hjælp med checkbox
Fra : Lars Larsen

Dato : 10-02-06 19:49

Hejsa Grupen -:))

jeg har nogle problemer med checkbox som jeg får vis i en table
hvor jeg skal kunne makere de enkel poster og redigere eller
slet. Jeg overføre til en anden fil(databehandling.php) i form.
Gør jeg det rigtig eller er det min modtager fil som er problemet
??? og hvis hvad skal jeg så gøre. Der er ingen problemer med
'radio' de virker. Pleas help me. -:)

   <center>
   <form name="in" action="databehandling.php">
type='radio' Checked name='type' value='Edit'>
   Slet: <input type='radio' name='type' value='Slet'></th</tr>
   <?
   while($post=mysql_fetch_array($link)){
    echo "<tr><td>&nbsp;";
    echo "$post[fNavn]";
    echo "&nbsp;</tD><td>&nbsp;";
    echo "$post[fAddr]";
    echo "&nbsp;</td><td>&nbsp;";
    echo "$post[fPostnr] $post[fBy]";
    echo "&nbsp;</td><td>&nbsp;";
    echo "$post[fTelefon]";
    echo "&nbsp;</td><td>&nbsp;";
    echo "$post[fMobil]";
    echo "&nbsp;</td><td>&nbsp;";
    echo "$post[fEmail]";
    echo "&nbsp;</td><td>"; ?>
    <input type='checkbox' name='foo[]' value='<? echo
"$post[fId]"; ?>'>
    <input type='submit' value= '<? echo "$post[fNavn]"; ?>'
name='id'>
   } ?>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 11-02-06 00:05

Lars Larsen wrote:
> [...]
> Gør jeg det rigtig eller er det min modtager fil som er problemet
> ??? og hvis hvad skal jeg så gøre. Der er ingen problemer med

Du kan jo prøve at poste til phpinfo.php, der blot indeholder <? phpinfo(32)
?>

Så kan du se om formen giver det forventede.
Men umiddelbart ser det da rigtigt ud.

Leif

Fra : Lars Larsen

Dato : 11-02-06 12:43

hej Leif.

her har du min 'databehandling.php' som modtager mine checkbox var.

MVH

Lars Larsen

<?php
$overhead_check = '';
$overhead_check .="document.getElementById('in'+1).checked = true;";
echo $overhead_check;
echo "<br>";
if($_GET['type']=='Edit'){
//åben databasen og find den valgte post
echo "$_GET[id]";
echo "<br>";
echo "$_GET[type]";
} elseif($_GET['type']=='Slet'){
//åben databasen og find den valgte post
echo "Slet $_GET[id]";
}
?>

Fra : Leif Neland

Dato : 11-02-06 13:29

Lars Larsen wrote:
> hej Leif.
>
> her har du min 'databehandling.php' som modtager mine checkbox var.

Fik du de data, du forventede, da du postede?

> <?php
> $overhead_check = '';
> $overhead_check .="document.getElementById('in'+1).checked = true;";
> echo $overhead_check;
> echo "<br>";

Hvad laver du herover? Du har da vist glemt at pakke dit javascript ind i
"<script></script>"

Hvis du kun vil rette / slette en post af gangen, ville jeg lave det med et
link til hver funktion ud for hver post:

Eller

Du kan evt lave de ovennævnte links som knapper.

Vil du kunne markere at post 1,3,5 skal slettes og post 2 og 7 skal rettes?

Jeg kan til nød acceptere "batch-sletning", men at markere flere poster til
redigering, og så få dem op på en form, det er da vist besværligt både at
programmere og at bruge.

> if($_GET['type']=='Edit'){
> //åben databasen og find den valgte post
> echo "$_GET[id]";
> echo "<br>";
> echo "$_GET[type]";
> } elseif($_GET['type']=='Slet'){
> //åben databasen og find den valgte post
> echo "Slet $_GET[id]";
> }

Du har stadig ikke sagt hvad der sker, og om databejandling.php får de
ønskede data.

Leif

Leif

Fra : Lars Larsen

Dato : 11-02-06 19:27

Hej Leif.

> Fik du de data, du forventede, da du postede?

Ja jeg fik de data ingen problemer men hvordan får jeg fat i arrays og
indholdet ??

Mvh

Lars Larsen

Fra : Lars Larsen

Dato : 11-02-06 19:44

Hej Leif.

Mange tak for din hjælp. Jeg fandt udaf hvordan man gør, og det virker nu.

Mange tak for din hjælp ennu en gang.

MVH

Lars Larsen