Hente printfunktionen i Windows, hvordan ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 09-02-06 16:36

Jeg laver p.t. en site til præsentation af nogle tekster, og disse skal
naturligvis kunne printes ud. Der er derfor lavet en særlig funktion, hvor
teksterne præsenteres i printbar form. Men det ser jo smart ud, hvis man
samtidig får php til at hente Windows printfunktion, så brugeren bare
behøver at klikke på én knap for at printe ud.

Hvordan henter man printfunktionen i Windows (som de fleste af mine brugere
anvender) ?

v.h.
Jakob

Fra : Kasper Johansen

Dato : 09-02-06 16:58

Jakob Munck skrev:
> Hvordan henter man printfunktionen i Windows (som de fleste af mine brugere
> anvender) ?

Hej Jacob.

PHP kører serversiddet, så med mindre at du vil skrive ud på selve
serveren, så skal du kigge på JavaScript.

Prøv at kigge på noget lignende (jeg mener at det gøres sådan):

<script language="JavaScript">
   window.print();
</script>

Hvis du vil printe et Word-dokument eller Excel-dokument ud på serveren,
så kan du også gøre det. Den bedste måde er at bruge nogle scripts til
det, men hvis du kører Windows på din server, kan du også gøre brug af
COM-objekter.

Læs mere om dette på www.php.net/com

Der kan du få Word til at printe dokumenter ud, ved at starte det fra
PHP og sende kommandoer til det.

Kasper Johansen

Fra : Jakob Munck

Dato : 09-02-06 17:07

> PHP kører serversiddet, så med mindre at du vil skrive ud på selve
> serveren, så skal du kigge på JavaScript.
>

> <script language="JavaScript">
> window.print();
> </script>

Mange tak for det.