Hunde & Camping
Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 13-06-01 23:18

Hej
Er der nogen der har erfaring med at tage hunden (i dette tilfælde en
Labrador på 7år) med på campingferie i telt ?
Min kone er meget bekymret for at hunden vil få det for varmt !
Vi påtænker at holde ferie i Danmark sidst i juli

M.v.h. Henrik

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 14-06-01 04:38

Hej Henrik

Jeg har ikke rigtig været på ferie i telt med hund, men da min lillesøster
tidligere red stævner rundt i Jylland nærmest hver weekend, sov vi om
sommeren en del i telt med hunden. Aldrig i juli, da der er sommerpause, men
både i juni og august og der har aldrig været problemer. Selvfølgelig skal
hunden ikke bare sidde i teltet hele dagen, da der bliver MEGET varmt i et
telt bare solen skinner lidt. Men om natten/morgenen er det ikke noget
problem.

Trine

--
Se Robin på http://knarf.adsl.dk

Fra : Christian Andresen

Dato : 14-06-01 07:20

Det jeg ville være mest bekymret for er om den skulle komme til at
ødelægge luftmadrassen Det vil ikke være sjovt at vågne op efter
at have ligget mange timer op jorden

mvh

christian

Fra : Bettina

Dato : 14-06-01 07:56

hehehe, da jeg havde min første dejlige hund med på camping fik jeg
overhovedet ikke lov til at sove på min luftmadras. Hun lagde sig ned mellem
min mand og jeg og så kom det sædvanlig trick med liiige at strække
sig..vupti så lå jeg på gulvet. (hun gjorde det selvfølgelig først når jeg
var faldet i søvn.)
Men ud over det var det vældig hyggeligt at have hende med....jeg tror hun
nød turen og nærværet lige så meget som vi gjorde.

Bettina

Fra : holger jensen

Dato : 14-06-01 09:12

Henrik Bjerre Sørensen skrev i meddelelsen ...
>Hej
>Er der nogen der har erfaring med at tage hunden (i dette tilfælde en
>Labrador på 7år) med på campingferie i telt ?

Hej Henrik
Vi er en familie der på 10. år har vores hunde (3 Sheltier) med på camping.
Vi bor i campingvogn, men bruger jo forteltet om dagen.
I bør tænke på at vovse skal have frisk luft, mulighed for skygge, ligesom i
skal skifte vovsevandet ofte, så skulle det ikke give problemer. Blot vovse
kan være hvor I er har den det garanteret dejligt, I kan selfølgelig ikke
lade den være alene i teltet uden jer.
Hvis i anskaffer et jordspyd og en line, samt en parasol, skulle i være
dækket fornuftigt ind.
Når der bliver for varmt i teltet om morgenen er det jo nok også tid til at
stå op :=))

Rigtig god campingferie

Holger

Fra : holger jensen

Dato : 14-06-01 09:19

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-06-01 12:33

> [...]
> lade den være alene i teltet uden jer.
> Hvis i anskaffer et jordspyd og en line, samt en parasol, skulle i være

Og så lige et kursus i at lære hunden ikke at gø af noget som helst på en
campingplads. Mange steder vil de nemlig ikke have hunde netop på grund af
det - og efterladenskaberne.

Mvh Maria

Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 14-06-01 21:26

Foreløbig tak for de gode anbefalinger og råd.
Min kone er dog ikke helt overbevist !
Kan / og må man man tage den med på stranden ved vesterhavet ?
Bliver man ikke meget begrænset i sine udfoldelses muligheder, hvad hvis vi
skal ud og spise, museum besøg etc. ?

Kunne I lokkes til at komme med nogle flere argumenter, ideer og gode råd

På forhånd tusind tak.
Henrik & Hund

Fra : Eskil M. Jørgensen

Dato : 14-06-01 22:12

Hej Henrik
Tak du bare hunden med på camping. Det er hyggeligt for alle.
Har selv camperet med 3 forskellige hunde igennem de sidste 21 år. Jeg har
aldrig haft problemer med hundene, kun med ungerne (mine egne). Ingen
ødelagte luftmadrasser eller andet. Men vi trænede også hundene hjemme i
haven, hvor teltet var slået op. De vænnede sig hurtigt til det. Ja det
virkede som om de nød det. Vi havde jo meget mere tid til hundene end
ellers.
Numret med at erobre pladsen i midten, kender jeg godt, men lidt fasthed, så
er I også overhund der.
Sørg bare for at tæppet/kurven er med. Så er der kendte ting, der beroliger
hunden.
Museumsbesøg og lignende giver problemer, især i Danmark, men mange steder i
udlandet ser man lettere på det at ta' hunden med. Især hvis den virker
rolig og under kommando. Men ellers gør som vi. Del familien og i to
grupper, der ser hver sit, så kan hunden være med uden for de forbudte
områder. Og det er så et godt samtaleemne om aftenen, hvad hver især har
oplevet.
God tur.
Pas på, det kan virke stærkt vanedannende.
EJ

Fra : Finn A. Hansen

Dato : 25-06-01 19:52

Vi skal også have vores hund med på teltferie til Frankrig i år. Vi havde
hende med i et sommerhus sidste år i Italien og det gik fint. Hun nød at
være sammen med os og var egl. forbavsende rolig på den lange køretur, som
vi havde forberedt godt med sikkerhedssele, sportsdrikkedunk og ekstra vand
bagi plus to børn, som kunne klappe og ae uafbrudt på køreturen. Hun var med
på restaurant og sov på hotel i sin egen kurv ved siden af os uden nogen
rynkede på næsen af det. Et sted på nettet kan man søge på tyske hoteller,
som tillader hunde, men vi spurgte nu bare og det var intet problem. Jeg
tror faktisk, at Danmark er mere hundefjendskt. Tænk på hvor få sommerhuse
hunde er velkomne i herhjemme. Vi har også haft hende med i en campinghytte
her på Fyn, og det nød hun. Bare husk det omtalte jordspyd og godt med
affaldsposer. Ikke for det - den campingplads ( ved Kerteminde) var så
chekket, at der var opstillet stativer med poser til hundehømhømmer. Vi var
lidt urolige for,om hun ville gø af folk. Hun gør ikke meget, kun når hun
vogter huset, men det gjorde hun slet ikke derude.
Selvfølgelig bliver man lidt begrænset og må tage hensyn, men det må man jo
også, hvis man har små børn med, og jeg gider personligt ikke fare rundt på
tusind museer, når jeg er på ferie. Folkeliv og natur oplever man fint med
en hund. Vi havde ihvertfald nogle dejlige gåture i de italienske alper.

hej fra Elisabeth

Fra : Eskil M. Jørgensen

Dato : 26-06-01 15:44

Finn Skriver at hunden skal med til Frankrig i år. Det er et af Europas mest
hundevenlige lande. Der findes en guide om hundevenlige hoteller i Frankrig.
Vi har igennem mange år været i Frankrig med vores forskellige hunde. Husk
endelig at finde ud af hvad jeres hunds race hedder på fransk. Der vil
komme mange spørgsmål desangående, hvis ikke lige det er en af de mest
kendte racer i Frankrig.
Min erfaring er at kun enkelte stedder interesserer man sig for
hundepapirer, rabiesattesten, og det er på de komunale campingpladser.
Reglerne har overladt til campingejerne at kontrolere. Vi tager også i år
til Frankrig med hunden. Han er helt ny, så det bliver spændende at se
hvordan han reagerer på så lang en tur.
Vi prøvede på et hotel i Metz, at man kom og spurgte hvad hunden foretrak at
spise. Aftensmåltidet var med i prisen for hunden. Det benyttede vi os ikke
af, da hunden havde fået mad - og vi ikke turde binde an med ukendt kost
undervejs.
God tur til Frankrig, til både hunden og jer.

Eskil

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-06-01 20:40

"Eskil M. Jørgensen" <eskil.m.joergensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:Xc1_6.262$mH3.20537@news.get2net.dk...
> Min erfaring er at kun enkelte stedder interesserer man sig for
> hundepapirer, rabiesattesten, >

tja det er da muligt at det kun er enkelte steder man interesser sig for disse ting ... men rabiesvaccination er da påkrævet hvis man vil have sin hund ud af landet og være sikker på at få den med ind i landet igen ... og jeg er da ret sikker på at man ved de forskellige grænseovergange ser meget på div. hundepapirer og rabiesvaccinationer ... eller ??

MVH Ami