Pc3200 ram køre kun 200 mhz.
Fra : Claus

Dato : 07-02-06 21:00

Mine Pc3200 Kingston ram køre kun 200 mhz og de skulle jo gerne køre 400
mhz, nogle ideer til hvordan men får dem op i hastighed ??

Claus

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-02-06 21:10

Claus wrote:
> Mine Pc3200 Kingston ram køre kun 200 mhz og de skulle jo gerne køre
> 400 mhz, nogle ideer til hvordan men får dem op i hastighed ??

De skal kun køre 200MHz. DDR ram læser 2 gange pr "takt", så det virker som
400MHz.

Fra : Daniel

Dato : 07-02-06 22:07

> De skal kun køre 200MHz. DDR ram læser 2 gange pr "takt", så det virker
> som 400MHz.

Klíp

I min bios står 266/333/400 både mit Asrock og mit asus board læser dem som
400, hvilke MB tæller de der 2takt, bare så jeg ved det hvis jeg skulle købe
et

Fra : Sune Storgaard

Dato : 07-02-06 22:19

Daniel wrote:

> Klíp
>
> I min bios står 266/333/400 både mit Asrock og mit asus board læser
> dem som 400, hvilke MB tæller de der 2takt, bare så jeg ved det hvis
> jeg skulle købe et.

De 266/333/400 svarer til en reel frekvens på 133/166/200 , 2 måder at
skrive samme ting på.

Om du køber et motherboard som siger det ene eller andet, er ligegyldigt.
Hvis brædtet understøtter ddr ram, kan du være sikker på det nok skal blive
udnyttet.

Fra : Claus

Dato : 07-02-06 23:10

hvad så med FSB. mit board kan køre 1000 mhz med den køre kun 200 mhz ??

msi k8n neo4

Fra : Hans

Dato : 08-02-06 01:08

Claus wrote:
> hvad så med FSB. mit board kan køre 1000 mhz med den køre kun 200 mhz
> ??
FSB på de 200MHz er hastigheden mellem CPU'ens interne ram controller og ram
modulerne, og den såkaldte HyperTransport bus på de 1000 MHz. foregår mellem
CPU'en og bundkortets Northbridge.

Hans