2 maskiner skal snakke sammen
Fra : Monty \(7000\)

Dato : 10-02-06 12:22

Jeg har 2 computer der skal "snakke" sammen via et netværk. Begge maskiner
kører win 98 og jeg havde regnet med at sætte et netværkskable til dem begge
og forbinde direkte. Begge har et stik til RJ45 kabler.

Skal man bruge crossover kable( hvordan er det lige man kan se det?)

Skal der installeres noget ekstra fra win98 cdèn? Skal begge sættes op til
at køre Microsoft Netvork eller er det lige meget? Kan man evt. lave et
netværk under xp og så lægge den diskette ind på begge maskiner som man
laver under xp selvom de 2 maskiner ikke skal forbindes med xp`s netværk?

Monty

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-02-06 15:07

"Monty (7000)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begge og forbinde direkte. Begge har et stik til RJ45 kabler.
>
> Skal man bruge crossover kable( hvordan er det lige man kan se det?)

Ja.
Hold stikkene op ved siden af hinanden så de vender ens.
Kig på farverne på lederne i kablet. Har de samme
rækkefølge på begge stik er det ikke krydset og kan altså
ikke bruges til direkte forbindelse mellem 2 PC'er

--
Peter J