Var jeg for hård? Hvad mener I.....
Fra : Ukendt

Dato : 10-02-06 15:48

Kære Gruppe

Idag har jeg så prøvet at lukke Buster ud i haven. Han tøvede en del ved
dørtrinet, men da han først kom ud gik der ikke længe før han var inde i
naboens have, så den næste have i rækken..
Der gik han så ud på fællesarealerne i bebyggelsen, hvor jeg tog ham op.
Efter at have nusset ham lidt bag øret satte jeg ham ned igen, hvorefter
han, selvfølgelig, straks skyndte sig i retning af et budskads som han
skulle hele vejen igennem. Undervejs blev der lige kradset lidt i et par
træer, men ellers sørgede han for at overhøre min kalden og at være så
langt
fra mig at jeg på ingen måde kunne fange ham. Det er trods alt lettere for
en kat at smutte igennem et budskads...

Da vi var kommet igennem budskadset kom vi ned på en sti hvor jeg nåede
hen
til ham, og tog ham op. Derfra bar jeg ham hele vejen hjem. Tror det var
et
par meget lange minutter for Buster.. Han miavede, og hvæste endda af mig.
Og selvfølgelig prøvede han at vride sig fri.
Da vi kom indenfor herhjemme skyndte han sig ind i soveværelset. Jeg
tænkte
at nu var han så sur at han ville gå i skjul under sengen i flere dage.
MEn heldigvis er det vist ikke tilfældet, for han kommer da gladeligt hen
og
hilser på mig mm. Han vil bare ikke gerne løftes op.. Hvilket jeg jo
egentlig godt kan forstå lige nu.

JEg tror han måske har været så søgende da han kom ud kan hænge sammen med
at han for alvor har opdaget den ene nabo-kat. Op til flere gange om dagen
har de nogle seancer på hver sin side af den ene af terassedørene. Sådan
en
seance kan vare op til 1 time...

Så lige nu er jeg meget i tvivl om det jeg gjorde var rigtigt eller
forkert.
JEg synes at han var kommet så langt hjemmefra at han formentlih ikke
selv
ville kunne finde vej, nu når det var hans første tur i "friheden" siden
han
flyttede ud til mig for 5 uger siden.

Lige nu står den på tillids-træning, så han ved at jeg kun vil ham det
godt,
og så har han fået nogle ekstra godbidder. Dog mest for at afbøde min
dårlige samvittighed.

Er jeg en alt for meget høne-katte-mor, der slet ikke tør stole på Busters
instinkter?

Endnu engang tak for brugbare svar herindefra.. Denne gruppe har virkelig
været en stor hjælp i mit nye liv som katte-mor...

Mange hilsener fra Louise (og Buster)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 10-02-06 22:00

> [...]
> været en stor hjælp i mit nye liv som katte-mor...
>
> Mange hilsener fra Louise (og Buster)

> Den har indtil videre sparet mig for at få 77 spam-mails.

Næh, ikke får hård, men bare meget bekymret. Og hvor I haft travlt begge
to: Buster med at undersøge området for bl.a. kattelugte, og du med at
følge ham. (Hvor må det have set skægt ud).

Nabokatten og Buster har kun haft synet af hinanden og ikke lugten,
hvilket er det vigtigste for katte, så det er da højst sandsynligt, at
Buster har ledt efter ham.
Kan forresten ikke huske: Er Buster kastreret? Og hvad med nabokatten?
Måske du skulle tage en katte-hygge-snak med de naboer, der har katte,
om deres katte er vaccinerede, kastrerede osv. og om naboerne vil være
sure, hvis Buster render ind hos dem.

God tur næste gang, håber vejrguderne er med jer (dig) ;>D

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-06 10:23

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> to: Buster med at undersøge området for bl.a. kattelugte, og du med at
> følge ham. (Hvor må det have set skægt ud).

Tror det så meget skægt ud. Maste mig igennem det høje, men heldigvis
luftige, budskas, mens jeg kalder på ham. Hver gang jeg nærmer mig kigger
han på mig som om jeg er helt gak og går så bare videre...

> Nabokatten og Buster har kun haft synet af hinanden og ikke lugten,
> hvilket er det vigtigste for katte, så det er da højst sandsynligt, at
> Buster har ledt efter ham.

Jeg har spredt lidt af Busters brugte grus i haven, selvfølgelig er
efterladenskaberne fjernet, nabokatten var i haven dagen efter. Han
skyndte
sig at forsvinde da han lugtede det og samtidig hørte Buster.

> [...]
> Måske du skulle tage en katte-hygge-snak med de naboer, der har katte,
> om deres katte er vaccinerede, kastrerede osv. og om naboerne vil være

Buster er kastreret, og ved at nabokattene er neutraliserede.. Vi skal
aflevere en attest på dette til udlejer for at vi må have dem her.
Buster skal dog have den årlige vaccine snart, sidst han blev vaccineret
var
som ungkat for 15 mdr siden. Mht til naboernes katte ved jeg ikke om deres
vacciner er opdateret årligt.. De er nemlig 8 år..
JEg har talt med naboerne om det, de har også spurgt hvordan det går med
Buster etc.

Tror næste forsøg bliver idag, for her skinner solen nemlig fra en skyfri
himmel
MEn hvis jeg kan lokke Buster i selen, bliver det med den på..

Tusind tak

Louise (og Buster)