Tabt telefon... Og hvad så?
Fra : -=JF=- arb

Dato : 07-02-06 15:49

En bekendt har tabt sin mobil.
Hun har spærret simkortet og bestilt et nyt... Så langt så godt.

Men hvad gør hun mht. selve telefonen?
Det er ikke sandsynligt at hun vil 'efterlyse' den hos politiet da chancerne
for at den bliver indleveret jo nok er minimale, men hvis hun har
imei-nummeret, kan hun så få telefonen spærret = gjort uanvendelig for
finderen?

Hvem skal hun henvende sig til med imei-nr.? Er det butikken hvor hun har
købt telefonen eller skal hun alligevel en tur over politiet?

På fohånd tak.

Mvh John

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 09-02-06 05:59

Få telefonen spærret også, så kan der ikke foretages opkald fra den, i
tilfælde af at den skulle blive fundet, og man vil bruge den.

/S

Fra : Robert Piil

Dato : 09-02-06 10:33

On Thu, 9 Feb 2006 05:59:22 +0100, "6400 - Sredna"
<dsl271018@vip.cybercity.dk> wrote:

>Få telefonen spærret også, så kan der ikke foretages opkald fra den, i
>tilfælde af at den skulle blive fundet, og man vil bruge den.
>
>/S

Det er jo fint med aktive folk i gruppen, men kunne ikke gøre os den
tjeneste at læse de indlæg du kommenterer inden du svarer?

Hvis du så også kunne skrive dit svar under det du kommenterer, så
kunne vi med det samme se om dit svar svar relevant for spørgsmålet.
--
Robert Piil

Efterlysning af stjålet Fender Precision bas:
<http://piil.org/blog/archives/255-Efterlysning-Fender-Precision-Bas-argang-76-78.html>

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 09-02-06 10:41

Tag lige en vågnop kiks !

/S

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-02-06 14:02

6400 - Sredna skrev:

> Tag lige en vågnop kiks !

Den har du vist selv brug for.

En mand spørger hvordan man spærrer sin telefon når man har tabt
den, og så råder du ham til at spærre sin telefon. Det er ren
goddag mand økseskaft.

--
Bertel

Fra : Erling

Dato : 09-02-06 11:01

-=JF=- arb skrev:
> [...]
>
> Hvem skal hun henvende sig til med imei-nr.? Er det butikken hvor hun har
> købt telefonen eller skal hun alligevel en tur over politiet?

Hej.
Hun skal en tur på politistationen og have Imei nummeret med, evt.
en kvittering for telefonen, hvor imei-nummeret findes.
Så vil politiet sørge for den videre formidling til teleudbyderne,
således at selve telefonen bliver spærret.
mvh
Erling S.

Fra : -=JF=- arb

Dato : 09-02-06 11:59

"Erling" <e.virker@ikek.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så vil politiet sørge for den videre formidling til teleudbyderne,
> således at selve telefonen bliver spærret.

Tak skal du have... Det vil jeg give videre!

Jeg havde forstået et sådan at telefonen ikke blev spærret så det var
umuligt at bruge den, men at man blot ville kunne se hvilket tlf.nr. der
brugte den sådan at man kunne tage fat i vedkommende... Jeg forestiller mig
bare ikke at der bliver brugt overvældende med kræfter på kriminalitet i den
størrelsesorden

Mvh John

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 09-02-06 13:58

Hvad for en telefon drejer det sig om ?

Fra : -=JF=- arb

Dato : 09-02-06 14:31

"6400 - Sredna" <dsl271018@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad for en telefon drejer det sig om ?

Jeg er 99% sikker på at det er en Nokia 6230.

Mvh John

Fra : 6400 - Sredna

Dato : 09-02-06 15:47

Det var lige for at finde ud af, hvormeget en ny evt. vil koste - ca. 1700,-
- Har hun ikke nogen form for forsikring, den må vel kunne dække noget
af beløbet.

Selvfølgelig, hvis den har nogle år på bagen, så kan det bedre betale sig at
købe en ny. Så vil jeg anbefale en 6230i i stedet for.

Købte en i fredags i A-Z til ca. 1300 (m. TDC MaxSMS).