Min mening om lygten Zweibrüder V2 Three A
Fra : Kent

Dato : 07-02-06 22:52

Hej

Jeg har for nyligt stillet spørgsmål her i gruppen vedr. en
Zweibrüder LED-Lenser Three A diode-lygte med powerchip.
Nu har jeg fået anskaffet mig én, og så tænkte jeg, at nogle
måske kunne have gavn af en lille anmeldelse fra min side.

Der er tale om denne lygte:
http://www.scanlico.dk/A%20Produkter/Zweibruder/Produktinfo/7736.htm

Og her med indholdet i pakken:
http://www.superlygter.dk/lygter/LED-Lenser/7736.htm

Her med en demonstration af lygten:
http://shop.dykkerteori.dk/product_info.php?cPath=113_86&products_id=243&osCsid=960b9a754bc028b53527d6986ed63eeb

Jeg vil forsøge at være kritisk, men det er godt nok ikke let at være
kritisk her, for lygten har overrasket mig enormt!! Jeg var godt
klar over, den var meget kraftig, men ikke SÅ kraftig. Og det
er ikke, det eneste.....

Lygten kommer i en pæn lille papæske. Indeni er der selve
lygten, en lille nylontaske, en bæresnor og en karabinhage.
Lygten bruger 3 AAA-batterier, og der medfølger et sæt. På
disse tre batterier skulle lygten kunne lyse i ca. 100 timer, og
efter hvad jeg har læst af reviews m.m., skulle det være sandt
nok. Så lang tid har jeg dog ikke selv brugt lygten endnu .

Min første fornemmelse, da jeg tog lygten i hånden, var
"WAUW - dét er kvalitet" . En kølig fornemmelse i hånden
- lygten er lavet af aluminium. Også en vis tyngde - dog let -
men alligevel nok til at man kan mærke, det bestemt ikke er
legetøj, man har i hænderne.

Som tidligere skrevet, lyser den enormt godt - og meget langt!!
Du kan godt pakke din Maglite sammen. Samtidig er lysets farve
helt klart hvidt, som er en stor fordel, idet det ikke forvrænger
farverne, som de gullige lys fra mange andre lygter gør. Det kan
lyde mærkeligt, hvorfor det skulle være en fordel, men det véd
du, det er, når du har prøvet at stå med sådan en lygte her.

Lygten har guldbelagte kontakter indeni. Når man skiller den
ad, kan man komme til den lille batteripakke, hvor du kan
indsætte dine tre AAA-batterier. Bateripakken er lavet af meget
hård plastik af god kvalitet, så du behøver ikke være bange for
at ødelægge noget. Desuden er lygten forsynet med O-ring,
så du kan sagtens tage den med ud i regnvejr. Den er IKKE
vandtæt!

Lygtens kontakt sidder for enden af lygten, som man kan se på
nogle af billederne. Den er også af aluminium - ikke noget gummi
her, som skal skiftes på et tidspunkt. Trykker man knappen lidt
ned, kan man blinke med lygten. Den kan sikkert sagtens bruges
til morse. Trykker man den så hele vejen ned, hører man et lille
klik, og så lyser lygten konstant. Der skal et ret kraftigt tryk til at
aktivere knappen, så man kommer ikke uforvarende til at gå
med den tændt i lommen.

Jeg købte lygten hos http://shop.dykkerteori.dk/ . Jeg kan se,
at lygten stadig står til 485,00 kr. + fragt, som den gjorde, da jeg
bestilte den. Jeg fik imidlertid et meget venligt brev fra dem, hvor
de forklarede, at lygten ville blive sat ned til 429,00 kr. + fragt fra
d. 1. februar, hvofor jeg selvfølgelig også skulle have lygten til den
nye pris. DÉT kalder jeg service . Jeg går ud fra, at lygten
stadig ville kunne fåes til denne pris. Den kom så til at koste mig
477,00 inkl. fragt, og den er værd hver eneste øre.

Nu forstår jeg ganske udemærket, at denne lygte, en Zweibrüder
V2 Three A, er det tyske politis og Lufthansas fortrukne lygte!

TIP: Hvis du beslutter at bestille lygten, så pas på ikke at få fat
på Zweibrüder V2 Three A Triplex!! Den ligner umiddelbart
meget, men den har 3 dioder af den gammeldags slags.
V2 Three A'en yder meget mere lys med sin ene powerdiode.!
Triplexen er sikkert en fin lygte - men ikke i klasse med Three A'en.
Bare noget jeg lige vil gøre opmærksom på .

Det var, hvad jeg kunne finde på at sige om lygten . Har du
brug for en god lygte, så er den hér.

Kent.

Fra : Sten Bo

Dato : 09-02-06 09:51

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu har jeg fået anskaffet mig én, og så tænkte jeg, at nogle
> måske kunne have gavn af en lille anmeldelse fra min side.

Klip en helt masse...

Lige til en pulitzer eller hemmingway, syntes i ikke?

Eller er det rent spam?

Fra : Kent

Dato : 09-02-06 12:18

> Klip en helt masse...
>

> Lige til en pulitzer eller hemmingway, syntes i ikke?
>
> Eller er det rent spam?
>
> Mvh

Jeg siger mange tak for venligheden. Her bruger man masser
af tid på at skrive en grundig anmeldelse, og så er det takken?

Jeg forsøgte faktisk helt ærligt at gøre nogen en tjeneste!!!!

Det næste du vil sige er vel, at jeg sikkert er i lommen
på dykkerteori.dk!!!

Bare rolig, jeg skal nok holde min kæft for en anden gangs skyld.

Kent.

Fra : Peter Skov

Dato : 09-02-06 12:43

> [...]
> på dykkerteori.dk!!!
>
> Bare rolig, jeg skal nok holde min kæft for en anden gangs skyld.

Hej Kent,

Tag det rolig, jeg er lige kommet til samme konklution i en anden gruppe.
Der er altid nogen betjente, som tror at de bestemmer, og det er ikke
værd at spilde sin tid på dem. Jeg læste din anmeldelse med stor
interesse, så mange tak.

Mvh

Peter

Fra : Kent

Dato : 09-02-06 12:50

"Peter Skov" <dbsf.fjerndette@sport.fjernes.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Kent,
>

> Tag det rolig, jeg er lige kommet til samme konklution i en anden gruppe.
> Der er altid nogen betjente, som tror at de bestemmer, og det er ikke
> værd at spilde sin tid på dem.

Nej, du har helt ret - men hvor er det sørgeligt.

> Jeg læste din anmeldelse med stor
> interesse, så mange tak.
>
> Mvh
>
> Peter

Godt at høre, at der i det mindste er én, der sætter pris på den .

Mange tak for det!

Kent.

Fra : Gamle

Dato : 09-02-06 15:23

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Nej, du har helt ret - men hvor er det sørgeligt.
>

> Godt at høre, at der i det mindste er én, der sætter pris på den .
>
> Mange tak for det!
>
> Kent.

Hej Kent.

Tak for dit indlæg. Har selv spekuleret på hvordan sådan en lygte var.
Nu har du afprøvet den, så jeg vil nok købe een selv.
Det er mange penge for en lygte, så det var rart med din test.
Der er desværre for mange der tror de skal bestemme, hvad der skrives i
diverse grupper. Hvis vi skal følge dem allesammen, kan grupperne nedlægges.
Hvad fa...n skal vi bruge dem til, hvis ikke vi må, som f.eks. i dit
tilfælde, hjælpe hinanden.
Jeg selv har haft mange indlæg omkring Zibro ovne og lampeolie fra Netto.
Her er der ingen der har anklaget mig for spam.
Det sker åbenbart, at een eller anden vågner op og gennem colaflaskerne og
chipsposerne får øje på skærmen og ser noget de ikke har set før. Sov
videre.

Mvh.
Torben

Fra : Kent

Dato : 09-02-06 16:13

"Gamle" <cfs4808a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det sker åbenbart, at een eller anden vågner op og gennem colaflaskerne og
> chipsposerne får øje på skærmen og ser noget de ikke har set før. Sov

Glad for du kunne bruge mit indlæg - og mange tusind tak for din
opbakning. Også tak til de andre her i tråden!!!

Jeg har brugt usenet i mange år efterhånden og har jævnligt set
eksempler som Sten Bo's indlæg. Man burde jo vænne sig til
dem og lære at ignorere dem..... meeeen.. det er bare ikke så
let. Ikke for mig ihvertfald . Jeg bliver sgu så irriteret nogle
gange.

Tak til alle!!

Kent.

Fra : Gert

Dato : 09-02-06 12:56

On Thu, 9 Feb 2006 09:50:54 +0100, "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk>
wrote:

>Lige til en pulitzer eller hemmingway, syntes i ikke?
>
>Eller er det rent spam?

Den må du lige uddybe lidt mere !

Fra : Sten Bo

Dato : 09-02-06 16:31

"Gert" <Gert@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Den må du lige uddybe lidt mere !

Tja - jeg tar det for ren firmareklame. Ku lige så godt ha været afleveret
med et billede til hus og have eller campingferie. Genlæsning ændre ikke
indtrykket.

Men det kan da være, at man har en baggrund der ellers formulerer reklamer -
men denne gang bare beskriver en fritids ting. Altså gratis arbejde.

Det kan i så fald være svært at skelne.

Beklager hvis i gerne vil ha gr. fyldt med gratisreklamer - uanset
holdningen til småting, begynder det altså et sted.

Det er såment bare min beskedne opfattelse, der er helt på linje med
"vedtægterne".

Fra : Kent

Dato : 09-02-06 16:45

> [...]
> holdningen til småting, begynder det altså et sted.
>
> Det er såment bare min beskedne opfattelse, der er helt på linje med

Vil det sige, at man nu ikke kan anbefale andre nogle produkter længere.
Hvad skal man så med en gruppe som dk.fritid.foto.indkoeb???? Der
laver folk næsten ikke andet end at anbefale hinanden diverse kameraer!
Bare for at tage ét eksempel.

PRØV dog at forstå, at jeg bare er en privatperson, der har givet min
erfaring med denne lygte videre for at hjælpe andre. Sådan ligger sagen!

Nej, nej - du er for langt ude.

Skulle vi følge dit hovede, ville usenet-grupperne med ET slag blive
meget, meget mindre værd.

Kent.

Fra : Thomas VJ

Dato : 09-02-06 17:25

> [...]
> holdningen til småting, begynder det altså et sted.
>
> Det er såment bare min beskedne opfattelse, der er helt på linje med

Hej Sten Bo,

Jeg kan så oplyse dig om, at jeg kun reklamerer efter "vedtægterne" - altså
i min signatur.
Kent har ikke anden tilkytning til mit firma end at have købt en lygte der
igennem, og er på _ingen_ måde blevet opfordret af undertegnede til at
skrive en anmeldelse af lygten i denne gruppe!

Jeg vil give dig ret i at det kan være svært at gennemskue om anmeldelser på
internettet, både i ng, på internetbutikssider og i diverse fora, er skrevet
af butiksindehaveren eller reelle tilfredse kunder. Sådan er det med
internettet og livet og jeg kan kun opfordre til at være kildekritisk i din
færd.

Jeg beklager, hvis du af en eller anden grund skulle opfatte dette indlæg
som reklame, men jeg har det rimelig skidt med bagvaskelse og lignende og
skal hermed på det kraftigste dementere dine beskyldninger.

P.S. Kent: Tak for de pæne ord - det er altid rart med tilfredse kunder!

--
mvh, Thomas VJ
dykkerteori.dk

Fra : Ped

Dato : 09-02-06 15:00

Kent skrev:
> [...]
> Nu har jeg fået anskaffet mig én, og så tænkte jeg, at nogle
> måske kunne have gavn af en lille anmeldelse fra min side.

<snip>

Hej Kent,

Tak for en grundig og uddybende anmeldelse af et produkt, der kan være
af stor interesse for bl.a. campister. Jeg har netop selv været på udkig
efter et alternativ til min Maglite, der knalder pærerne lidt for tit og
desuden ikke er helt billig i batterier. Efter din beskrivelse her ved
jeg hvad jeg skal købe.

Tag dig ikke af det andet BS - den slags er desværre uundgåeligt.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
MC-campist

Fra : Kent

Dato : 09-02-06 16:14

"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg hvad jeg skal købe.
>
> Tag dig ikke af det andet BS - den slags er desværre uundgåeligt.

Tjaaeh, det er det jo. Et sørgeligt faktum!

Du kan roligt købe den lygte .

Kent.

Fra : peter hansen

Dato : 09-02-06 17:14

Kent skrev:
> "Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaaeh, det er det jo. Et sørgeligt faktum!
>
> Du kan roligt købe den lygte .
>
> Kent.

hej.
Ja hvordan er det nu. Hvis jeg også er træt af at læse Bo,s
kværkulanteri, er der så ikke noget med at man kan udelukke hans indlæg
på ens konputer. Kan ikke huske hvordan det er ??
Ellers
Tak for et intersant indlæg om lygten.
Peter

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-02-06 19:38

"peter hansen" <billedmaler@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er der så ikke noget med at man kan udelukke hans indlæg på ens konputer.

Skulle du ikke hænge lidt på i gruppen så du selv kan danne dig en mening om
Sten BO´s skriverier i stedet for bare at følge flokken??

Flokken = dem der er off-topic

Resten = dem der overholder fundatsen.
--
Per, Esbjerg
Lommelygte sælges. Jeg har testet den i mange år og den virker godt!

Fra : Sten Bo

Dato : 09-02-06 21:28

,
> [...]
> er der så ikke noget med at man kan udelukke hans indlæg på ens konputer.

Hej Peter

Det er du da velkommen til og ved sikkert hvordan. Det er vist svært nok at
få det til at holde tæt i Outlook hvor folk popper op alligevel (tip: noget
med postregler) og jeg kender ikke dit nyhedsprogram så jeg kan hjælpe.Din
bemærkning generer ikke.

Hvorfor farer man op fordi et indlæg opfattes som reklame.

Ta det humoristisk.

Hvis man ikke holder reklamer fra døren vil usenettet vrimle med
bestillingsarbejder eller bare lagt ind under fornavn eller moster Olga.

Og i har fuldstændig ret i at anbefalinger i svar om ting og sager der
efterlyses, sommetider er det halve af nyhedsgr.

Beklager hvis jeg tar fejl. Vi er ikke vant til så lange detaljerede
velformulerede og overdrevent anprisende indlæg.

Det her er noget fnidder.

Slut fra min side -