Fejl på router eller modem ??
Fra : FedeDorit

Dato : 08-02-06 18:15

Hejsa.

Jeg har Tele2 adsl med et Speedstream modem.
Det er sat til en Linksys BEFSR41 router.

Min forbindelse ryger en gang imellem og jeg kan genoprette forbindelsen ved
at tage strømmen/tilslutte til routeren.

MEN er det routeren der taber forbindelsen til modemmet eller er det
modemmet der taber forbindelsen til routeren???

pft..

Fra : CopyCat

Dato : 08-02-06 19:32

> MEN er det routeren der taber forbindelsen til modemmet eller er det
> modemmet der taber forbindelsen til routeren???

Går den grønne ADSL lampe ud ., den på modemmet ?

Når du kigger i status i din router .. har den så fået WAN IP tildelt ?

Hvad skriver din router i loggen når det sker ?

~~Frank .,

Fra : FedeDorit

Dato : 08-02-06 22:19

"CopyCat" <Not@vailable.Sorry> skrev i en meddelelse

> Går den grønne ADSL lampe ud ., den på modemmet ?

Det ved jeg ikke for det ligger bag sofaen :)

> Når du kigger i status i din router .. har den så fået WAN IP tildelt ?

Nej ikke såvidt jeg kan se....

> Hvad skriver din router i loggen når det sker ?

Hmmm hvor ser jeg det??

Fra : CopyCat

Dato : 08-02-06 22:29

> Det ved jeg ikke for det ligger bag sofaen :)

Så grav den frem !! ..

> Nej ikke såvidt jeg kan se....

Så er det nok fordi at din DSL forbindelse går ned ..

> Hmmm hvor ser jeg det??

kan du logge ind på din router ?
så findes der sikkert en statusside, hvor der også er en log-fil med de
sidst hændelser ..

Hvor tit sker det ? ., random eller hver time ?

~~Frank .,

Fra : FedeDorit

Dato : 09-02-06 17:27

> Så grav den frem !! ..

> Så er det nok fordi at din DSL forbindelse går ned ..

> kan du logge ind på din router ?

ja

> så findes der sikkert en statusside, hvor der også er en log-fil med de
> sidst hændelser ..

Ja den er disabled men hvis jeg slår den til ,skal jeg skrive en ip adresse
hvor loggen skal sendes til...men er det til min pc eller hvad?? Lige nu
står den til 192.168.1.255

> Hvor tit sker det ? ., random eller hver time ?

Det sker random.