hvis de opfører sig uetisk.

Nej, men det har deres virksomheder da. Deres investering bliver hurtigt
dårlig hvis alle kunderne forleder den

Du kunne fx henvise til historisk viden

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-06 16:18

Martin Højriis Kristensen skrev:

> Kilde?

Er det måske folk med forstand på drift af teleselskaber der har
købt aktierne?

--
Bertel

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 16:19

KLIP

> Er det måske folk med forstand på drift af teleselskaber der har
> købt aktierne?

Det må man formode, medarbejderne har, til glæde og gavn for uanset hvilken
ejer, der måtte være ..... selv staten/kommunerne....

Har du sat dig ind i, hvad investorerne ejer af lignende selskaber..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-06 17:02

> Er det måske folk med forstand på drift af teleselskaber der har
> købt aktierne?

Hvad har det med sagen at gøre?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-02-06 14:44

8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> wrote:

> I mellemtiden er TDC blevet købt af folk der ikke har interesse i
> at bruge penge på langsigtede investeringer. De ville gladeligt
> likvidere firmaet, hvis det gav dem større profit.

TDC introducerer vel ADSL2 (eller VDSL?) for at tjene penge.

Jeg er temmelig sikker på at Cph-Metronet har samme formål med at sælge
ADSL2 i København.

--
Jesper Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-06 14:51

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in message

> TDC introducerer vel ADSL2 (eller VDSL?) for at tjene penge.

TDC brugere allerede ADSL2+ men det er kun for at levere IPtv, og dermed
kunne tjene penge på endnu et produkt, men selve internet hastigheden er
stadigt det sammen. Man bruger altså teknologien til egne positiver, på den
måde bremser de vel at de gamle teknologier falder i pris.

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-02-06 15:22

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
> hastigheden er stadigt det sammen. Man bruger altså teknologien
> til egne positiver, på den måde bremser de vel at de gamle

Måske fordi kundebehovet for mere end 2-4 Mbit til "ren" internet reelt
ikke er til stede? (medmindre vi taler om et meget lille kundesegment,
som en ISP formentlig snarere vil tabe penge på end tjene penge på,
fordi de genererer en enorm trafikmængde).

Det er muligt at TDC ikke er (og bliver) markedsledende med nye
teknologier, men konkurrencen skal nok tvinge dem til at komme på banen
med ADSL2 og lignende. Pengene på ADSL bliver givetvis tjent i de store
byer, og ikke på den lille central med 50 ADSL kunder, og i de store
byer er der konkurrence fra bolignet (og firmaer som Dansk Bredbånd,
ComX, m.v.) samt "lokale" ADSL udbydere som Cph Metronet. TDC kører med
de samme priser i hele landet, og dermed kommer "by" formentlig til at
subsidiere "land". Et firma som Cph Metronet kan udnytte det til at
"skumme fløden" (ikke ment negativt) ved kun at udbyde ADSL på de store
centrale omkring København.

--
Jesper Lund

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 15:25

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> en ISP formentlig snarere vil tabe penge på end tjene penge på, fordi de

Mon ikke dette indsnævrer dette segment dramatisk i fremtiden for samtlige
ISP´ere:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3552062/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-02-06 16:21

Jesper Lund skrev:

> Måske fordi kundebehovet for mere end 2-4 Mbit til "ren" internet reelt
> ikke er til stede?

Det kan du have ret i. Jeg kan firedoble min hastighed for 100
kr. om måneden (fra 1 til 4 Mbit), men det vil jeg ikke kunne
mærke på det jeg bruger mest tid på. Om en download tager 1 eller
4 minutter er jeg lidt ligeglad med.

--
Bertel

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 14:44

> [...]

> penge på langsigtede investeringer. De ville gladeligt likvidere firmaet,

Pas du hellere på bøøhhmanden ikke kommer og tager dig om natten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : 8270

Dato : 11-02-06 15:36

BJ wrote:
> "8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Pas du hellere på bøøhhmanden ikke kommer og tager dig om natten.

Så skulle han komme med et transatlantsk fly fra USA, jeg har nemlig
fuld tiltro til de danske medarbejdere i TDC. Jeg er selv en tilfreds
kunde hos TDC kabeltv, og TDC Mobil.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 15:38

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er selv en tilfreds kunde hos TDC kabeltv, og TDC Mobil.

O.k., jeg har så andre i "kurven" også....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-02-06 15:33

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> crashed Echelon writing

> http://om.tdc.dk/artikel.php?id=75535&dogtag=tdc_o_presse_presse

Den siger intet nyt. TDC har længe været igang med at lægge fiber ned rundt
om i DK.
Og artiklen nævner osse det skal give "bedre" produkter i løbet af få år.

Få år er lang tid og dermed kan TDC nemt tjene flere penge på nuværende
produkter og dække udgiften for den investering nærmere nulpunktet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Niels

Dato : 11-02-06 19:10

artigmus skrev:

> [...]
> 'nyeste' generation af bredbånd?
> Stort set alle, jeg kender i Holland, Tyskland, Frankrig, UK, Italien,

Jeg har også ADSL2+ (fra webpartner)

> Jeg er klar over, at mindre firmaer tilbyder det hehjemme, ja.
> Men jeg har da intet set hos de store; TDC, CC, Tele2.

Kan det ikke være lige meget om det er de store eller de små, der tilbyder
det.
Jeg er er i alt fald godt tilfreds.

Fra : artigmus

Dato : 12-02-06 04:11

"Niels" <elgaard@agol.dk> wrote:

> Jeg har også ADSL2+ (fra webpartner)

> Kan det ikke være lige meget om det er de store eller de små, der tilbyder
> det.
> Jeg er er i alt fald godt tilfreds.

Ja, jeg er sikker på, at en ComX-kunde nok også er tilfreds. Men hvad
hjælper det mig (og 95+% af resten af landet), som ikke kan få andet end
ADSL, 56k og ISDN.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-02-06 09:24

On Sun, 12 Feb 2006 04:11:00 +0100, "artigmus" <dfghjkREMOVE@hym.net>
wrote:

>Men hvad
>hjælper det mig (og 95+% af resten af landet), som ikke kan få andet end
>ADSL, 56k og ISDN.

Du kan glæde dig over at Danmark er så langt fremme mht. ADSL at 98%
af landets befolkning rent faktisk kan få ADSL.

I andre lande har de stadig online check, hvor man skal indtaste sit
telefonnummer, for at checke om man kan få ADSL.
f.eks. http://www.bt.com/broadband/bb_availability_result.jsp

Danmark er bestemt ikke bagefter - tværtimod.

/Jarlskov

Fra : rEh

Dato : 12-02-06 19:40

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. http://www.bt.com/broadband/bb_availability_result.jsp
>
> Danmark er bestemt ikke bagefter - tværtimod.

Ja men hvor mange kan så få ægte bredbånd.?????????

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-06 20:01

rEh skrev:

> Ja men hvor mange kan så få ægte bredbånd?

Hvad er det?

Et forsøg på en definition:
ægte bredbånd = det dobbelte af hvad jeg til enhver tid har

--
Bertel

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-02-06 20:19

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev 2006-02-12:

> Hvad er det?
>
> Et forsøg på en definition:
> ægte bredbånd = det dobbelte af hvad jeg til enhver tid har

ægte bredbånd = live brænding af DivX streamede film fra 1337 H4x0r s173?

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-06 21:10

Thomas S. Iversen skrev:

> ægte bredbånd = live brænding af DivX streamede film fra 1337 H4x0r s173?

[Citat af gammel tagline]

Man skal ikke undervurdere båndbredden af en lastbil fyldt med
cd-rom'er.

--
Bertel

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-02-06 21:55

> Man skal ikke undervurdere båndbredden af en lastbil fyldt med
> cd-rom'er.

Nej der går lang tid før nettet kommer op i de båndbredder.

Jeg ved nu ikke. Bredbånd er vel en smagssag. 2Mbit er bredbånd for mig.
Jeg ville så bare godt have andet en tyndbånd den anden vej uden det koster
kassen.

Thomas

Fra : Thomas \"Chip\" Thom~

Dato : 13-02-06 10:03

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ved nu ikke. Bredbånd er vel en smagssag. 2Mbit er bredbånd for mig.
> Jeg ville så bare godt have andet en tyndbånd den anden vej uden det

Så vidt jeg kan huske siger en "gammel" definition af Bredbånd er 2 Mbit i
begge retninger.
Alt fra 64Kbit og op til er defineret som "højhastighedsnet".

/Thomas

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-02-06 10:18

"Thomas \"Chip\" Thomsen" <*nospam*chip@fscl*nospam*.dk> writes:

>Så vidt jeg kan huske siger en "gammel" definition af Bredbånd er 2 Mbit i
>begge retninger.
>Alt fra 64Kbit og op til er defineret som "højhastighedsnet".

Den tekniske definition er netop, at der er tale om "bredbånd" set i
forhold til PSTN.

Boligforeningers net er baseret på Ethernet, og selvom de har 100 Mbps
til Internet, er det ikke bredbånd. ISDN (også selvom man kun udnytter
dens 16 kbps D-kanal) er bredbånd.

Mvh.
Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-02-06 11:29

Thomas "Chip" Thomsen skrev:

> Så vidt jeg kan huske siger en "gammel" definition af Bredbånd er 2 Mbit i
> begge retninger.

Den 'rigtige' definition har at gøre med at der ligger flere
kanaler ved siden af hinanden på et 'bånd'. Den siger faktisk
slet ikke noget om hastighed.

--
Bertel

Fra : BJ

Dato : 13-02-06 12:03

KLIP

> Den 'rigtige' definition har at gøre med at der ligger flere
> kanaler ved siden af hinanden på et 'bånd'. Den siger faktisk
> slet ikke noget om hastighed.

Udtrykket er opstået i kabel-tv-branchen.

I gamle dage anvendte man båndforstærkere, splitbåndforstærkere og i vore
dage bredbåndsforstærkere (0 -860 MHz.)

I dette brede bånd ligge bl.a. også Ethernet som en meget lille del af
frekvensområdet.

Bredbånd (Broad Band) og høje transmissionshastigheder har basalt set intet
med hinanden at gøre.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-02-06 12:10

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> writes:

>Udtrykket er opstået i kabel-tv-branchen.

>I gamle dage anvendte man båndforstærkere, splitbåndforstærkere og i vore
>dage bredbåndsforstærkere (0 -860 MHz.)

Wow! I gik simpelthen over til bredbåndsforstærkere i 1940'erne?

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 13-02-06 12:20

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Wow! I gik simpelthen over til bredbåndsforstærkere i 1940'erne?

Måske ikke lige helt, men udtrykket er blev populært bl.a. lægfolk igennem
branchen.

De samme lægfolk har så overtaget udtrykket ifbm. ethernet, hvilket er noget
vrøvl.

Wow! ... blev Ethernet opfundet før 1940..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-02-06 12:24

>Måske ikke lige helt, men udtrykket er blev populært bl.a. lægfolk igennem
>branchen.

Det var omtrent dér, man begyndte at snakke om bredbåndsteknologier.

>De samme lægfolk har så overtaget udtrykket ifbm. ethernet, hvilket er noget
>vrøvl.

Jaeh, Ethernet er populært sagt det modsatte af bredbånd.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 13-02-06 12:31

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jaeh, Ethernet er populært sagt det modsatte af bredbånd.

Man kan vist rolig kalde det "ultra smalbånd" i sammenligning.

PS: Morsomt nok arbejdede jeg for Rank Xerox i 70´erne.
Hvor var du i 70´erne..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-02-06 12:40

>Man kan vist rolig kalde det "ultra smalbånd" i sammenligning.

Nej, det er baseband. Man bruger slet ikke båndplaner i den
sammenhæng, så at snakke om brede eller smalle bånd giver
ikke mening.

>PS: Morsomt nok arbejdede jeg for Rank Xerox i 70´erne.
>Hvor var du i 70´erne..?

Folkeskolen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : BJ

Dato : 13-02-06 12:43

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, det er baseband. Man bruger slet ikke båndplaner i den
> sammenhæng, så at snakke om brede eller smalle bånd giver
> ikke mening.

Korrekt, ikke desto mindre, har lægfolk overtaget ordet og det kan måske
skyldes brugen af COAX i hine tider.

> Folkeskolen.

Herlig tid, så hut jeg visker.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Nielsen

Dato : 11-02-06 19:25

Hej

Mon ikke det er fordi TDC snart begynder med VDSL?

Nielsen

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 19:32

"Nielsen" <ad@ad.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mon ikke det er fordi TDC snart begynder med VDSL?

Det kan de da ikke være bekendt at gøre..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Schou

Dato : 11-02-06 20:21

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
> "Nielsen" <ad@ad.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det kan de da ikke være bekendt at gøre..;)

Var det ikke netop TDC der ville forhindre CC i at tilbyde VDSL, fordi TDC
mente at det ville give problemer..

Martin

Fra : BJ

Dato : 11-02-06 20:49

"Martin Schou" <no@spam.nu> skrev i en meddelelse

KLIP

> Var det ikke netop TDC der ville forhindre CC i at tilbyde VDSL, fordi TDC
> mente at det ville give problemer..

Det kan jeg ikke svare dig på, men måske det _kunne_ give problemer engang.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Nielsen

Dato : 11-02-06 22:09

Hej

> Var det ikke netop TDC der ville forhindre CC i at tilbyde VDSL, fordi TDC
> mente at det ville give problemer..

Vores (i mit firma) TDC mand siger, at de snart er klar med VDSL på
kobberpar.

Iflg. ham er der ofte flere kobberpar til hvert hus - således vil de lave
noget "bundle" således man kan nå op på over 100 mbit (ved meget kort
afstand til centralen) jvf standarden

Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 11-02-06 22:11

Hej

> Vores (i mit firma) TDC mand siger, at de snart er klar med VDSL på
> kobberpar.

Ikke forstået som TDC=Mit firma :) .. men den TDC-mand der er fast
tilknyttet min arbejdsplads.

Nielsen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 12-02-06 01:26

On Sat, 11 Feb 2006 22:09:00 +0100, "Nielsen" <ad@ad.dk> wrote:

>Iflg. ham er der ofte flere kobberpar til hvert hus - således vil de lave
>noget "bundle" således man kan nå op på over 100 mbit (ved meget kort
>afstand til centralen) jvf standarden

Så ved du at han hører efter hvad ledelsen siger til pressen.
http://www.computerworld.dk/art/32335?a=search&i=0

/Jarlskov

Fra : Martin Schou

Dato : 12-02-06 14:47

http://fiaskotek.smartlog.dk/13272_VDSL_takket_vaere_CyberCity.html

Mente nok at TDC havde prøvet at sylte VDSL.

Martin

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 11-02-06 22:06

On Sat, 11 Feb 2006 01:06:22 +0100, "artigmus" <dfghjkREMOVE@hym.net>
wrote:

>Stort set alle, jeg kender i Holland, Tyskland, Frankrig, UK, Italien,
>Schweiz, Polen kan få/har i dag ADSL2.
>
>Jeg er klar over, at mindre firmaer tilbyder det hehjemme, ja.
>Men jeg har da intet set hos de store;

Du kan jo få ADSL2+ hos flere små udbydere i Danmark, ligesom i andre
lande.

Der er mange af de andre lande hvor de store heller ikke er nået til
ADSL2+, og hvor man højst kan få 2-6 Mbit.

Tyskland, DT
http://dsl.t-online.de/ooadsl/access01/showProductList.do?producttype=2

UK, BT
http://www.bt.com/broadband/bb_info.jsp?targetSection=packages&showsub=bb_broadband_packages&obsPage=/broadband/bb_info.jsp&vStore=1322&obsOID=-38442&obsType=LINK&obsNoSee=true

Italien, Telecom Italia
http://www.187.it/cgi-bin/di_187/di/187/di3/demand/browseChannel.do?channelId=-536887621&BV_UseBVCookie=Yes&pageTypeId=536888874

Schweiz, Swisscom
http://www.swisscom.com/GHQ/content/Media/Medienmitteilungen/2006/20060113_02_Bluewin_ADSL.htm?lang=en

Polen, TP
http://www.tp.pl/prt/pl/dla_domu/internet_w_domu/neostrada_tp/

I Holland og Frankrig har de store tilsyneladende ADSL2+ i visse
områder:
Holland, KPN:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1163210
20Mbit, 100 euro/måned

Frankrig:
http://www.agence.francetelecom.com/mx/?tp=php&donnee_appel=FTASN&IDCible=1&type=2&code_rubrique=5-185782
18Mbit, 40 euro/måned.

/Jarlskov

Fra : Jesper Skriver

Dato : 12-02-06 01:41

On Sat, 11 Feb 2006 22:05:59 +0100, Lasse Jarlskov wrote:

> Du kan jo få ADSL2+ hos flere små udbydere i Danmark, ligesom i andre
> lande.
>
> Der er mange af de andre lande hvor de store heller ikke er nået til
> ADSL2+, og hvor man højst kan få 2-6 Mbit.

For at saette det Danske marked i perspektiv, saa er her en virkelig
historie fra England.

Store dele af de tyndt bebyggede omraader har ingen muligheder for ADSL
eller andre bredbaands teknologier, mange steder er ISDN ikke engang en
mulighed, saa man maa bruge modem dialup.

Langt de fleste steder hvor ADSL er tilgaengelig er hurtigste hastighed
2 Mbps downsteam og 256 kbps upsteam - bemark den lave upsteam
hastighed.

Jo, nogle steder kan man faa 20 Mbps eller mere downsteam, og 400 eller
700 kbps upsteam, men det er meget faa steder.

Selv bor jeg relativt centralt i en by paa stoerrelse med Aarhus i
det taetbebyggede sydlige England, og jeg har ingen muligheder for en
forbindelse med mere en 256 kbps upsteam eller 2 Mbps downsteam, som jeg
forresten giver ca. 650 kr for per maaned, en 2 Mbps/512kbps koster 399
kr per maaned hos TDC ..

I Danmark kan man faa 2 Mbps / 512 kbps praktisk talt alle steder, og
i stoerre byer 8 Mbps / 768 kbps, udover diverse udbydere som tilbyder
hoejere hastigheder.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-02-06 07:57

Jesper Skriver skriver:

> [...]
> forbindelse med mere en 256 kbps upsteam eller 2 Mbps downsteam, som jeg
> forresten giver ca. 650 kr for per maaned, en 2 Mbps/512kbps koster 399

Så Jesper, nu skal du ikek komme her og rive illusionerne væk under alle
dem der mener at Danmark er et IT u-land

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Mark Lorenzen

Dato : 12-02-06 15:30

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> writes:

> [...]
>
> I Danmark kan man faa 2 Mbps / 512 kbps praktisk talt alle steder, og
> i stoerre byer 8 Mbps / 768 kbps, udover diverse udbydere som tilbyder

Jeg bor i et kun 1 år gammelt byggeri i Bristol, hvilket heldigvis
giver mulighed for at få en 2Mb ADSL linie uden problemer. Men som
Jesper skriver, er det bestemt ikke noget, der er forbeholdt den store
dele af befolkningen. Derudover er det da forholdsvis dyrt set med
engelske øjne: 27 GBP/måneden inkl. 20GB forbrug. Modems er stadig
meget udbredt med en abbonementspris på 16 GBP/måned.

NÃ¥r man bor i udlandet, opdager man hvor godt vi faktisk er med hjemme
i DK.

- Mark

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-02-06 20:32

> [...]

>kampagner på deres ISDN, mens de samtidig tilbød ADSL allerede hver gang vi

TDC har _altid_ holdt den nyeste teknologi tilbage ind til sidste øjeblik.
Det handler om at malke markedet mest muligt.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-02-06 10:45

"artigmus" <dfghjkREMOVE@hym.net> wrote in message
> [...]
> 'nyeste' generation af bredbånd?
> Stort set alle, jeg kender i Holland, Tyskland, Frankrig, UK, Italien,

Kort sagt noget sludder du aner tydeligvis intet om forholdene i andre
lande, men det har andre i tråden vidst også gjort rede for...

Ja vi ville da ønske bedre konkurrence dvs at det rå kobber ikke var TDC's
men når det så er sagt vil jeg tro du får svært ved at finde lande med så
gode muligheder for dsl som i dk..

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-06 10:58

> Ja vi ville da ønske bedre konkurrence dvs at det rå kobber ikke var TDC's
> men når det så er sagt vil jeg tro du får svært ved at finde lande med så
> gode muligheder for dsl som i dk..

Det kommer lige så stille. Flere og flere graver fiber ned, hvilket er en
god ting.

Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-02-06 16:15

Flemming Lynggaard skriver:

> Kort sagt noget sludder du aner tydeligvis intet om forholdene i andre
> lande, men det har andre i tråden vidst også gjort rede for...

Nej, han har sikkert ret, for alle dem han kender i de lande kender han
via internet....

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?