XML Node
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 21:40

Hej

jeg bruger Microsoft.XMLDOM at hente en XML fil som jeg smider i database

Men problem er kan jeg lave en forspørgelse på XML f.eks.

<idtages>7678</idtages>
<Dt>afd</Dt>

at node "idtages" skal være = 7678 og hente værdien i Dt node???

Håber at i forstå

tak på forhånd

NAS

Fra : terje

Dato : 10-02-06 00:49

NHI wrote:
> [...]
>
> <idtages>7678</idtages>
> <Dt>afd</Dt>
>
> at node "idtages" skal være = 7678 og hente værdien i Dt node???

Set oNodeList = oXML.getElementsByTagName("idtages")

For Each item In oNodeList
If item.text = 7678 Then
' gjør noe
End If
Next

terje?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 10-02-06 09:29

terje wrote:

> Set oNodeList = oXML.getElementsByTagName("idtages")
>
> For Each item In oNodeList
> If item.text = 7678 Then
> ' gjør noe
> End If
> Next

Det er en ret ufleksibel måde at bruge XML på. Det er givetvis nemt til
denne forespørgsel, men det er svært at udbygge til mere komplicerede
problemer.

Det er mere oplagt at bruge XPath:

set xmlDoc = CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
xmlDoc.async = "false"
xmlDoc.load(<mit xml-dokument>)
set nodes = xmlDoc.selectNodes("//Dt[../idtages == '7678']");

for each x in nodes
next

Se også http://www.w3schools.com/xpath/xpath_examples.asp

(XPath-udtrykket ovenfor er ikke testet.)

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : N9

Dato : 12-02-06 12:56