lave et array til et unikt array, data fra~
Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 10:18

Hejsa alle hvis jeg laver noget der ligner:

$sql ="SELECT year FROM `statestik` WHERE `faqtype` = 'games'";
$mysql_result=mysql_query($sql,$connection);

while ($x < mysql_num_rows($mysql_result))
{
$test=mysql_fetch_array($mysql_result);
echo"<OPTION>$test['year']</OPTION>";
$x++;
}

Så får jeg noget listet alle årstallene op i en selectbox, men f.eks. 2005
kommer jo for hver gang, og er jo kun interessret i at få en valgmulighed
for hvert år..

Hvordan drejer jeg lige den ?

har prøvet noget $etellerandet = array_unique($mysql_result); men det virker
bare slet ikke.. :o/

Er der nogle der har et godt fif ??

Jeg gad ikke paste hele koden, bare det vigtige, håber i kan se min pointe..

Mvh
Morten

Fra : Palle Hansen

Dato : 09-02-06 10:30

Juel wrote:
> [...]
> kommer jo for hver gang, og er jo kun interessret i at få en valgmulighed

$years = array();

while ($x < mysql_num_rows($mysql_result))
{
   $test=mysql_fetch_array($mysql_result);
   $year = $test['year'];

   if(!isset($years[$year])){
      $years[$year] = 1;
      echo"<OPTION>$year</OPTION>";
   }
   $x++;
}

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-06 10:42

Arhh ja, det var snedigt hva kælling

1000 tak, tænkte også på det med at lave et array til det, det spiller jo
bare

Mvh
Morten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-02-06 13:56

Juel skrev:

> [...]

> kommer jo for hver gang, og er jo kun interessret i at få en valgmulighed

Prøv at tilføje ordet "UNIQUE" til din forespørgsel. Spørg evt.
i databasegruppen om hvordan det præcis bruges. Det kan jeg
nemlig ikke huske.

--
Bertel

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-02-06 14:37

Juel wrote:
> [...]
> kommer jo for hver gang, og er jo kun interessret i at få en valgmulighed

SELECT DISTINCT year FROM statestik WHERE faqtype='games'

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf