Mobiltelefoner med Radio og RDS....
Fra : :o\)

Dato : 10-02-06 10:47

Hejsa

Sidder og kigger rundt efter mobiler der har Radio og RDS (radiostationens
navn skrives automatisk i displayet).
Kan det virkelig passe at det kun er SonyEricsson der indtil videre laver
dette i deres mobiler??? Og lige en anden ting, det er at jeg har set at
Nokia N70 har noget de kalder "Visual Radio", hvad er det???

mvh.
Oskar

Fra : Daniel Overby

Dato : 10-02-06 12:24

> Kan det virkelig passe at det kun er SonyEricsson der indtil videre laver
> dette i deres mobiler??? Og lige en anden ting, det er at jeg har set at
> Nokia N70 har noget de kalder "Visual Radio", hvad er det???

Min Nokia N70 skriver stationens navn i displayet, men om den understøtter
de andre funktioner i RDS-systemet ved jeg ikke.

Visual Radio er navnet på programmet, du bruger til at afspille radio. Ved
ikke hvorfor det hedder Visual. Det ville være svært med en non-visual
radio.

- Daniel

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-02-06 15:50

"Daniel Overby" <a@a.a> wrote in message

> Visual Radio er navnet på programmet, du bruger til at afspille radio. Ved
> ikke hvorfor det hedder Visual. Det ville være svært med en non-visual
> radio.

Ville det, er vel netop konceptet i radio

Fra : Paw P Larsen

Dato : 10-02-06 14:11

wrote:
> dette i deres mobiler??? Og lige en anden ting, det er at jeg har set at
> Nokia N70 har noget de kalder "Visual Radio", hvad er det???

At du med de radiostationer, der understøtter det (p.t. ingen i Danmark)
kan få oplyst mere information om kunstner og titel via GPRS
forbindelse. Selv hvis der var danske radio-stationer, der
understøttede, ville jeg ikke bruge det.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-06 16:59

"Paw P Larsen" <nospam@wer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan få oplyst mere information om kunstner og titel via GPRS forbindelse.
> Selv hvis der var danske radio-stationer, der understøttede, ville jeg

Øj den skal jeg have slået fra for en sikkerheds skyld - tak for info.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk