Musik på siden
Fra : Monty \(7000\)

Dato : 06-02-06 22:59

Jeg er ved at lave en side som har 7 undersider. Kan man lave det sådan at
når man kommer ind på startsiden så startes der op med at blive afspillet et
Mp3 nummer og selvom man går ind på en af undersiderne så bliver nummeret
ved med at spille og kommer man tilbage til start siden igen så begynder det
ikke forfra men musikken forsætter.?

Monty

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-06 23:15

"Monty (7000)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nummeret ved med at spille og kommer man tilbage til start siden igen så
> begynder det ikke forfra men musikken forsætter.?

Jeg kan ikke svare på præcis hvordan det skal gøres. Men vil nærmere bede
dig lade være.

Gør dine brugere en tjeneste, og drop ideen. Noget af det brugere af
websider hader mest er lige præcis baggrundsmusik.

Der er flere grunde hertil:
- baggrundsmusikken forestyrer andet lyd fra computeren. Eksempelvis
netradio
- Brugeren ønsker at surfe i fred med sine højtalere tændt.
- Musikken forstyrrer
- Musikken falder ikke brugerens smag.

Vil du absolut have baggrundsmusik bør du som minimum give mulighed for at
slukke for den. Eller endnu bedre - brugeren skal selv bede om musikken.

Vær også opmærksom på mange opfatter det som useriøst med sådanne påfund.

Læs mere om ting du bør undgå her:
http://csnet.dk/html/boerundgaas/effekter.asp

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Holst

Dato : 07-02-06 09:37

CS wrote:

> Jeg kan ikke svare på præcis hvordan det skal gøres. Men vil nærmere bede
> dig lade være.

Jeg er helt enig i dine betragtninger.

Jeg har dog indtryk af, at der faktisk er en stor del mennesker derude,
som så absolut ikke har noget imod baggrundsmusik.

Men personligt er jeg også helst fri for det.

Men det kan vel gøres ved at lave nogle rammer, hvor musikken afspilles
i en ydre ramme, og information vises i en indre ramme.

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 10:24

"Holst" <newsjan06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har dog indtryk af, at der faktisk er en stor del mennesker derude,
> som så absolut ikke har noget imod baggrundsmusik.

Skal jeg da ikke udelukke, men jeg kender ikke nogen. De brugere som gerne
vil have musikken må så selv tænde for den.

> Men personligt er jeg også helst fri for det.

Ja det er jeg godt nok også

> Men det kan vel gøres ved at lave nogle rammer,

Du vil forhåbentlig ikke til at lave rammer med alle de ulemper de fører med
sig for at afspille et stykke musik?

Fra : Holst

Dato : 07-02-06 10:37

CS wrote:

> Skal jeg da ikke udelukke, men jeg kender ikke nogen. De brugere som gerne
> vil have musikken må så selv tænde for den.

Monty (7000) er jo åbenbart en af dem ..

> Du vil forhåbentlig ikke til at lave rammer med alle de ulemper de fører med
> sig for at afspille et stykke musik?

So what!? Vil man have musik, må man leve med ulemperne ved rammer. Men
det er jo blot endnu en god grund til at undgå musik.

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 06-02-06 23:17

Monty (7000) wrote:
> [...]
> undersiderne så bliver nummeret ved med at spille og kommer man
> tilbage til start siden igen så begynder det ikke forfra men musikken

Nej heldigvis ikke og du skal ikke gå full monty, når jeg er i nærheden, for
så skærer jeg bollerne af dig

Med venlig hilsen
Johnny Wither Ronnenberg

--
Det er brugeren der bestemmer
http://www.ronnenberg.dk/webaccessibility/

Fra : Monty \(7000\)

Dato : 07-02-06 11:49

Jeg takker for de mange svar. Personligt var jeg også imod det men dem jeg
laver siden for ville høre om det kunne lade sig gøre.

Men ideen bliver droppet. Endnu engang tak for de gode råd

Monty

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-06 22:41

> Men ideen bliver droppet. Endnu engang tak for de gode råd

Fornuftigt