Takke hospitalsafdeling for kærlig pleje a~
Fra : Peter G

Dato : 09-02-06 16:32

Jeg ved ikke helt om dette er den rigtige gruppe, ellers må I
henvise/FUT'te mig videre.

Jeg har et nært familiemedlem som i forbindelse med terminal sygdom har
fået/får en meget god og personlig pleje på hospitalet og jeg vil,
efter bortgangen, gerne vise min påskønnelse over for afdelingen
vedkommende lå på.

Spørgsmålet er hvordan gør jeg bedst dette, udover et takkekort? Jeg har
hørt at man kan give penge til deres kaffekasse men det lyder en kende
"kedeligt" og upersonligt. Er der andre ting man kan gøre eller er det
det, der er mest passende/ønske/behov for?

--
M.v.h. Peter.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-02-06 17:15

On Thu, 09 Feb 2006 16:31:42 +0100, Peter G <pg@fabel.dk> wrote:

> [...]
>"kedeligt" og upersonligt. Er der andre ting man kan gøre eller er det
>det, der er mest passende/ønske/behov for?

En æske chokolade eller en othello lagkage gør altid lykke

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 20:06

"Michael Rasmussen" <mic@douNO_SPAM.dk> skrev i en meddelelse
> En æske chokolade eller en othello lagkage gør altid lykke

Til det hold der er på vagt når det ankommer, ja.

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 20:09

"Peter G" <pg@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "kedeligt" og upersonligt. Er der andre ting man kan gøre eller er det
> det, der er mest passende/ønske/behov for?

Hvad med en stor buket blomster til vagtstuen/personalestuen? Den kan glæde
alle dem der kommer på arbejde uanset tid på døgnet.

Fra : Ann

Dato : 09-02-06 20:23

Hej Peter

Når ens nærmeste er alvorligt sygdom jeg forstår er tilfældet for
dig vil man ofte en god kontakt til i hvertfald enkelte af personalet.

Jeg ved ikke hvor meget du har tænkt dig at give for i kr. og øre....
men du kunne måske spørge om der er noget som de ønsker til deres
vagtstue som kunne komme alle glæde og vise dem at deres arbejde er
blevet påskønnet..f.eks. et lille billede til deres væg.

Som en anden er inde på vil naturalier ofte blive spist at de personer
som er på vagt og jeg er da sikker på at du gerne vil sige tak til
alt personalet også dem som har nattevagt mv.

de bedste tanker til dig og dit familiemedlem.

Ann

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-02-06 12:44

> [...]
> "kedeligt" og upersonligt. Er der andre ting man kan gøre eller er det
> det, der er mest passende/ønske/behov for?

En flot buket til vagtstuen, og et stort flot kort til opslagstavlen, og så
håbe på, at andre vil føre din ide videre.
Personalet på stort set alle afdelinger, hører så meget brok, fra utilfredse
patienter & pårørende, så en sådan kærlig hilsen, vil gøre lykke, og give
personalet lidt ekstra arbejdsgejst, når de ved, at der trods alt er nogen,
som bemærker det store arbejde de udfører.

M.V.H....Benny..

Fra : Nicolai Lang

Dato : 10-02-06 20:34

> [...]

>fået/får en meget god og personlig pleje på hospitalet og jeg vil,
>efter bortgangen, gerne vise min påskønnelse over for afdelingen

Når jeg selv, eller min svigermoder, er indlagt, plejer min mand at
komme med en kæmpe portion store hjemmebagte "american style" muffins
- f.eks. med hindbær og hvid chokolade. Der er så mange at der er
rigeligt til læger og de næste par vagter ;)

Det er noget de som regel er meget glade for.

Så hvad med at bage et par gode kager til dem ;)

Min oplevelse på sengeafdelinger, er at sygeplejerskerne yder en
fantastisk indsats - selv for en ikke overvældende løn.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com