mobilhome Toscana/Norditalien
Fra : mig28

Dato : 07-02-06 18:00

Hej Gruppe

vi er to familier, med lidt forskellige interesser, der leder efter et
mobilhome i Toscana eller det nordlige Italien - ikke Adriaterhavet..men
ud til Middelhavet.

Familie 1 er mest til svimmingpool, består af forældre og drenge på 10
og 13 år - der lever og ånder for poolen, og sportslige aktiviteter på
pladsen.
Familie 2 - forældre og piger på 8 og 6 år, absolut mest til stranden -
og køreture til smukke omgivelser-

Det kan selvfølgelig være svært at kombinere...men vi har kigget på
denne plads
www.californiacampingvillage.com

Er der nogen, der kender denne plads..eller området/stranden ? Eller kan
foreslå os en anden plads, der kan opfylde begge familiers ønsker.
Det skal helst være en plads, hvor badehætte ikke er påbudt i poolen (
hvad har I af erfaringer mht dette, er hætten reglen eller undtagelsen
?)- og en plads, hvor hunde ikke er tilladt !

Mvh Lise

Fra : Trix

Dato : 07-02-06 22:18

Vi har de sidste 10 år besøgt både campingpladser ved Adriaterhavet (Lidoen)
og i Toscana.

De største og campingpladser med store pools finder I ved Lidoen (lidt øst
for Venedi).
Afslapning og smuk natur - så er det Toscana. En oplevelse for sjælen.

Vi har selv valgt pladser med både Pool og Strand, da børnene er til Pool og
vi er til strand.

Hvis I vælger adriaterhavet, kan vi anbefale Camping Jesolo International
(ww.jesolointernational.it).
Her får I en skøn strand og en lækker pool. Er I til shopping, ligger
pladsen for enden af Europas længste gågade.!

Vil I have oplevelser for sjælen - så vælg Toscana.
Vi har prøvet 4 pladser i Toscana:

Campin Le Marze, Marina de Grosseto: Kanon strand og plads men dårlig pool
(Kan ikke lige finde linket men se evt.
http://www.vacansoleil.com/campinginfo.php?land=dk&RLCO=2230008&ref=italie_M)
De bedste strande i Italien siges at være ved Grosseto. Besøg endelig
naturreservatet syd for Grosseto - med stranden Albarese - en fantastisk
oplevelse.

Camping Stella del Mare. Kanon god plads. Skøn natur. En mindre plads med
god strand og lækker Pool. Lidt langt til by. Castagnione della Pescaia
ligger ca. 5-7 km derfra. En meget flot
Middelalderby.(http://www.stelladelmarecamping.it/)

Camping Mare Blue.(Cecina Mare) (http://www.montaperto.it/mareblu/) En
dejlig plads med mget venlig personale. Knap så god strand.

Camping Le Capanne. (http://www.campinglecapanne.com/dan/piscine.php)
Fantastisk poolområde. Dejlig plads. Eneste minus er ca. 5 Km til stranden.

Hvis I vil vide mere - evt se billeder, er I meget velkomne til at kontakte
mig.

God ferie.

Hilsen Torben

PS. Vi har valgt Frankrig i år - for at prøve noget andet. Det er med
vedmod i sjælen, at jeg ikke skal til Toscana.