Andet multimedie
bentjuul 3670
Eksportere tekst fra InDesign
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-02-06 14:00

Hejsa,

Er der nogen der kender en plugin til InDesign CS2, som gør det muligt
at eksportere al tekst ud af ét dokument i én arbejdsproces? Vi har et
dokument med hundredevis af tekstbokse og skal nu til at eksportere
fra hver boks manuelt... det må kunne gøres nemmere!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-02-06 19:14

René Frej Nielsen skrev:

> Er der nogen der kender en plugin til InDesign CS2, som gør det
> muligt at eksportere al tekst ud af ét dokument i én
> arbejdsproces?

Måske dette script:
<http://share.studio.adobe.com/axAssetDetailSubmit.asp?aID=12313&back=http%3A%2F%2Fshare%2Estudio%2Eadobe%2Ecom%2FaxBrowseSubmit%2Easp%3Fr%3D0%26t%3D54%26pgsel1%3D2>

PS. Jeg har ikke selv prøvet det, men det ser umiddelbart ud til
at kunne det, du ønsker.

--
Hilsen
Madsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-02-06 21:40

> [...]
>
> PS. Jeg har ikke selv prøvet det, men det ser umiddelbart ud til

Jeg tager et kig på det. Takker. Det andet tager simpelthen for lang
tid og åbner op for menneskelige fejl, når det er så mange gentagelser.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-02-06 20:22

On Tue, 7 Feb 2006 13:59:48 +0100, spam@rfn.dk (René Frej Nielsen)
wrote:

Ved ikke om det er en løsning, men hvis du markere alle bokse og
vælger Save As - gemmer den så ikke som tekst. Ved godt det også er en
bøvlet procedure, men blot et forslag hvis du ikke finder nogen
lettere løsning.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-02-06 21:39

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

> [...]
> vælger Save As - gemmer den så ikke som tekst. Ved godt det også er en
> bøvlet procedure, men blot et forslag hvis du ikke finder nogen

Det vil vi forsøge. Tak.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Peter T.

Dato : 09-02-06 16:09

René Frej Nielsen ristede følgende runer:

> [...]
> dokument med hundredevis af tekstbokse og skal nu til at eksportere
> fra hver boks manuelt... det må kunne gøres nemmere!

Hvis jeg forstår dit problem korrekt:

Eksporter hele dynen fra indesign over i pdf-format. Åbn pdfen i acrobat
og marker/kopier hele dynen med ctrl+a osv. og hæld det over i din
favoritteksteditor såsom notepad eller andet. Herrenemt. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-02-06 14:47

Peter T. <pinoc10@hotmail.gebiscom> wrote:

> [...]
> og marker/kopier hele dynen med ctrl+a osv. og hæld det over i din
> favoritteksteditor såsom notepad eller andet. Herrenemt. :)

Meget nemt for et par sider, men det her er en bog på over 200 sider
og hvor alle teksterne ligger i hver sin tekstramme. Der er ca. 600
tekstrammer...

Ét af de scripts der blev linket til virkede helt perfekt, og var
tilmed gratis.

--
Mvh.
René Frej Nielsen