Luk kassen...
Fra : nero

Dato : 06-02-06 15:26

Har man lukket pengestrømmen til de i tegningsagen envolvererede muslimske
lande?
Hvis ikke -HVORFOR?
100 mil. her 100 millioner der, ville da bruges til at gavne de herboende
afskedigede mejeri-og andre i denne forbindelse-arbejdere.

Man skulle fuldstændig boykotte al handel og med alle pågælddende lande
(hvad ville vi miste?)
så kunne den sparede hjælp opveje en del af de manglende indtægter for
handel med omtalte lande

Man kunne jo hjemsende herboende muslimske "mejeriarbejdere" og give jobene
til de afskedigede.

No?

Fra : ThomasB

Dato : 06-02-06 15:31

"nero" <nero@NOspam.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> handel med omtalte lande
>
> Man kunne jo hjemsende herboende muslimske "mejeriarbejdere" og give

Jeg vil mene at diplomati i første omgang er vejen frem.

Der er jo netop en grund til at vi forærer vores væk, nemlig at vi gerne ser
at landene bliver mere civilicerede.

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-02-06 15:44

On Mon, 6 Feb 2006 15:30:34 +0100, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

>Jeg vil mene at diplomati i første omgang er vejen frem.
>
>Der er jo netop en grund til at vi forærer vores væk, nemlig at vi gerne ser
>at landene bliver mere civilicerede.

Men er det muligt indenfor en kortere tidshorisont.
Jeg oplever det ærligt talt som om Mellemøsten befinder sig mindst 500
år tilbage i tiden i forhold til i vesten. Hele oplysningstiden og den
evige fokus på dialog, dialog og atter dialog. Den kritiske tænkning
etc etc er slet ikke nået til mellemøsten. De er stadig så styret af
religiøse dogmer, som vi var for mange hundrede år siden.

Jeg ved ikke hvordan man kickstarter en proces, men jeg forstår godt
man gør forsøget i Irak med ægte demokrati, men jeg tvivler stadig.

dog skal man huske at Japan for 60 år siden var på nogenlunde samme
stadie som mellemøsten er nu. Langt bagefter på alle måder, og nu er
de i verdenstoppen. Hvad skete der?

Jo, de fik en ordentlig omgang tæsk i anden verdenskrig, og demokrati
blev indført under trusselen om udslettelse. I dag er Japan en af de
mest sikre forkæmpere for demokrati, ytringsfrihed og frihed i det
hele taget.

Derfor er det et eller andet sted virkelig nødvendig at banke Irak op,
men jeg ved ikke om det kan stå alene. En
laden-stå-til-afventende-på-at-fornuften-rammer-mellemøsten er
simpelthen uden en reel tidshorisont. Det har intet hjulpet. Absolut
intet.

Fra : HrSvendsen

Dato : 06-02-06 18:03

Mark Jensen wrote:

> dog skal man huske at Japan for 60 år siden var på nogenlunde samme
> stadie som mellemøsten er nu. Langt bagefter på alle måder, og nu er
> de i verdenstoppen. Hvad skete der?

Japan var også i verdenstoppen for 60 år siden. Teknologisk og industrielt
set. Du kan slet ikke sammenligne Japan med de uduelige muhammedanske lande
i verden. Heller ikke for 60 år siden.

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-02-06 18:29

On Mon, 6 Feb 2006 18:03:24 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:
> [...]
>set. Du kan slet ikke sammenligne Japan med de uduelige muhammedanske lande

Japan var et underudviklet stammesamfund med absurde morallove. Japan
var total isoleret fra omverdenen indtil 1868, og først da begyndte
landet at indføre vestlig teknologi. Landet var i konstant krig med
sine naboer fra før1900tallet og indtil 1945. Så sluttede disse vilde
aggresioner, som vi i dag ser i mere eller mindre udpræget grad i
mellemøsten i dag.

Japan var totalt antidemokratisk som mellemøsten er det nu.
terrorregimer, der undertrykker befolkningen
..
Hvor mellemøsten har selvmordsbombere, havde Japan det samme -
kamikaze-piloter.

Jeg mener helt klart der er mange paralleler.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 06-02-06 19:03

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> sine naboer fra før1900tallet og indtil 1945. Så sluttede disse vilde
> aggresioner, som vi i dag ser i mere eller mindre udpræget grad i

Ja - efter at fik en røvfuld. Hvis det ikke var sket, havde de ikke stoppe
deres aggresion politik.

/Johnny

Fra : HrSvendsen

Dato : 06-02-06 19:33

Mark Jensen wrote:
> On Mon, 6 Feb 2006 18:03:24 +0100, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
> wrote:
> gefter på alle måder, og nu er

> Japan var et underudviklet stammesamfund med absurde morallove.

Japan var et superpotent højteknologisk samfund.

> Japan
> var total isoleret fra omverdenen indtil 1868,

Japan så omvendt på det.

> og først da begyndte
> landet at indføre vestlig teknologi.

Da begyndte Japan at bruge krudt og kugler igen. Det var ikke noget nyt for
Japan. Landet havde bare afskaffet det (midlertidigt) for at fastholde
samurai-traditioner og sværd og bue.

> Landet var i konstant krig med
> sine naboer fra før1900tallet og indtil 1945.

Ingen seriøst stærke stater har rigtig noget at sige Japan på i den retning.
Vestens krige var også uden ophør i den og sådan ca. alle førliggende
tidsperioder.

> Så sluttede disse vilde
> aggresioner, som vi i dag ser i mere eller mindre udpræget grad i
> mellemøsten i dag.

Hvor det altså også er Vesten, der er aggressoren. Ikke Japan.

> Japan var totalt antidemokratisk som mellemøsten er det nu.
> terrorregimer, der undertrykker befolkningen

Japan var ikke noget terrorregime overfor sin befolkning. At være
demokratisk er langt fra den eneste målestok for et samfunds udviklingsstade
og langtfra en særlig sikker målestok.

> Hvor mellemøsten har selvmordsbombere, havde Japan det samme -
> kamikaze-piloter.

Vikingerne havde fluesvampespisere, der kastede sig dødsforagtende ud i
kampen.

> Jeg mener helt klart der er mange paralleler.

Og helt afgørende forskelle.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 06-02-06 15:57

"nero" <nero@NOspam.tak> wrote in message
> [...]
> afskedigede mejeri-og andre i denne forbindelse-arbejdere.
>
> Man skulle fuldstændig boykotte al handel og med alle pågælddende lande

Muligheden for at købe olie???

Peter>

Fra : Mark Jensen

Dato : 06-02-06 15:58

On Mon, 6 Feb 2006 15:56:40 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>Muligheden for at købe olie???

Altså rent personligt er vi jo selvforsynende med nordsøen. Det gælder
dog bestemt ikke hele vesten

Fra : Sten Schou

Dato : 06-02-06 16:05

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Muligheden for at købe olie???

Du glemmer dadler og figner.......

Hilsen Sten

Fra : Hikker

Dato : 06-02-06 16:53

On Mon, 6 Feb 2006 16:04:45 +0100, "Sten Schou" <rabin@planetwave.net>
wrote:

>Du glemmer dadler og figner.......
>
>Hilsen Sten

Så prutter vi bare lidt mindre herhjemme.

Fra : Tony

Dato : 06-02-06 17:16

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemmer dadler og figner.......
>
> Hilsen Sten

Og de ældre kvinders kamelulds-mammelukker.

Tony

Fra : B.Lauritzen

Dato : 06-02-06 16:12

nero wrote:
> [...]
> handel med omtalte lande
>
> Man kunne jo hjemsende herboende muslimske "mejeriarbejdere" og give jobene

Der er lidt mere på spil end 100 mill. her og der..

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-02-06 16:27

"B.Lauritzen" <b.b@newmail.dk> writes:

> Der er lidt mere på spil end 100 mill. her og der..

Nu viser erfaringen desværre at man ikke skal tro på alt hvad
interesseorganisationer som DI siger. Specielt, når forholdet mellem
faktuelle oplysninger og handwaving, som her, er 0:1.

//Wegge

Fra : Allan Riise

Dato : 06-02-06 17:07

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Nu viser erfaringen desværre at man ikke skal tro på alt hvad
> interesseorganisationer som DI siger. Specielt, når forholdet mellem
> faktuelle oplysninger og handwaving, som her, er 0:1.

Iran alene 1.5 Mia. stigende med 50% pro anno.

--
Allan Riise
"Demokratiets ånd kan ikke indpodes udefra. Det skal vokse indefra."

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-02-06 17:17

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> writes:

> Iran alene 1.5 Mia. stigende med 50% pro anno.

Det er småpenge i den samlede danske eksport.

Det som det handler om er DI's påstand om at de 1,2% af den samlede
danske eksport, som danmarks statistik opgør eksporten til regionen
til, er misvisende.

//Wegge

Fra : Allan Riise

Dato : 06-02-06 17:27

> [...]
>
> Det som det handler om er DI's påstand om at de 1,2% af den samlede
> danske eksport, som danmarks statistik opgør eksporten til regionen

Det er ikke "småpengene" alene der gør sig gældende, hvad med de firmaer der
gør i denne eksport?

Desuden *hvis* resten af de Muslimske lande følger trop, også medtaget de
asiatiske, så er beløbet så stort at det koster i denne ende. Hvor skal de
lovede skatelettelser så komme fra?

Ikke at man skal lade ussel mammon bestemme, men; realitetssans er nu en
ganske fornuftig ting at bruge i denne sag!

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 06-02-06 17:37

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> writes:

> Det er ikke "småpengene" alene der gør sig gældende, hvad med de
> firmaer der gør i denne eksport?

Hvis det er deres eneste marked, må de enten opdyrke et andet, eller
gå samme vej som hesthandlerne gjorde for 60 år siden.

> Desuden *hvis* resten af de Muslimske lande følger trop, også
> medtaget de asiatiske, så er beløbet så stort at det koster i denne
> ende. Hvor skal de lovede skatelettelser så komme fra?

Som sagt, så opgør danmarks statistik eksporten til hele mellemøsten
til 1,2% af den samlede danske eksport. Den samlede danske eksport
vokser iøvrigt med 10% om året lige for tiden.

> Ikke at man skal lade ussel mammon bestemme, men; realitetssans er
> nu en ganske fornuftig ting at bruge i denne sag!

Netop, og det er også nogle realiteter jeg efterspørger.

Det vi har er følgende:

* DST opgør den mellemøstlige del af dansk eksport til 1,2% af den
samlede mængde.

* Værdien af dansk eksport øges med 10% om året.

* DI har fremsat en meget vag påstand om at de 1,2% ikke viser det
sande billede.

Det er selvsagt ikke muligt at danne sig en realitetsbetragtning,
uden at kende de faktiske forhold, så derfor startede jeg med at
advare mod at overreagere på en løs udmelding fra en
interesseorganisation.

//Wegge

Fra : Lyrik

Dato : 06-02-06 17:09

"B.Lauritzen" <b.b@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er lidt mere på spil end 100 mill. her og der..
++++++++++++++++++++++++++++++
Ja nu går de til bodsbænken og indrømmer.:

»Eksporttallene giver ikke et seriøst billede af virkeligheden. De siger
faktisk kun meget lidt om danske virksomheders økonomiske interesser i den
del af verden. De er betydeligt større«, siger Marianne
Castenskiold."<Politiken>

Sidst jeg efterlyste samfundssind fra en virksomhedsleder svarede han at det
drejede sig kun om profit. Det var i gamle dage at ejeren af Brede
Klædefabrik byggede boliger til sine arbejdere. I dag er det kun for
profittens skyld at man har en virksomhed.
Man skider på det folk som man er udsprunget af. Mammon er den eneste gud
der tilbedes og sådan skal det være pralede han. Sidst jeg så ham begyndte
han at fortælle hvad folkets værdier kostede de samme virksomheder i
fortjeneste.
Jeg gav ham fingeren og sagde at vi ville skide på virksomhedssolidaritet
med firmaer som vil skide på os.
De giver os ingen solidaritet. De får ingen solidaritet tilbage. Noget for
noget. Vil de have solidaritet så må de være solidariske med det folk de har
rod i.

Det glæder mig at Ahmadinejad har afbrudt handel med Danmark. Det var bare
ærgerligt at Danmark ikke gjorde det først, ligesom Sverige og USA har
gjort.

Enten genopdager firmaerne solidariteten med deres landsmænd, eller også får
de sig nogle slemme overraskelser når de driver handel uden etik!

Hilsen
Jens

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 06-02-06 17:37

nero skrev:
> [...]
> handel med omtalte lande
>
> Man kunne jo hjemsende herboende muslimske "mejeriarbejdere" og give jobene

Mener du etnisk udrensning af danske muslimer?

Så risikerer vi at komme på kant med resten af verden.

Og det har vi danskere jo aldrig prøvet.

Vel?

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : HrSvendsen

Dato : 06-02-06 18:09

Mogens Michaelsen wrote:

> Så risikerer vi at komme på kant med resten af verden.
>
> Og det har vi danskere jo aldrig prøvet.

Hvis du ændrer til "på kant med den kendte verden", så var der noget, der
lignede i vikingetiden. Måske vi skulle til at pudse nogen af de gamle dyder
fra før dåben til offerlammet af.