Motorola U6 PEBL magnet/kredit kort
Fra : Uffe Zeuthen

Dato : 06-02-06 20:06

Hej,

Jeg så Motorola har sat advarselsklistermærker på deres nye PEBL U6, hvor
der er afbildet en magnet og et kredit kort med et no-no over. Jeg ved godt
at der er magnetåbning, men er det et reelt problem ifht. magnetstriben på
kredit kort eller vil Motorola bare være på den sikre side og afskrive sig
ethvert ansvar? Jeg mener... hvor smart er det at lave en mobil, der ikke
kan opbevares sammen med kreditkort?!?!

Mvh. Uffe

Fra : Mark la Cour

Dato : 06-02-06 21:20

Hej uffe.

Uden at kunne vide mig sikker på den pågældende model, vil jeg tro at det er
fordi den samme telefonmodel, (blot ændret så den kan køre på deres netværk)
skal kunne sælges i usa, hvor de skal beskytte sig på den bedst tænkelige
måde, og advare imod alt, ellers kan de blive sagsøgt af de amerikanske
borgere.

Igen, jeg kan ikke vide mig sikker på dette, men jeg vil tro at det er noget
i den stil.

Med venlig hilsen

la Cour
"Uffe Zeuthen" <uzeuthen[removethis]@tdc[andthis]adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:O6NFf.106$iH6.94@news.get2net.dk...

Fra : Bruno

Dato : 06-02-06 23:29

Uffe Zeuthen wrote:
> [...]
> ethvert ansvar? Jeg mener... hvor smart er det at lave en mobil, der ikke

Jeg har ikke set sådan et advarselsskilt sammen med min telefon, men
tilgengæld står der i manualen at telefonensmagnet kan ødelægges af
andre magneter som eksempelvis en taskesmagnetlås!

I samme manual advares man mod alt muligt, så det kan vist sagtens være
Mortorola der bruger livrem og seler. Men magneter kan jo påvirke
hinanden, så helt uproblematisk er det sikkert ikke. I mine øjne er det
dog et ikke-problem for mobilen ligger alligevel for sig.

Tager jeg stenen og lægger på noget jern, så kan man mærke et svagt
magnetfelt, så du får mig ikke til at eksperimentere med dankortet

Mvh

Bruno

Fra : Thomas Brøndum Niels~

Dato : 07-02-06 02:53

> [...]
> side og afskrive sig ethvert ansvar? Jeg mener... hvor smart er det at
> lave en mobil, der ikke kan opbevares sammen med kreditkort?!?!

Hejsa
Mythbusters på Dicovery channel lavede forsøg med at slette data på
magnetstriber, der
var en myte om at folk med (elektrisk) åleskinds pung havde fået slettet
deres kort.

Det holdt bare ikke vand, de skulle bruge nogle ret kraftige elektromagneter
for at beskadige kortene.
Så jeg ville ikke være bange for at opbevare mit kreditkort sammen med Tlf.

Mvh
Thomas

Fra : Uffe Zeuthen

Dato : 07-02-06 23:13

Ja, jeg har også set det afsnit af Myth Busters, men jeg sætter ikke altid
100% lid til deres resultater - så vidt jeg husker undersøgte de ikke
langtidsvirkningen af en magnetpåvirkning, og det er jo det der vil ske i
mit tilfælde hvor telefon og kredit kort ligger og rasler rundt i lommen.
Man kan selvfølgelig bare få sig et nyt kort, eller bruge den fantastiske
chips de har fået sat på kortet (oh, hvilken succes

Faktisk kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der selv har set
stort på Motorola's advarsel og hvorvidt de har oplevet problemer med det.

Mvh. Uffe