CSS problem med width: 100%
Fra : Magnus

Dato : 07-02-06 15:40

Når jeg fx. i css laver en boks med en bredde på 600px og indsætter til
billed med en uvilkårlig bredde og float: left.

Hvordan får jeg så den anden <div> boks inde i den første til at fylde hele
den resterende bredde dvs. (600-billedets bredde).

<Indsat billed>

Tekst

Med width: 100% i css så er det hele skærmens bredde?

/Magnus

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 07-02-06 17:34

Magnus wrote:
> [...]
> <Indsat billed>

> Tekst

> Med width: 100% i css så er det hele skærmens bredde?

#side {
position:relative;
}
gør denne div til referenceramme for den inden i.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-02-06 23:03

Jørgen Farum Jensen wrote:

> #side {
> position:relative;
> }
> gør denne div til referenceramme for den inden i.

Det skulle ikke være nødvendigt. Når et billede er indsat med float:left i
en boks med defineret bredde, vil tekst smyge sig om billedet, uden at man
behøver at sætte en bredde på - bredden er allerede sat i den omgivende
boks.

Det eneste, som man - af kosmetiske grunde - kan overveje, er at sætte
margin-right og margin-bottom på billedet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/