wordpress 2.0
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 10-02-06 20:29

hej i hytten

Findes virkelig ikke en dansk nyhedsgruuppen om WP? Eller blot et fornuftigt
dansk forum?

Nuvel - jeg forsøger her ... måske er der held.

Jeg har brug for noget i retning af "3-blogs-in-one". Det vil sige: Jeg
laver (fx) 4 globale menupukter horisontalt. Hver af disse fire
sider/punkter skal have egen sidebar ... altså egne kategorier, sider mv.

Hvordan mon man gør det? Jeg har ledt efter et plugin, der kan noget, der
ligner, men ikke fundet noget ...

ras

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-02-06 21:49

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> writes:

> hej i hytten
>
> Findes virkelig ikke en dansk nyhedsgruuppen om WP? Eller blot et fornuftigt
> dansk forum?

Ikke hvad jeg ved af.

> [...]

> Jeg laver (fx) 4 globale menupukter horisontalt. Hver af disse fire
> sider/punkter skal have egen sidebar ... altså egne kategorier,

Tricky.

> Hvordan mon man gør det? Jeg har ledt efter et plugin, der kan
> noget, der ligner, men ikke fundet noget ...

Jeg tror det er nemmest at installere WP 4 gange i hver sin folder,
og så lade linkbaren på hver af dem linke til de andre 3.

// Wegge

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 10-02-06 22:05

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Tricky.

- yes

> Jeg tror det er nemmest at installere WP 4 gange i hver sin folder,
> og så lade linkbaren på hver af dem linke til de andre 3.

- ja det var også min tanke ... men så skal jeg vel logge ud og ind hele
tiden? Altså det er vel fire seperate installationer med hver sit
administrationsmodul ikke sandt? Jeg spekulerer på om man kan oprette 4
forskellige templates og fra gang til gang angive hvilken template, der skal
bruges ...

ras

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-02-06 22:16

> [...]

> sit administrationsmodul ikke sandt? Jeg spekulerer på om man kan
> oprette 4 forskellige templates og fra gang til gang angive hvilken

Mig bekendt kan du godt være logget ind på mere end en WP-blog ad
gange, også selvom de befinder sig på samme server.Templates har jeg
aldrig rodet med, så hvorvidt det er en farbar vej, ved jeg ikke
rigtigt.

En ting du kunne overveje, var at have en kategori for hver blog, og
lade alle andre kategorier være afhængige af dem. Så burde det være
muligt at hacke sidebar.php i en grad så udseendet afhænger af hvilken
af overkategorierne man befinder sig under.

//Wegge

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 10-02-06 22:47

> [...]
> gange, også selvom de befinder sig på samme server.Templates har jeg
> aldrig rodet med, så hvorvidt det er en farbar vej, ved jeg ikke

- man kan da prøve, men det virker ret så bøvlet ...

- det er det! Men hvordan!

ras

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 14-02-06 12:36

> [...]
> Jeg laver (fx) 4 globale menupukter horisontalt. Hver af disse fire
> sider/punkter skal have egen sidebar ... altså egne kategorier, sider

Jeg har lavet fire templates og fire sidebars. Det virker, men det er nok
ikke elegant.

Mark

Fra : rasmus carlsen

Dato : 15-02-06 10:12

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lavet fire templates og fire sidebars. Det virker, men det er nok
> ikke elegant.

- det var selvfølgelig en mulighed. har du et link?

ras

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 15-02-06 16:38

> - det var selvfølgelig en mulighed. har du et link?

Der er ikke meget at se, men det er dette site:

http://www.kulturvesterbro.dk/

Som jeg stadig roder med.

Mark