Checkbox bliver til Sand og Falsk
Fra : Peter Nielsen

Dato : 10-02-06 16:41

Når jeg har en checkbox og skal have den til at sætte et True/False felt i
min access database, så vil den skrive Sand eller Falsk og ikke true eller
false..

Jeg ville nødig til at lave Session.LCID om til noget andet fordi at det er
så rart når der skal arbejdes med tid og dato, men er der nogle der har en
løsning på mit problem?

MVH
Peter

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Peter Nielsen

Fra : Torben Brandt

Dato : 11-02-06 01:27

Peter Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> så rart når der skal arbejdes med tid og dato, men er der nogle der har en

Hvis vi siger at din variabel med en boolsk værdi hedder 'b' og den
sql-streng du vil lave hedder:
sql = "INSERT INTO tabel (felt) VALUES (" & b & ")"
så kan kun gøre:
If b Then
bsql = "True"
Else
bsql = "False"
End If
sql = "INSERT INTO tabel (felt) VALUES (" & bsql & ")"

/Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne