Kan ikke CHMOD PHP filer?
Fra : J.K.Arning

Dato : 09-02-06 10:38

Jeg har et lidt underligt problem her som jeg ikke har været ude for før.

Jeg sidder med en Win 2K3 Server - IIS6 - PHP 5.1.2

Jeg har lagt joomla CMS på default website og skal til at CHMOD diverse
filer og foldere.

Jeg benytter SmartFTP til at logge ind på serveren og CHMOD div. til 777
hvilket SmartFTP melder retur er lykkedes. Men det er det ikke .. ingen
rettigheder er blevet ændret?

Har i nogle bud?

Er det en PHP issue?

Regards

Fra : Palle Hansen

Dato : 09-02-06 10:45

J.K.Arning wrote:
> [...]
>
> Jeg benytter SmartFTP til at logge ind på serveren og CHMOD div. til 777
> hvilket SmartFTP melder retur er lykkedes. Men det er det ikke .. ingen

Det må være en Windows issue. chmod fungerer ikke så godt sammen med
NTFS rettigheder

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-02-06 10:44

On Thu, 09 Feb 2006 10:44:43 +0100, Palle Hansen wrote:

> Det må være en Windows issue. chmod fungerer ikke så godt sammen med
> NTFS rettigheder

Ja det er muligt .. absolut .. men jeg har sat flere Win 2K3 op på lignende
måder som den her og jeg har faktisk aldrig haft det her problem før.

Nå tak for responsen

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-02-06 10:45

On Thu, 9 Feb 2006 10:37:42 +0100, J.K.Arning wrote:

> [...]
>
> Jeg benytter SmartFTP til at logge ind på serveren og CHMOD div. til 777
> hvilket SmartFTP melder retur er lykkedes. Men det er det ikke .. ingen

Nå for pokker jeg glemte jo det vigtigste ..

Jeg kan CHMOD en almindelig txt fil i samme dir .. det ER PHP filerne jeg
ikke kan ændre rettigheder på.

Fra : J.K.Arning

Dato : 09-02-06 10:53

On Thu, 9 Feb 2006 10:37:42 +0100, J.K.Arning wrote:

> Jeg har et lidt underligt problem her som jeg ikke har været ude for før.

Problem løst ..

Det var ganske enkelt

Udpak og slet joomla filerne 5 - 6 gange så virker det pludseligt

Forf!nden da hvor der er dage hvor jeg ikke kan døje windows.

Regards