Andet multimedie
bentjuul 3670
import af excel til indesign 2
Fra : Henrik Enslev

Dato : 10-02-06 23:58

Hej

Jeg er ved at importere et regnskab lavet i excel ind i indesign.. Det
går nogenlunde, men øverst på det importerede ark kommer tre kolonner
med røde prikker. De findes (naturligvis) ikke i det originale excelark.
Jeg kan ikke bearbejde dem i indesign, for de er ikke "klikkelige". En
mulighed er selvfølgelig at lægge en hvid box over dem, men det er lidt
fusket.
Desuden er jeg nysgerrig, hvorfor kommer de, og kan de undgås?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-02-06 13:31

Henrik Enslev skrev:

> [...]
> kommer tre kolonner med røde prikker. De findes (naturligvis)
> ikke i det originale excelark. Jeg kan ikke bearbejde dem i

Tabeller skal i InDesign redigeres med tekstværktøjet, så prøv at
klikke på felterne med tekstværktøjet i stedet for med den sorte
pil.

> Desuden er jeg nysgerrig, hvorfor kommer de,

Fordi at teksten ikke kan være indenfor cellens afgrænsning.

> og kan de undgås?

Gør teksten mindre eller cellen større.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-02-06 01:23

> [...]
> pil.

> Fordi at teksten ikke kan være indenfor cellens afgrænsning.

Tak for råd, jeg prøver

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-02-06 14:49

On Fri, 10 Feb 2006 23:57:32 +0100, no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:

I nyeste udgave af Proxy Magazine har der netop været tips og tricks
til import af regneark i ID.

http://www.adobe.com/digitalimag/graphicdesign.html
http://www.adobeproxy.com/

Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-02-06 01:23

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

> On Fri, 10 Feb 2006 23:57:32 +0100, no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:
>
> I nyeste udgave af Proxy Magazine har der netop været tips og tricks
> [...]

Tak jeg kigger