Tæpper i bunden af fiskejolle
Fra : mlt

Dato : 07-02-06 18:43

Da der ikke er svar på spørgsmålet i gruppen for både, prøver jeg her i
gruppen da der er tale om en fiskejolle der skal skridsikring/tæpper i
bunden af... Håber ikke jeg får revet hovedet af pga. OT

Er der nogen der har erfaringer med tæpper/skridsikring til bunden af båden?
Det skal helst være noget der kan tåle sol, saltvand og helst være lidt
åbent i strukturen så vand kan løbe væk under det.
Jeg kunne forestille mig noget plastik-agtigtigt noget der er grov i
strukturen og derfor lader vand løbe væk under det...

Hvad anbefaler I og hvor kan det købes?

Mvh. Michael

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 07-02-06 19:24

Er det glasfiber eller træbund i jollen ?

Fra : mlt

Dato : 07-02-06 19:42

Glasfiber

Fra : Jens Kristiansen

Dato : 07-02-06 20:59

Hej
Der er jo den gamle metode med at male med maling iblandet groft sand.
Det gør det rimeligt skridsikkert.

Hilsen
Jens

Fra : KalleKnas

Dato : 07-02-06 21:25

Du kan købe klistermærker beregnet til brusekabine, der skal gøres
skridsikre.
Hej fra Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-06 08:32

Hej

Man kan købe skridsikker tape hos enhver bådudstyrsforretning som er
beregnet
til at tape fast på f.eks fordæk der hvor man stiger ombord, det havde jeg
på min
glsfiber båd da den var meget glat. Ellers mal den ibunden og smid sand i
den våde maling
så den får en ru overflade

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen
www.cobra-mc.dk

Fra : mlt

Dato : 08-02-06 22:34

> [...]
> på min
> glsfiber båd da den var meget glat. Ellers mal den ibunden og smid sand i

Tak for svarene, men det var nu mest tæpper/tekstiler jeg efterlyste. Den
med epoxy og sand på kender jeg, og tapen fra 3M kender jeg også godt. Tapen
er fin til fordæk og rælingskant, men ikke egnet til større arealer som
bunden.
Epoxy+sand er ikke løsningen for mig, da jeg efterlyser noget man kan tage
ud igen efter behov(altså ikke en permanent løsning).

Michael

Fra : Claus 6000 Kolding

Dato : 09-02-06 08:24

hej.
i vores båd har vi noget gråt tæppe med gummi dubber under.

det kan købes ved tæppeland. det kaldes terassetæppe eller pooltæppe.
det ligger selvfølgelig ikke helt fast, men hjælper et godt stykke af vejen.
hvis du bruger båden meget (hver weekend) skal du regne med at gummiet er
slidt af og skal skiftes ca hvert 3 år.
mvh
Claus

Fra : mlt

Dato : 09-02-06 19:49

"Claus 6000 Kolding" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> [...]
vejen.
> hvis du bruger båden meget (hver weekend) skal du regne med at gummiet er

Tusind tak for tippet Claus ! Jeg tager forbi tæppeland en af dagene.

Mvh Michael

Fra : nileif

Dato : 10-02-06 06:42

½øj

Jeg har i et byggemarked købt 'kunstigt græs'
Det er en korthåret græsplæne i nylon.
Det fås i forskellige farver. (mit er gråt)
leif

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 12-02-06 14:11

>Jeg kunne forestille mig noget
> [...]

Mojn !!
Hvis det skal være noget, der ikke rådner, vil jeg
anbefale "græsplæne" i plastik eller tilsvarende gulvmåtter.

En bedre mulighed er nok en dækmalig fra Hempel: "Decolay" som er
en fleksibel og hård gummibasseret plastmaling, som giver en
skridsikker overflade.

MVH
Hans

Fra : Torben

Dato : 14-02-06 14:00

> [...]
> Jeg kunne forestille mig noget plastik-agtigtigt noget der er grov i
> strukturen og derfor lader vand løbe væk under det...

Hvad med de her gummimåtter : http://www.kbcprofiler.dk kig under måtter

-Torben

Fra : Erik D

Dato : 21-02-06 15:56

Jeg var for et par år siden ude i en kammerats trolling båd. Han
havde "anlagt" kunstgræs hele vejen rundt om styrepulten - det virkede
fint.