Bihulebetændelse
Fra : LH

Dato : 06-02-06 19:33

Hej.

Søger lidt desperat gode råd til en kat med en "ondartet" bihulebetændelse.
Hun er medicineret 3 gange nu med forskellige medicin og nu også med
binyrebarkhormon. Men det hjælper bare ikke. Katten har ikke feber og sådan,
men er generet af at den har svært ved at få vejret gennem næsen og det
flyder med tykt grønt snot som den også nyser ud. Alment spiser og drikker
den godt nok. Den er undersøgt 2 gange og der er intet på lunger og
blodprøver er fine. Katten er 10 år. Jeg er blevet "anbefalet" aflivning
hvis den sidste kur her ikke virker, hvad den tilsyneladende ikke gør. Så
det er lidt i det blå at jeg prøver at gribe og se om nogen skulle have et
godt råd og måske har prøvet noget lign. Jeg har prøvet det én gang før for
mange år siden med en noget ældre kat. Det blev også kronisk
bihulebetændelse og aflivning til sidst.
Alt brugbart tages imod.
På forhånd tak!

LH

Fra : Hanne Engermann

Dato : 06-02-06 20:15

> [...]
> mange år siden med en noget ældre kat. Det blev også kronisk
> bihulebetændelse og aflivning til sidst.

Har I (dyrlægen) også prøvet med Zitromax? Og har han undersøgt kattens
tænder? En dårlig tand kan nemlig også give bihulebetændelse.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : LH

Dato : 06-02-06 20:31

Den er behandlet med Clavubactin af to omgange, den sidste i forlænget kur,
Marbocyl og Ronaxan og nu Prednisolon også. Som sagt den er undersøgt to
gange.
LH

Fra : Denise

Dato : 14-02-06 11:56

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> wrote in message
> Den er behandlet med Clavubactin af to omgange, den sidste i forlænget
> kur, Marbocyl og Ronaxan og nu Prednisolon også. Som sagt den er undersøgt
> to gange.
> LH

Hov den er lidt gammel og lå i min udboks, ved ikke om det er forældet men
sender alligevel.

Jeg ville prøve og ringe til Felina Katteklinik 38884777 og snakke med Raiku
Sarvå. Hvad hun ikke ved og kan hjælpe katte med, er ikke værd at vide.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 08-02-06 10:55

Jeg ved ikke om det hjælper på katte, men jeg er selv blevet hjulpet
af med en evig tilbagevendende bihulebetændelse med homøopatiske
cellesalte.
Måske er det et forsøg værd at supplere dyrlægens behandling med
dette?
Se under Cellesalte her
http://www.bionordic.dk/indhold/sygdom/andre/sinusitis.html#cellesalt

God bedring til det lille pus!

Lone

Fra : LH

Dato : 08-02-06 11:23

Spørgsmålet er så om katten kan tåle det og i så fald hvor meget skal den
have?

LH

Fra : Battlefield´s

Dato : 08-02-06 19:46

Hej
jamen det kan katten godt tåle. Jeg har netop haft en killing, der blev
dårlig efter vaccinationen. Jeg fik det råd at give cellesalt nr. 4 som en
styrkelse af immunforsvaret. Hun fik 3 om dagen igennem lang tid (flere
uger).
Hilsen Vibeke
Battlefields

Fra : Ma

Dato : 08-02-06 22:59

LH wrote:
> Alt brugbart tages imod.
> På forhånd tak!

Jeg har gode erfaringer med Zitromax (makrolidantibiotika), både for
mennesker og katte f sv angår behandling af infektionssygdomme i øvre
luftveje - f.eks. bihulebetændelse og lign. Det er ret effektivt uden
nævneværdige bivirkninger, og jeg vil anbefale dig at prøve det, det skader
i hvert fald ikke. Det gives i flydende form, der sprøjtes ind i munden med
en engangssprøjte, doseret pr kg legemsvægt.

Ikke alle dyrlæger kender til eller vil anvende Zitromax (det er et humant
lægemiddel og ikke godkendt til dyr officielt, men ikke forbudt at anvende),
men www.felina.dk (aut. dyrlæge) anvender det bla.

NB: Der anvendes i øvrigt ganske ofte humane lægemidler i behandlingen af
dyr, da en del præparater er klinisk testet til at kunne bruges effektivt på
givne dyregrupper.
Jeg har i øvrigt gode erfaringer med Zitromax ved behandling af katteherpes,
selvom det er en virusinfektion.

Du kan læse om Zitromax her bla:
http://www.pfizer.dk/files/documents/Zipo_IN_Aug_2002_oral.pdf
eller her: http://www.pfizer.dk/index.cfm?page=showproduct&product_id=40