efter vask?
Fra : fam. Ager

Dato : 09-02-06 10:55

nu har jeg vasket mavevirus katten albert,som var smurt ind i tyndskid.
det gik faktisk ret nemt, i hvertfald i forhold til hvad jeg havde
forestillet mig..(-;
nu har jeg frotteret ham grundigt, og ladet ham blive i sin hyggekrog oven
på et tykt håndklæde i badeværelset, med radiatoren godt varm.
burde jeg føntørre ham?
det kan godt være at jeg spørger dumt, men det er første gang jeg har en af
misserne i bad, og vil nødigt have at han bliver kold og mere syg.
hvad gør i andre?

mvh. marie.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-02-06 12:00

Hej Marie

mine katte har aldrig brudt sig om føntørren
så jeg har haft dem i et godt opvarmet rum, gerne med en god kasse de kunne
putte sig i.

God bedring til de små pus

--
Marianne Hellemose
katte ville vælge......

www.katteinfo.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 09-02-06 12:11

"Marianne Hellemose" <catsFJERN@webnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mine katte har aldrig brudt sig om føntørren
> så jeg har haft dem i et godt opvarmet rum, gerne med en god kasse de

-----
tak for det Marianne!

jeg var heller ikke meget for at stresse ham yderligere, var lige hjemkommet
fra doktor dyr, hvor han var blevet mishandlet med nåle og skidt, og så
biltur, og bad..
han ser ud til at være gået omkuld på badeværelset, og jeg har puttet ham
ind i et lunt håndklæde. Hans bror, Anton sidder vagt derude.. så han er
ikke helt alene i verden..

mvh. marie

Fra : Gainsbourg

Dato : 09-02-06 16:56

De få gange det har været nødvendigt, har jeg føntørret for, at varmetabet
ikke skulle blive for stort for katten. Man skal huske at holde hånden
mellem føntørreren og pelsen, så man både løfter hårene og leder luften
ind - og samtidig hele tiden er MEGET forsigtig med at det ikke bliver for
varmt så man brænder katten. Føntørrere med en lav-varme setting er bedst
egnet og man må endelig ikke holde den for tæt på pelsen.

Vores katte har set lidt overraskede u,d da føntørreren først blev tændt, og
derefter vedtaget, at det egentlig var meget hyggeligt, at blive nuslet og
plejet med den varme luft. Hvis din kat tager det roligt, er det sikkert en
god ide - men hvis han bliver hylet helt ud af den, er det nok et "judgement
call", hvad der vil være mest skadeligt for ham - at blive kold eller at
blive stresset...

- Og tak for updaten, det er en lettelse at høre, at det rent faktisk går
fremad for misserne Fortsat god bedring!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : fam. Ager

Dato : 09-02-06 17:12

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Og tak for updaten, det er en lettelse at høre, at det rent faktisk går
> fremad for misserne Fortsat god bedring!

takker!
jo den store er i fin form igen, men pjevset albert er ikke god. han er dog
i dyb søvn efter dagens strabadser..

jeg valgte efter en time at fønne ham alligevel, da jeg synes at han var
kold og han rystede. jeg har en med lowheat, så det er så nemt. og jeg tror
faktisk at han nød det. bagefter fik jeg installeret ham i sin hængekøje
svøbt i mit lammeskind, som hermed er doneret til kattene. og i nærhed af
brændeovnen, selvfølgelig ikke klods op af den. og der ligger han stadig,
varm og næsten tør.

æv hvor jeg hader når de er syge.. jeg har kun haft kat i 2 års tid, og jeg
føler mig som en totalt amatør, de er så forskellige fra hundene, som jeg
har haft i mange år efterhånden. men jeg lærer vel med tiden. og selv om
man har læst mange bøger og suget viden til sig både her og der, så mangler
erfaringerne, gode som dårlige.

dyrlægen har ladet konsultationen stå åben fra i mandags, så jeg kan bare
komme forbi i morgen hvis ikke der er bedring med det lille kravl.

mvh. marie

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 09-02-06 19:23

Vores Zeus bryder sig BESTEMT ikke om føntører. Så på det grundlag fik
vi købt en varmeblæser, nok også til stor glæde for de der ikke synligt
udtrykte deres modvilje mod fønen. Varmeblæseren er tændt under hele
seancen, og giver lige den varmemængde der er behov for, unden at blæse
på katten, som mange katte ikke bryder sig om.
Vask og tørring foregår på badeværelset med gulvvarme, og så passer vi
på de ikke kommer ud i løbegården før de er gennem tørre.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar