Den trætte familie
Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 10-02-06 04:39

Hej Allesammen

Håber nogen har lidt gode råd de vil dele ud af.

Min søn William er 16 måneder gammel og har problemer med at sove om natten.
Jeg har selv natarbejde, så det er min kæreste der sidder med problemet, og
det er begyndt at påvirke hende i negativ retning at hun altid får for lidt
søvn.
William er til daglig i dagpleje. Bliver afleveret kl. 8 og hentet 15.30.
Han sover middagslur fra 12.30 til ca. 14.30. Efter aftensmaden kl. 18 er
han allerede ved at være træt igen og begynder at pylre meget, vi kan som
regel holde den kørende til kl. 20 hvor han bliver puttet. Som regel sover
han efter 10 minutter. Han sover i vores soveværelse pga. ombygning, men har
tidligere sovet på eget værelse. Dette har ikke gjort nogen forskel på
søvnmønstret.
William vågner imellem 8-10 gange hver nat og græder, mange gange fordi han
taber sutten. Når moderen er ved at være tilpas træt kommer han over til
hende i sengen, hvor han som regel sover videre. (vågner stadigvæk og græder
mange gange). 2-3 gange om ugen vågner han allerede kl. 4 og vil stå op. Man
kan se på ham at han stadigvæk er meget træt, men han nægter at falde til ro
igen. Når han skal afleveres ved dagplejen kl. 8 er han fuldstændig færdig.
Vi har forsøgt flere ting for at ændre hans søvnmønster:
- Kamillethe før sengetid
- Havregrød før sengetid (Han spiser som regel en halv tallerken)
- Kortere eftermiddagslur (resulterer i at han er pylret allerede kl. 17)
- babyhovedpude

Intet har haft navneværdigt resultat.

Min kæreste er efterhånden lidt udbrændt, så vi håber nogen har et godt råd
eller kan fortælle hvad de har gjort i en lignende situation.

På forhånd tak og god weekend.

Venlig Hilsen

Jacob og Trine

--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen
jacob@jv-web.dk
Tlf. 60290136

Fra : Prikke

Dato : 10-02-06 08:04

"Jacob Viberg Nielsen" <jacob@jv-web.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> råd
> eller kan fortælle hvad de har gjort i en lignende situation.

Har I fået tjekket hans ører for væske i mellemøret. Det kan slå selv en død
mand ihjel med et barn der vågner så meget, har selv været igennem turen og
det var ørerne!!

Mvh Rikke

Fra : marlene

Dato : 10-02-06 19:30

> Håber nogen har lidt gode råd de vil dele ud af.

>ved ikke om det kan hjælpe, men prøv at opsøge en erfaren kranioshakral-
>teapeut.
han har gjort meget for vores tre børn,
små men konstante spændinger kan blive en plage, hvis de evt. forstærkes
ved en længere liggeperiode.

mor til tre.

Fra : ThomasB

Dato : 11-02-06 00:49

> [...]

> og
> det er begyndt at påvirke hende i negativ retning at hun altid får for

Har din kæreste overvejet at gå tidligere i seng?

> Når moderen er ved at være tilpas træt kommer han over til
> hende i sengen, hvor han som regel sover videre.

Tag ham over i sengen når han græder første gang, han har tydeligvis behov
for det.

> (vågner stadigvæk og græder
> mange gange). 2-3 gange om ugen vågner han allerede kl. 4 og vil stå op.

Hvis han vågner kl 4 så kan mor godt strække den lidt og stå op kl 5. Han
kan måske sidde i sin seng med noget legetøj en times tid, mens mor får
øjne?

> [...]
> - Havregrød før sengetid (Han spiser som regel en halv tallerken)
> - Kortere eftermiddagslur (resulterer i at han er pylret allerede kl. 17)

Jeg tror i skal acceptere at jeres søns døgnrytme ikke er som jeres, og
indrette jer efter det.

> Intet har haft navneværdigt resultat.
>
> Min kæreste er efterhånden lidt udbrændt, så vi håber nogen har et godt
> råd
> eller kan fortælle hvad de har gjort i en lignende situation.

Det er hårdt at blive forældre og der vil altid være et eller andet, der
ikke lige passer ind i "rytmen".

Min datter har gjort nøjagtig det samme som din søn - det er faktisk ingen
forskel. Jeg kan berolige dig med at det nok skal gå alt sammen alligevel -
det gør det her

Fra : ThomasB

Dato : 13-02-06 19:13

"Jacob Viberg Nielsen" <jacob@jv-web.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Allesammen
>
> Håber nogen har lidt gode råd de vil dele ud af.

Min kæreste foreslår at i lægger ham i seng kl 18 - eller når han er træt.

Man sover dårligt når man er overtræt.

I skal heller ikke korte hans middagslur.