Kan man køre med CV igennem San Berna
Fra : Christian...

Dato : 08-02-06 21:04

Hej

Kan man køre med CV igennem San Bernardino ??
Er der nogen der har prøvet og har i evt. nogen kommentar..

Christian..

Fra : Jan Bøgh

Dato : 09-02-06 15:06

Christian... wrote:
> Hej
>
> Kan man køre med CV igennem San Bernardino ??
> Er der nogen der har prøvet og har i evt. nogen kommentar..

Jeg tror du med fordel kunne præcisere lidt mere, hvad det er du vil vide.
F.eks. hvilken San Bernadino, der er tale om.

mvh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : SB

Dato : 09-02-06 17:41

> Jeg tror du med fordel kunne præcisere lidt mere, hvad det er du vil vide.
> F.eks. hvilken San Bernadino, der er tale om.
>
> mvh
> Jan

Eller kigge i dk.marked.frtitid.camping. hvor der også er en masse der svare
dig, selv om det ikke rigitg hører til i den gruppe

Fra : Klaus Fogh

Dato : 10-02-06 20:22

Hej

Jeg vælger at forstå dit spørgsmål sådan; om man med CV kan køre igennem
San
Bernardino tunellen, -der findes nemlig også et San Bernardino Pas! I dag
vil alle vælge at køre gennem tunellen da motortrafikvejen leder direkte
ind
i den.
Jeg kørte turen for et par år siden, godt nok uden CV, men der var masser
af
CV'er på vejen og ingen så ud til at have nævneværdige problemer. Turen
sydover er uden de helt skrappe stigninger, hvorimod turen nordover er med
stejle stigninger de sidste ca. 20 km. op til tunellen. Kommer man til at
ligge bag en af de ældre tungtlastede lastbiler der hostede sig op ad
vejen,
kan det komme til at foregå i lavt gear over en pæn strækning, -men
stigningen i sig selv skulle ikke give problemer.
Jeg forventer selv at skulle køre turen i år, -denne gang med CV.

M.v.h. Klaus Fogh

Fra : Christian...

Dato : 10-02-06 20:54

Hej Klaus

Tak for dit svar og du har fuldstændigt ret der er både tunnel og Pas og
det bliver jo nok tunnelen.
Vi skal til den vestlige side af Italien i år ca. 100 km syd for Piza.
Ved du om det koster noget at kører igennem tunnelen ?

Christian..

Fra : Klaus Fogh

Dato : 10-02-06 21:06

Hej Christian

Jeg mener ikke at det koster noget særskilt at køre gennem tunellen, men du
skal købe en Vignet for at køre på motorveje og motortrafikveje i Schweiz.
De kan købes ved FDM herhjemme eller på f.eks tankstationer ved grænsen.

Jeg har kigget lidt i bøgerne og ser at San Bernardino Pas frarådes med CV.
Stigning på 9 - 12% og med vejbredder på kun 3 meter visse steder.
Anbefalingen må klart gå på tunellen.

Hilsen Klaus

Fra : T. Hartung

Dato : 11-02-06 11:37

"Christian..." <nospam@Nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Vi skal til den vestlige side af Italien i år ca. 100 km syd for Piza.

Vil da så anbefale at køre via Leipzig og over Brenner i stedet.
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Christian...

Dato : 12-02-06 19:40

Hi

Det plejer vi men da Scanlines har fået lov til at flå os i år tager vi
Rødby/Puttgarden der kan vi krydse for lige under en tusse. Jeg har også
kortlagt turen og via Schweiz er turen 31 km kortere og hele 61 kr. i
div. vejafgifter. Det er småpenge i et ferie buget. Vi skal på vest
siden i år så turen går over Genoa og ned forbi Piza til 6 km syd for
Cecina.
I øvrigt ved i om man kan overnatte på de Schweiziske Tank/rast pladser
????.

Christian..

Fra : Klaus Fogh

Dato : 12-02-06 21:54

> [...]
> så turen går over Genoa og ned forbi Piza til 6 km syd for Cecina.
> I øvrigt ved i om man kan overnatte på de Schweiziske Tank/rast pladser

Det er forbudt at campere udenfor offentlige campingpladser, -men
enkeltovernatning på rastepladser skulle tolereres.
P.s. husk 2 Vignetter ved kørsel med CV

Hilsen Klaus

Fra : Christian...

Dato : 12-02-06 23:47

Hi Klaus

Du lagde ud med at du havde kørt der en del år men uden CV, bemærkede du
om de tankstationer langs ruten fra Liechtenstein og ned til italien var
til at overnatte på ?. ( Lidt som i Tyskland med 24 timer tank og oplyst
p-plads)

Christian..

Fra : Klaus Fogh

Dato : 13-02-06 12:57

> [...]
> om de tankstationer langs ruten fra Liechtenstein og ned til italien var
> til at overnatte på ?. ( Lidt som i Tyskland med 24 timer tank og oplyst

Med nogen usikkerhed, -det var ikke det som jeg havde focus på dengang, så
var vi da på tankstationer hvor det ville være muligt at finde plads til
en
CV for natten. Selve tank- og rasteanlægene var dog ikke slet så udbyggede
som vi kender det fra Tyskland.
Vi har selv tænkt os at overnatte på campingpladser, -sætter pris på et
bad
efter en lang dag i bilen og så frisker et morgenbad så dejligt før en
forhåbentlig varm dag på vejene sydover. Jeg har forleden undersøgt
muligheder langs vejen sydover i Schweiz.
http://www.swisscamps.ch/GB/index.html
http://www.camping.ch/

Hilsen Klaus