Tiscali og mails fra 3/2 - 5/2
Fra : Kim Mogensen

Dato : 10-02-06 11:50

Hej Er der nogen af Jer andre, som har modtaget mails, der skulle være
ankommet i perioden 3/2 - 5/2, hvor de havde gang i deres
serverflytning... Jeg har nemlig ikke set skyggen af mails fra 3/2 -
5/2.. Og jeg ved jeg skulle have modtaget noget...

Mvh Kim

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-02-06 14:58

Hej Kim Mogensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Hej Er der nogen af Jer andre, som har modtaget mails, der skulle
> være ankommet i perioden 3/2 - 5/2, hvor de havde gang i deres
> serverflytning...

Ja, jeg har. Endda på samtlige tre datoer (dvs. både 3/2, 4/2 og 5/2).

Det er ganske vist på mit webhotel, da jeg længe har været ved at
udfase mine "1049"-postkasser. (Bl.a. og især fordi man jo ikke ved, om
de pludselig er fjernet, da kontoen ikke bruges).

Men om det er 1049-postkasser eller et webhotel er så vidt vides
ligegyldigt, da de mig bekendt på samme server(e). De gjorde i hvert
fald, inden UNI2 tog over.

> Jeg har nemlig ikke set skyggen af mails fra 3/2 - 5/2.. Og jeg
> ved jeg skulle have modtaget noget...

Der kom en del MailerDeamons i den periode med 554-fejl.
Dvs. afsenderen af en mail fik ofte et svar fra serveren om, at mailen
ikke kunne leveres, da adressen ikke eksisterede.

Skønt det er et lidt uheldigt returfejlnummer (554, da den er
misvisende), får afsenderen i det mindste information om, at mailen
ikke er leveret.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-02-06 20:07

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Skønt det er et lidt uheldigt returfejlnummer (554, da den er
> misvisende), får afsenderen i det mindste information om, at mailen

Jeg får ganske få spam-mails i øjeblikket via tiscali, og fik tidligere ofte
ganske mange.

Er det fordi Tiscali sorterer dem fra, eller er de blot i kø?

Jesper

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-02-06 01:26

Hej Jesper Nielsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Jeg får ganske få spam-mails i øjeblikket via tiscali, og fik
> tidligere ofte ganske mange.

På de gamle Image/WOL/Tiscali-ejede domæner (nospam.dk etc.) kommer der
pt. også yderst lidt spam hos mig. Og ja, en del af dem har ellers
tidligere være mål for mange spammere gennem lang tid.

Dog har deres e-box.dk-domæne det vist stadig med at blive spammet
rimelig solidt. (I "webmails" filter har jeg for måneder siden ændret
det fra at slette mails, hvis min adresse ikke er i "To"-headeren til
også at slette, når den er der. Dvs. alt til den mailkonto slettes).

> Er det fordi Tiscali sorterer dem fra, eller er de blot i kø?

Det er et rent tilfælde. Medmindre UNI2 da har ændret det nu forleden,
da de ville smide det hele over på egne servere, er der ingen
spamfiltre på. Kun dem man selv sætter op for de enkelte adresser i
"webmail" [1].

[1] Hvilket egentlig ikke er nogen webmail (omend man også kan vælge
en webmail derinde), derfor anførselstegnene.
--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Claus Olesen

Dato : 10-02-06 23:05

Rudi Stegen wrote:

> [...]
>
> Men om det er 1049-postkasser eller et webhotel er så vidt vides
> ligegyldigt, da de mig bekendt på samme server(e). De gjorde i hvert

Jeg har også fået mails fra alle datoer på min gamle "1049"
image/worldonline/tiscali adresse (ja, den jeg bruger her), så det burde
være kommet frem, med mindre de alle har fået den her 554-fejl
meddelelse (noget med adresse loop, vist nok).

Og nu kører skidtet uden problemer igen... *knock on wood*

C.O.
--
Remove NADA from my e-mail address to reply directly to me